ماهان شبکه ایرانیان

علی صابری:

لزوم احیاء کارگروه نابینایان در مدیریت شهری جدید

عضو نابینای شورای شهر چهارم از شورا، شهردار و ... خواست که کارگروه نابینایانی که در شورای شهر چهارم راه اندازی شده بود را جدی بگیرند و آن را احیاء کنند.

لزوم احیاء کارگروه نابینایان در مدیریت شهری جدید

به گزارش ایسنا، علی صابری عضو نابینای شورای چهارم  که در روز عصای سفید در شورای شهر حضور یافت در ابتدای سیزدهمین جلسه شورا ضمن گرامیداشت خدمات کسانی که در عرصه ارایه خدمات به نابینایان فعالیت کردند از پروفسور بریل که خط بریل را اختراع کرد گرفته تا مخترع عصای سفید، تصریح کرد: توصیه می کنم آنچه در شورای چهارم برای نابینایان و معلولان انجام شده است بار دیگر از سر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مفهومی برای تهران تعریف کردیم با عنوان شهر دسترس پذیر که جهانی است، ادامه داد: در تبصره 2 قانون شهرداری ها برای پیوست پروژه های شهری مصوبه ای داشتیم با عنوان شهر دسترس پذیر که فقط برای معلولان نیست. از همین رو خواستار اجرای مصوبات در این زمینه هستیم.

صابری با تاکید بر اینکه مصوبه مناسب سازی معابر و فضاهای شهری مصوب سال 84 و اصلاحات قانون شهر دوستدار کودک و اصلاحات مصوبات شهر مناسب سالمند لازم الاجرا هستند، ادامه داد: در زمینه تحقق این قانون ها مشاورهایی در این عرصه در شورای چهارم انتخاب کردیم هر چند عملا به یک مشاور تقلیل یافت، اما همین جا اعلام می کنم که گزارش عملکرد این مشاور را به شورای پنجم ارائه می کنیم.

صابری از شورا، شهردار و معاونانش خواست در میان تمام کارهای سنگین شهرداری به تحقق شهر دسترس پذیر اهتمام بورزند و این مهم را جدی بگیرند و خاطر نشان کرد: از شورا می خواهم شهردار را تشویق و ترغیب کنند تا اختیارات و وظایف این مشاور را جدی بگیرد و کارگروهی که در ذیل کمیسیون اجتماعی و کمیته اجتماعی و با مشارکت معاونت اجتماعی تشکیل شده بود بار دیگر احیا شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان