معاون استاندار خبر داد

اختصاص ۱۳ میلیارد برای اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

اختصاص 13 میلیارد برای اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در یزد

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالبی» در جلسه هماهنگی اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی،‌ اظهار کرد: اعتبارات 9 دستگاه فرهنگی اجتماعی استان به‌منظور اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شد.

وی با اشاره به تدوین طرح تقسیم کار ملی در شورای اجتماعی کشور و تشکیل جلسات متعدد مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حضور مقام معظم رهبری، گفت: اختصاص این اعتبارات ویژه اقدامات موثر در حوزه پیشگیری از سه آسیب اجتماعی اولویت‌دار کشور یعنی اعتیاد، طلاق و فساد و فحشا است.

قائم مقام ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان  یزد با اشاره به آمادگی کامل دستگاه‌های یزد، افزود: به‌منظور نظارت بر حسن انجام برنامه‌ها و ارزیابی مراحل اجرایی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری موظف به همکاری و پیگیری در این زمینه شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور مسئولیت نظارت و ارزیابی اجرای همه تفاهم‌نامه‌ها در سطح کشور، ارائه گزارش جامع در جلسات مشترک مسئولان، مقام معظم رهبری و جلسات شورای اجتماعی کشور که به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود را دارد.

طالبی با اشاره به توزیع بیش از 13 میلیارد ریال در قالب برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های طلاق، اعتیاد، فساد و فحشا به 9 دستگاه استانی و 10 فرمانداری شهرستان‌های استان یزد، عمده محورهای اصلی برنامه‌ها را آگاهی بخشی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان درخصوص مواد مخدر، توسعه و ارتقای مراکز درمانی و بازتوانی بیماران درگیر اعتیاد، تشدید برخورد با معتادان متجاهر، مراقبت پس از خروج معتادان بهبود یافته، توسعه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای پیش از ازدواج و حین ازدواج به‌منظور پیشگیری از طلاق، اجرای آئین‌نامه قانون حمایت از خانواده و مراکز مشاوره مرتبط با آن، توسعه خدمات مددکاری در حوزه پیشگیری از مفاسد اخلاقی، توانمندسازی جوانان از طریق تشکل‌های مردم نهاد به‌منظور مقابله با مفاسد اخلاقی و ده‌ها برنامه متنوع دیگر عنوان کرد.

وی در ادامه با تأکید بر نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه گفت: سعی شده در همه تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی، از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد فعال و کارآمد به‌عنوان یک مزیت برتر در ارزیابی‌ها استفاده شود و تا حد امکان مسئولیت اجرای برنامه‌ها به مردم سپرده شود.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد با اهتمام جدی مدیران استان و همکاری و مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم اقدامی اساسی در تحقق هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در استان و کشور انجام دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر