دستور ساخت چند ماسک مفید برای صورت

داشتن پوست صاف و شفاف در این روزها که اسپوترس و آلودگی هوا زیاد است، کار دشواری شده؛ اما استفاده از چند نوع ماسک می‌تواند کمک کند تا صورت زیباتری داشته باشید.

  ماسک صورت

داشتن پوست صاف و شفاف در این روزها که اسپوترس و آلودگی هوا زیاد است، کار دشواری شده؛ اما استفاده از چند نوع ماسک می‌تواند کمک کند تا صورت زیباتری داشته باشید.

ماسک ماست

یک قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره روغن کنجد مخلوط کرده و 15 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید؛ سپس آبکشی کنید.

ماسک موز

یک موز را له کنید و بعد از افزودن چند قطره عسل به آن، 15 دقیقه روی پوست صورت ب‍گذارید تا درمان فوری خشکی پوست باشد.

ماسک آووکادو

ماسک آووکادو

یک چهارم فنجان خامه زده شده، نصف قاشق چایخوری روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری آووکادوی رسیده له شده و یک قاشق چایخوری پودر گلبرگ گل همیشه بهار (کالاندولا) را با یکدیگر مخلوط کرده و به مدت پنج دقیقه روی صورت‌تان قرار دهید. 

ماسک تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ را آرام هم بزنید و بعد روی صورت بمالید و اجازه بدهید تا زمانی که خشک می‌شود، روی صورت بماند. برای پاک کردن تخم مرغ، یک حوله گرم شده را روی صورت قرار دهید و بگذارید آرام آرام رطوبت خودش را به تخم مرغ بدهد و باعث جدا شدن آن شود. تخم مرغ بهترین ماده برای کمرنگ کردن چروک‌ها و نرمی پوست است. اگر پوستی چرب دارید، فقط از سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت استفاده کنید و اگر پوست‌تان طبیعی است، می‌توانید از کل تخم مرغ استفاده کنید.

ماسک سیب برای پوست‌های چرب

یک سیب را در آب بجوشانید تا نرم شود. بعد آن را له کرده و یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری برگ خرد شده سوسنبر را به آن بیفزایید. این مخلوط را پنج دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. سپس آب بکشید.

انبه برای پاکسازی

انبه پوست‌کنده را تا زمانی که نرم شود، له کنید و با آن صورت‌تان را ماساژ دهید و چند دقیقه اجازه دهید که روی پوست بماند. این ماسک به پاکسازی و بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند.

ماسک برای پوست‌های چرب

یک قاشق غذاخوری سوسنبر، بومادران، مریم گلی یا زوفا را به یک فنجان آب در حال جوشیدن بیفزایید و بگذارید سی دقیقه بجوشد. بعد از خنک شدن، این مایع را روی پوست خود بمالید. این بهترین پاک کننده برای پوست‌های چرب است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان