عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان‌ها برای توسعه فرهنگ صلح

برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۵۶۸ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف گیلان

در پایان سال ۹۵ استان گیلان دارای ۱۵۹ شعبه شهری و ۴۷ شعبه روستایی و جمعا دارای ۲۰۶ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۷۵۶ فقره بوده است.

برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی 568 زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف گیلانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در استان گیلان در شهرستان رشت تعداد 11526 فقره و در شهرستان رضوانشهر تعداد 17310 فقره پرونده در بایگلانی راکد چینش شده اند.

در پایان سال 95 استان گیلان دارای 159 شعبه شهری و 47 شعبه روستایی و جمعا دارای 206 شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 756 فقره و استان در رتبه 13 کشوری است.

شورا‌های حل اختلاف استان گیلان در سال 1395 مجموعا تعداد 26087 فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان گیلان تعداد شعب ویژه زندان 11 شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال 95 تعداد 1322 فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال 95 تعداد 1271 فقره گزارش شده است؛ که از این میزان 610 فقره معادل 48 درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد 568 زندانی آزاد شده اند.


/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان