«کافه بازار» در هر پایان هر فصل، گزارشهایی جامع و کاربردی ارائه میدهد که میتوان از آنها جهت افزایش آگاهی یا موارد تحقیقی استفاده کرد و اینک هشتمین گزارش فصلی این شرکت منتشر شده که حاوی اطلاعات مهم و جالبی برای کاربران ایرانی است؛ از تعداد افرادی که به شکل فعال از کافه بازار استفاده میکنند تا محبوبترین فروشنده موبایلهای اندرویدی در ایران.
بر اساس این گزارش، حدود 34 میلیون کاربر یکتای دستگاههای اندرویدی از کافه بازار استفاده کردهاند و ویژگی جدیدی به نام «برنامههای آنی» که به تازگی معرفی شده بود نیز مورد استقبال قرار گرفته، چراکه تعداد اجرای هر برنامه آنی در هفته، حدود سه برابر میانگین دانلود هفتگی آن بوده است.
گزارش کافه بازار همچنین حاکی از این است که سامسونگ و هوآوی با سهم 80 درصدی خود، بازار موبایلهای اندرویدی را در خاک ایران به تصرف خود درآوردهاند. این در حالیست که محبوبترین موبایل کاربران ایرانی که به که به کافهبازار متصل میشود نیز «گلکسی J7» بوده است.
سامسونگ به طور کامل چارت مروبط به پرطرفدارترین برندهای اندرویدی را به خود اختصاص داده است. البته مدلهای یکسان که در سالهای مختلف تولید شدهاند، باهم تجمیع گشتهاند.
ساعت اوج خرید برنامهها 12 ظهر و ساعت اوج خرید بازیها ساعت 12 شب بوده و بیشترین رشد انتشار برنامه، متعلق به دسته آشپزی و رستوران بوده است.
اما بیشترین رشد نصب فعال در دستههای رفت و آمد و امور مالی شکل گرفته و در فصل تابستان، اپلیکیشنهای مربوط به پیش بینی آبوهوا بیشترین کاهش نصب را به خود اختصاص دادهاند.