برای متحول کردن ظاهر خود از این ترکیب رنگ ها در لباستان استفاده کنید [قسمت سوم/پایانی]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که مهمترین هدف از کنار هم گذاشتن و ست کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی معنادار است

همانطور که به یاد دارید گفتیم که مهمترین هدف از کنار هم گذاشتن و ست کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی معنادار است. هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و آشفته به نظر خواهد آمد. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا چند روش ایجاد این ترکیب را به شما یاد دهیم.

 اضافه کردن رنگ سوم

یک رنگ سوم اضافه کنید؛ در نهایت اگر شما به دنبال بازی کردن با بیش از دو رنگ هستید به جستجوی رنگ سوم بپردازید.

قرمز، زرد، آبی یا سبز، نارنجی و بنفش؛ این‌ها رنگ‌هایی هستند که در چرخه‌ی رنگ‌ها با فاصله‌ی مساوی از یکدیگر قرار دارند.

چرخه رنگ

کوپرمن می‌گوید: شلوار جین، یک پیراهن زرد کمرنگ و یک کمربند کبود؛ این رنگ‌ها می‌توانند ترکیبی بسیار قوی ارائه کنند. این ترکیب ممکن است حس عجیبی داشته باشد زیرا مردم نمی‌توانند آن‌ها را با هم تصور کنند اما این ترکیب در کنار هم فوق‌العاده است.

ترکیب لباس ها

تیپ 1: از رنگ‌های اصلی نترسید؛ نگاهی به ترکیب رنگ‌ها در آبی نیروی دریایی بیندازید.

لباس کتانی زیپ‌دار مارک زارا با قیمت 50 دلار یک پیشنهاد خوب برای شما خواهد بود.

ترکیب لباس ها

یک کت صورتی خاکی در کنار رنگ‌های اصلی ممکن است تعجب‌آور باشد.

کت زنانه پشمی بلند دو دکمه لوکس مارک «تی بی» با قیمت 295 ترکیب خوبی با لباس کتانی تصویر قبل ایجاد خواهد کرد.

ترکیب لباس ها

جفت کردن کت صورتی و کتانی زیپ‌دار تصاویر قبل با یک کیف زرد تخم مرغی ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد خواهد کرد.

کیف برند «ور اورتو» با قیمت 426 دلار قابل خریداری است.

پررنگ یا کم‌رنگ‌ به نظر رسیدن لباس

فکر کنید که می‌خواهید رنگ‌هایتان چگونه کم‌رنگ‌تر یا پررنگ‌تر باشند؟ چرخه‌ی رنگ فقط رنگ‌های واقعی را نشان می‌دهد؛ اما ما می‌دانیم که در اصل، بیشتر از 12 رنگ بر روی چرخه رنگ وجود دارد. هنگامی‌که ما درباره‌ی چرخه‌ی رنگ‌ها صحبت می‌کنیم در واقع ما به دنبال تصویر رنگ‌ها یا خود رنگ‌ها به‌طور مستقیم هستیم در حالی که آبی روشن و آبی تیره، آبی کمرنگ و آبی پررنگ هم وجود دارد.

برای تعیین ارزش یک رنگ، تخمین می‌زنند که چه مقدار سیاه‌ و سفید در آن وجود دارد؛ و این تمایزات به‌طور خاص، هنگام پوشیدن لباس‌های روز، لباس شب، لباس پاییزه یا لباس زمستانه بسیار مفید است در واقع ارزش رنگ است که با محاسبه‌ی تفاوت رنگ‌ها توضیح می‌دهد که تاریک و روشن رنگ‌ها چگونه است.

بلازیو لیکوریش می‌گوید: ما می‌دانیم که در بهار چه حسی وجود دارد، بنابراین ته رنگ‌ها روشن‌تر هستند؛ مانند صورتی روشن یا زرد مداد رنگی یا پاستیلی. او می‌گوید: ارزش‌ها متفاوت هستند اما در فصل پاییز، رنگ‌ها گرم‌تر و تندتر هستند. رنگ‌هایی مانند کبود، بلوطی یا سبز زمردی. در حالی که بحث بر سر این است که رنگ‌های سیاه ‌و سفید در رنگ‌ها چه میزان ارزشی دارد، اشباع رنگ‌ها توضیح می‌دهد که چه مقدار خاکستری اضافه شود. اینکه یک نقاش چگونه از صورتی خاکی، آبی درخشان درست می‌کند و اینکه شدت رنگ بر تفسیر ما از آن تاثیر می‌گذارد یا نه، بلازیو لیکوریش می‌گوید: رنگ صورتی را در نظر بگیرید؛ این رنگ می‌تواند در روش‌های مختلفی به بازی گرفته شود. شما می‌توانید به طراحی لباس در سال‌های 1950 با پاسیتل نگاه کنید و سپس به یک باربی نگاه کنید و اینگونه شما می‌توانید دریابید که چگونه می‌توان استفاده‌ی نمادین از رنگ‌ها را تغییر داد.

البته فاکتورها و عوامل دیگری نیز بر روی رنگ‌ها تاثیر دارند. الگو، بافت، نور و پارچه و دلایل زیاد دیگری وجود دارد که بسیاری از افراد تمام وقت خود را صرف کار کردن بر روی تئوری‌ رنگ‌ها کرده‌اند. بلازیو لیکوریش می‌گوید: هنگامی‌که شما به رنگ‌ها فکر می‌کنید در واقع در یک فاز پرپیچ و خم فوق‌العاده قرار دارید. ما چگونه بیاموزیم که می‌توان با رنگ‌ها یک تفاوت بزرگ را ایجاد کرد؟ آیا می‌توان از آن ترسید؟

ترکیب لباس ها

لباس‌های تک رنگ با سایه‌های متفاوت از همان رنگ را امتحان کنید.

لباس مارک ویستلس یک لباس تک رنگ فوق‌العاده جذاب برای شما خواهد بود.

ترکیب لباس ها

نارنجی روشن با قهوه‌ای شتری تسخیر شده است.

کت پشمی (H&M) با قیمت 129 دلار قابل خریداری است.

ترکیب لباس ها

زیورآلات طلا بر روی لباس تک رنگ چشمک خواهند زد و به نظر می‌آید که خسته کننده نباشد.

گوشواره مارا سرول با قیمت 120 دلار زیبایی ظاهر شما را دوچندان خواهد کرد.

 قسمت قبل را می توانید در «برای متحول کردن ظاهر خود از این ترکیب رنگ ها در پوششتان استفاده کنید [قسمت دوم]» ببینید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر