ماهان شبکه ایرانیان

برای متحول کردن ظاهر خود از این ترکیب رنگ ها در لباستان استفاده کنید [قسمت اول]

مهمترین هدف از کنار هم گذاشتن و ست کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی معنادار است. هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و آشفته به نظر خواهد آمد. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا چند روش ایجاد این ترکیب را به شما آموزش دهیم.

مهمترین هدف از کنار هم گذاشتن و ست کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی معنادار است. هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و آشفته به نظر خواهد آمد. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا چند روش ایجاد این ترکیب را به شما آموزش دهیم.

تئوری رنگ چیست

اساسا تئوری رنگ مطالعه‌ای است بر روی اینکه چگونه رنگ‌ها را با توجه به عوامل مختلف (شدت، ارزش، نور) ازجمله آب و هوا یا رنگ‌های دیگری که آن‌ها را احاطه کرده است تغییر دهید. در 15 کلمه یا کمتر این تئوری اساسا علم استفاده از رنگ یا رنگ‌ها است. (مارسی کوپرمن)  متخصص و نویسنده‌ی تئوری رنگ‌ها می‌گوید: هنگامی‌که ما به‌طور هم‌زمان نگاه می‌کنیم، رنگ‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

باید به خاطر داشته باشیم که رنگ‌ها با یکدیگر ارتباط دارند. «بلازیو لیکاریش» می‌گوید: دلیل اینکه چرا بعضی رنگ‌ها اثر نامطلوبی بر روی چشمان ما دارند (مانند لامپ‌های نئون رقصان) و بعضی ترکیب رنگ‌ها اثر موجدار دارند (مانند نور آبی تیره و سفید) این است که یک هارمونی یا به هم ریختگی‌ای وجود دارد و این بستگی به این دارد که شما رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را چگونه از جعبه‌ی رنگ‌ها انتخاب کنید.

اما رنگ‌های بسیاری هم وجود دارند که تنوع و گوناگونی بی‌پایانی دارند. اینجا است که چرخه‌ی رنگ به میان می‌آید. «کوپرمن» می‌گوید: چرخه‌ی رنگ به افراد برای تجسم رنگ‌ها و درک همه آنچه که باید با کمک فرصت‌ها انجام داد کمک می‌کند.

چرخه‌ی رنگ، در اصل یک رنگین کمان دایره‌ای است، نقشه‌برداری از سه رنگ اولیه‌ی (قرمز، زرد و آبی) در ترکیب با رنگ‌های دیگری که تولید رنگ‌های نارنجی، بنفش، سبز و همه رنگ‌هایی که بین این رنگ‌ها قرار دارند می‌کند؛ اما درباره‌ی سایه‌هایی که در چرخه‌ی در دسترس نیستند چه کار باید کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ‌های خنثی

آموزش استفاده از رنگ‌های خنثی:

در ویترین چرخه‌ی رنگ‌ها دو رنگ با یکدیگر مخلوط می‌شوند و هزاران رنگ به وجود می‌آورند، اما در مورد ترکیب سه یا تعداد بیشتری رنگ چه چیزی می‌توان گفت؟ رنگ‌های خنثی را وارد کنید. کوپرمن می‌گوید: رنگ‌های خنثی می‌توانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه‌ای باشند. این رنگ‌ها در درون خودشان ترکیبی از رنگ‌های قرمز، زرد و آبی را دارند. آن‌ها رنگ‌های شکسته نامیده می‌شوند زیرا در چرخه‌ی رنگ‌ها نشان داده نمی‌شوند. به همین دلیل است که رنگ‌های خنثی برای مکمل‌ها مناسب‌اند زیرا مقداری از هر رنگی را که شما مد نظر داشته باشید و انتخاب کرده‌اید را در خود دارند.

رنگ‌های انحرافی رنگ‌هایی هستند که چشمان شما را به تمرکز بیشتر برای دیدن رنگ واقعی مجبور می‌کنند؛ مانند رنگ‌های نئونی (این نوع از رنگ‌ها از خاصیت درخشندگی نئون استفاده می‌کنند و در تاریکی هم روشنی و درخشان بودن خود را حفظ می‌کنند) تشخیص رنگ‌های نئون سخت‌ترین کار در میان رنگ‌های بکار رفته است. «بلازیو لوکاریش» می‌گوید: برخورد یک رنگ خالص طبیعی مانند سیاه یا سفید با نئون می‌تواند فانتزی به نظر بیاید. رنگ نئون مکمل نیست اما سیاه یا سفید این رنگ را دیوانه کننده‌تر از آنچه هست کرده و آن را برای پوشیدن مناسب‌تر می‌کند.

سبز نئونی

نکته‌ی اول: یک تکه سبز نئونی می‌خواهید که با آن خودنمائی کنید؟

دامن کوتاه چرم مارک اشلی ویلیامز (Ashley Williams) با قیمت 590 دلار ارزش خریدن دارد و در دسترس شما است.

کت چرم

دامن سبزتان را با یک کت بژ چرم طبیعی که برای تعدیل آهنگ رنگ‌ها است استفاده کنید. کت پشمی مناسب مارک کوز (COS) با قیمت 275 دلار در فروشگاه‌های کوز در دسترش شما است.

پیراهن سفید

و حالا یک پیراهن سفید چین‌دار

مد جدید باشگاه پیتر بلوز (The Fashion Club) با قیمت 275 دلار می‌تواند استایل شما را جذاب کند.

کت بلند

نکته‌ی دوم: کت بلند با زمینه‌ی تیره

یک کت پشمی کشمیر از محصولات جی-کرو (J.Crew Collection) با قیمت 595 دلار ظاهر شما را شیک خواهد کرد.

شلوار خاکستری

 یک شلوار خاکستری

شلوار مارک ویلفرد (Wilfred) با قیمت 145 دلار را می‌توانید با کت پشمی در تصویر قبل ست کنید.

کفش نقره ای

 ترکیب قبل با کفش‌های درخشان بسیار عالی و بی‌نقص خواهد شد

کفش مستا (Miista) با پولک‌دوزی‌های نقره‌ای با قیمت 280 دلار می‌تواند تیپ شما را کامل کند.

ترکیب رنگ

ببینید که رنگ‌ها چگونه با یکدیگر بازی می‌کنند؟ در تئوری رنگ‌ها بزرگ‌ترین قاعده این است که رنگ‌های مختلف اثرات مختلفی بر یکدیگر می‌گذارند. «کوپرمن» می‌گوید: هر رنگ تلاش می‌کند تا رنگ‌های اطرافش را با بیشترین تفاوت ممکن نشان دهد. این جمله به چه معنی است؟ رنگ قرمز در کنار بنفش تقریبا قرمز به نظر می‌آید به این معنی که بنفش بیشتر آبی به نظر خواهد آمد اما اگر شما آبی را کنار بنفش قرار دهید، بنفش بیشتر قرمز به نظر خواهد آمد! گیج کننده است اما واقعا کاربردی است.

چگونه با لباس‌ها این کار را انجام دهید؟ فرض کنید شما یک کفش صورتی یا هر رنگ دیگری دارید. ترکیبی از صورتی، هلویی و نارنجی کنار کفش قرمز، بیشتر ممکن است نارنجی به نظر بیاید اما کنار نارنجی بیشتر صورتی مایل به قرمز به نظر می‌رسد. رنگ یکی است اما درک افراد از رنگ‌ها ممکن است متفاوت باشد.

این مسئله ممکن است حتی در مورد رنگ‌های خنثی نیز صدق کند. اگر شما سفید را در کنار بنفش قرار دهید ممکن است بنفش تلاش کند که سفید را چیزی جز آنکه هست نشان دهد؛ بنابراین رنگ سفید ممکن است در نهایت زرد به نظر بیاید. «کوپرمن» به این نکته اشاره می‌کند که: هنگامی‌ که شما در حال جفت کردن لباس‌هایتان هستید باید فکر کنید که هدفتان چیست؛ اگر شما یک لباس چین‌دار سفید را با یک لباس بنفش جفت کنید ممکن است شما یک ترکیب آبی مایل به سفید در نظر داشته باشید که تباین رنگ‌ها اثر آن را کم خواهد کرد.

کفش مخملی مرجانی

 تیپ 1:‌ مخملی مرجانی صورتی، مارک منصور گاوریل (Mansur Gavriel)

این محصول با قیمت 475 دلار در فروشگاه‌های منصور قابل خریداری است.

کیف رنگ کبود

 این کفش وقتی با یک رنگ کبود جفت شود، نارنجی-هلوئی به نظر می‌آید.

کیف روفلر راندال (Loeffler Randall) با بند اضافی به قیمت 495 دلار هماهنگی زیبایی با کفش مرجانی شما ایجاد خواهد کرد.

می توانید نگاهی هم به «اشتباهاتی که مردان هنگام پوشیدن کراوات مشکی انجام می دهند» بیندازید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان