باکس آفیس آخر هفته: «بلید رانر ۲۰۴۹» Blade Runner ۲۰۴۹ به روغن‌سوزی افتاد

برخلاف بازخورد‌های قوی و امتیاز A- در سینمااسکور «بلید رانر ۲۰۴۹» Blade Runner ۲۰۴۹ دنیس ویلنوو Denis Villeneuve که بودجه‌ی زیادی هم داشت، در باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی به روغن‌سوزی افتاد، حتی باوجودی که در صدر جدول قرار گرفت

برخلاف بازخورد‌های قوی و امتیاز A- در سینمااسکور «بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 دنیس ویلنوو Denis Villeneuve که بودجه‌ی زیادی هم داشت، در باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی به روغن‌سوزی افتاد، حتی باوجودی که در صدر جدول قرار گرفت.
این فیلم که ادامه‌ی فیلم کلاسیک ریدلی اسکات Ridley Scott در سال 1982 به همین نام است، فروش 31.5 میلیون دلاری از 4058 سالن سینما داشت که برای فیلمی با بودجه‌ای معادل 150 میلیون دلار پس از کسر مالیات، شروع ناچیزی به‌حساب می‌آید. پیش از آخر هفته، تمام نشانه‌ها حاکی از آن بود که «بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 فروشی بالاتر از 45 میلیون دلار خواهد داشت. یک مسائله این است که این فیلم علمی-تخیلی 163 دقیقه است. تماشاگران فیلم اکثراً مرد (71 درصد) و نسبتاً مسن بودند که 86 درصدشان بالای 25 سال و 35 درصدشان بالای 35 سال سن داشتند.

«بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 اتفاق مهمی برای آلکون اینترتینمنت Alcon Entertainment است که صاحب فیلم بوده و به همراه سونی Sony هزینه‌های آن را تقبل کرده است. وارنر Warner طی قراردادی با آلکون، عهده‌دار پخش آن در داخل آمریکا شده است، درحالی‌که پخش بین‌المللی را سونی انجام می‌دهد.
این فیلم در بسیاری از مارکت‌های بزرگ جهانی در آخر هفته به نمایش درآمد که حاصل آن فروش 50.2 میلیون دلاری بود که جمع فروش جهانی آن را به 81.5 میلیون دلار رساند. «بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 شانس کمی در رسیدن به هدف فروش 400 میلیون دلاری خود دارد، مگر این‌که در چین و ژاپن و کره‌ی جنوبی که هنوز در آن‌ها اکران نشده است، بسیار عالی عمل کند.
جف گلدستاین، رئیس پخش وارنر داخل آمریکا، گفت: “عملکرد این فیلم در آمریکای شمالی آن‌قدر که باید قوی نبود و این ما را مأیوس کرد. این بسیار سخت است، چراکه دنیس یک فیلم خوب ساخته است. ما مخاطبانی بسیار کمتر ازآنچه تصور می‌کردیم را دریافت کردیم، جایی که ما در آن به فروش پرداختیم مارکت‌های بزرگ بود.”گلدستاین ابراز امیدواری کرد که «بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 قدرت ماندگاری زیادی خواهد داشت و پیش‌بینی کرد که فیلم توجهات زیادی را برای جوایز به خود جلب خواهد کرد.
دو فیلم دیگر اکران شده در آخر هفته هم چندان چنگی به دل نمی‌زدند.
درام ماجراجویی-رمانتیک فاکس 2000 Fox و چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment به نام «کوه میان ما» The Mountain Between Us با بازی ادریس البا Idris Elba و کیت وینسلت Kate Winslet فروشی برابر 10.1 میلیون دلار از 3068 مارکت داشت. این فیلم 35 میلیون دلاری به کارگردانی هانی ابو اسد Hany Abu-Assad داستان دو غریبه را روایت می‌کند که سرنوشتشان پس از سانحه‌ی سقوط هواپیما در حیات‌وحش به هم گره خورده است. بیو بریجز Beau Bridges و درموت ملرونی Dermot Mulroney هم در این فیلم که در مقام دوم باکس آفیس این آخر هفته قرار گرفت، بازی می‌کنند.«کوه میان ما» Mountain Between Us در 11 مارکت بین‌المللی 3.6 میلیون دلار فروش داشت که جمع فروش جهانی آن را به 13.7 میلیون دلار رساند.
«پونی کوچک من» My Little Pony فیلم انیمیشنی لاینزگیت Lionsgate و هسبرو Hasbro اکرانی با فروش اندک 8.8 میلیون دلاری از 2528 منطقه داشت. این فیلم بر اساس سریال تلویزیونی هسبرو ساخته‌شده و در آن امیلی بلانت Emily Blunt، کریستین چنوت Kristin Chenoweth، مایکل پنا Michael Pena، اوزو آدوبا Uzo Aduba، لیو شرایبر Liev Schreiber، تی دیگز Taye Diggs و سیا Sia صداپیشگی کرده‌اند. «پونی کوچک من» در 49 مارکت خارج از آمریکا فروش 3.8 میلیون دلاری را رقم زد و به جمع فروش جهانی 12.6 میلیون دلار رسید.
«پونی کوچک من» و «کوه میان ما» هر دو امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کردند.

«پونی کوچک من» در باکس آفیس آمریکای شمالی در مقام چهارم و پس از فیلم ترسناک و جذاب «آن» It از نیولاین سینما New Line Cinema و وارنر Warner قرار گرفت. «آن» در پنجمین آخر هفته‌ی خود با فروش 9 میلیون دلاری، مرز 300 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا را رد کرد. این فیلم در سطح بین‌المللی بزرگ‌ترین فیلم ترسناک تاریخ است که با فروش 298.8 میلیون دلاری، به جمع فروش جهانی 603.7 میلیون دلار تابه‌حال، رسیده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر