احزاب هلندی برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق رسیدند

با گذشت ۷ ماه از انتخابات پارلمانی در هلند سرانجام احزاب این کشور در زمینه تشکیل دولت ائتلافی به اتفاق‌نظر رسیدند.

خبرگزاری فارس:در پی سپری شدن 7 ماه از انتخابات پارلمانی هلند، سرانجام احزاب این کشور توانستند در زمینه تشکیل ائتلافی 4 جانبه به اتفاق‌نظر برسند.

با گذشت 7 ماه از انتخابات پارلمانی در هلند سرانجام احزاب این کشور در زمینه تشکیل دولت ائتلافی به اتفاق‌نظر رسیدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، 4 حزب هلندی اعلام آمادگی کردند تا دولت تشکیل دهند. این طولانی‌ترین زمان برای تشکیل دولت در هلند محسوب می‌شود. نمایندگانی از 2 حزب لیبرال و 2 حزب مسیحی در دولت آتی هلند حضور دارند.

انتظار می‌رود که روته در دولت جدید هم نخست‌وزیر باشد. به این ترتیب وی برای سومین بار در این سمت ابقا خواهد شد. این ائتلاف چهارجانبه، اکثریت را در پارلمان در اختیار دارد و باید حمایت فراکسیون را داشته باشد. در این صورت روته از پارلمان مجوز تشکیل دولت را دریافت خواهد کرد.

در پی انتخابات ماه مارس گذشته، روته موفق شد که 33 کرسی از 150 کرسی پارلمان را به دست آورد که برای تشکیل دولت لزوم ائتلاف با دیگر احزاب قطعی شد. پوپولیست‌هایی که «خیرت ویلدرز» از حزب آزادی به این حزب تعلق دارد با به دست آوردن 20 کرسی در رده بعدی قرار گرفتند.

ویلدرز که به داشتن گرایش‌های راست افراطی و تمایلات اسلام ستیزانه شهرت دارد، پیشنهاد داده بود که حزبش در دولت ائتلافی حضور داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر