چگونه به ناخن‌های خود فرم دهیم؟

یکی از بهترین لوازم همه خانم‌ها، ابزارهای مانیکور آن‌ها است. اگر نمی‌توانید مرتب به سالن زیبایی بروید و ناخن‌های خود را مرتب کنید، این مطلب کمک می‌کند، ناخن‌های زیباتری داشته باشید.

 ناخن قرمز

 از مدل گرد تا مستطیلی!

یکی از بهترین لوازم همه خانم‌ها، ابزارهای مانیکور آن‌ها است. اگر نمی‌توانید مرتب به سالن زیبایی بروید و ناخن‌های خود را مرتب کنید، این مطلب کمک می‌کند، ناخن‌های زیباتری داشته باشید. 

قدم اول

بهترین وسیله برای شکل و فرم دادن به ناخن‌ها سوهان ناخن است. البته بعضی‌ها با ناخن‌گیر راحت‌ترند چرا که کار کردن با آن ساده‌تر است و زمان کم‌تری احتیاج دارد. اما اگر تنها قسمت‌های کوچکی از ناخن نیاز به تغییر دارد، بهتر است از سوهان ناخن استفاده کنید.

برای انتخاب سوهان ناخن مناسب، پیشنهاد ما سوهان‌های شیشه‌ای است، چرا که ماندگار‌تر از دیگر انواع آن‌ها است و به شما راحتی بیش‌‌تری برای کار کردن در هر نقطه ظریفی از ناخن که لازم باشد، می‌دهد. اگر می‌خواهید ناخن‌های مصنوعی را سوهان بزنید، بهتر است از سوهان‌های اسفنجی که سطح سمباده‌ای دارند و یا از سوهان ناخن‌های فلزی استفاده کنید.

تنها ایراد استفاده از ناخن‌گیر به خصوص برای تغییرات ظریف این است که ممکن است بیش از حد لازم ناخن را کوتاه کنید.

پس از این‌که به اندازه ناخن دلخواه خود رسیدید، نوبت شکل دادن به آن‌ فرا می‌رسد. بهترین راه برای انتخاب درست فرم ناخن‌هایی که مناسب دستان شما باشد، این است که به مدل پایین ناخن‌ها و پوست دور ناخن‌های خود نگاه کنید. گرد، بیضی، کاملاً زاویه‌دار و یا مستطیل و با گوشه‌های گرد است؟ 

 لاک ناخن

ناخن‌های بیضی

اگر دوست دارید ناخن‌های کلاسیک و زیبایی داشته باشید، این فرم می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. مقاومت این فرم به اندازه شکل مستطیلی نیست، چرا که کناره‌های ناخن شما پایین رفته‌اند و نوک ناخن در معرض ضربه بیش‌تری قرار می‌گیرد، اما فرم بیضی به انگشتان شما ظرافت بیش‌تری می‌بخشد و برای انگشتان کوتاه بسیار مناسب است، چون آن‌‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. 

ناخن‌های گرد

این فرم برای خانم‌‌‌‌‌‌‌های قدیمی و محافظه‌کار مناسب‌تر است. اگر همیشه در حال انجام کار با دستان خود هستید و ناخن بلند از راحتی کار شما می‌کاهد، این فرم کاملا مناسب شما است، چرا که این مدل ناخن به خاطر گرد بودنش هنوز هم انگشتان شما را کشیده نشان می‌دهد. برای داشتن ناخن‌های گرد، ابتدا ناخن‌های‌تان را به فرم مستطیلی کوتاه کنید و بعد لبه‌ها را با سوهان گرد کنید.

ناخن‌های مستطیلی

پر طرفدارترین مدل ناخن، همین مدل زاویه‌دار یا مستطیلی است. این فرم از بقیه مدل‌ها قوی‌تر است، چرا که تمام عرض ناخن شما در یک سطح قرار دارد و قسمتی برجسته‌تر از دیگر قسمت‌های ناخن نیست، در نتیجه شکنندگی و آسیب‌پذیری آن کم‌تر خواهد بود. برای رسیدن به این شکل، ناخن‌های خود را در اندازه‌ای که دوست دارید کوتاه کنید، سپس با سوهان لبه‌های خیلی تیز را کمی گرد کنید.

ناخن‌های بیضی - مستطیلی

در بین مدل‌های مختلف ناخن، این مدل نه به اندازه مدل مستطیلی خشک و زاویه‌دار است، و نه کاملاً گرد است. در ضمن، این مدل به اندازه کافی مقاوم است، چرا که همه عرض ناخن در کنار هم و در یک سطح قرار می‌گیرد. برای این مدل کافی است کناره‌های ناخن‌ را کمی بیش‌تر از مدل قبلی گرد کنید؛ یا اگر ناخن بیضی شکل دارید، با سوهان نوک گرد و تیز را کوتاه و صاف کنید.

ناخن‌های بادامی

مدل بادامی برای ناخن‌ها یک مدل کاملاً زنانه به حساب می‌آید. برای رسیدن به مدل بادامی، نقطه وسط نوک ناخن را در نظر گرفته و کناره‌های ناخن را تا آن نقطه از دو طرف سوهان بزنید تا نوک ناخن بلند‌تر از دیگر قسمت‌ها باشد. این مدل ناخن، کشیدگی و زنانگی را برای دستان شما به ارمغان می‌آورد.

 طراحی ناخن

ناخن‌های نوک تیز

این مدل ناخن‌ها نیاز به جرات و جسارت بیش‌تری دارد و بعد از استفاده توسط افراد مشهور رواج بیش‌تری پیدا کرد. این مدل نیز به خاطر کشیده بودنش، به زیبا دیده شدن دست‌ها و انگشتان کمک می‌کند. این ناخن را باید مانند مدل قبلی درست کنید اما مراقب باشید که قرار نیست نوک ناخن‌تان گرد شود. این مدل به دلیل نوک بلندش، شکننده‌ترین مدل به حساب می‌آید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان