عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان‌ها برای توسعه فرهنگ صلح

برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد تا آزادی ۱۳۰ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف لرستان

در پایان سال ۹۵ شورای حل اختلاف استان لرستان دارای ۱۲۸ شعبه شهری و ۹۳ شعبه روستایی و جمعا دارای ۲۲۱ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۶۴۵ فقره بوده است.

برقراری صلح و سازش ر. پرونده‌های قتل عمد تا آزادی 130 زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف لرستانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در پایان سال 95 شورای حل اختلاف استان لرستان دارای 128 شعبه شهری و 93 شعبه روستایی و جمعا دارای 221 شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 645 فقره و استان در رتبه 23 کشوری است که نسبت به سال 94 شش پایه نزول داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان لرستان در سال 1395 مجموعا تعداد 18397 فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان لرستان تعداد شعب ویژه زندان 4 شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال 95 تعداد 435 فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال 95 تعداد 351 فقره گزارش شده است؛ که از این میزان 256 فقره معادل 73 درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد 130 زندانی آزاد شده اند.


/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان