تازه ترین خبرها از تحولات اقلیم کردستان عراق

آغاز عملیات نظامی نیروهای عراقی برای کنترل بر کرکوک/حرکت نیروهای نظامی از چند محور ادامه دارد

شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیروهای عراقی خود را برای عملیات بازپس گیری اردوگاه «کی وان» در کرکوک آماده می سازند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شبکه خبری سومریه نیوز یکشنبه شب گزارش کرد: نیروهای مشترک عراق برای بازگرداندن کنترل فرودگاه و تاسیسات نفتی کرکوک هم اکنون عملیات خود را از سه محور آغاز کردند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود به این شبکه خبری گفته است: صدها خودرو و نفربر زرهی ارتش عراق در محورهای استان کرکوک مستقر شده اند.

 

افزایش قیمت نفت در پی عملیات نیروهای عراقی برای کنترل میادین نفتی کرکوک
1396/07/24 - 09:12
بنا به گزارش پایگاه «دیلی‌صباح» همزمان با آغاز عملیات نیروهای مردمی و دولتی عراق برای بازپس‌گیری شهر کرکوک و کنترل بر میادین نفتی این شهر قیمت جهانی نفت افزایش یافت.

عملیات کرکوک

عملیات کرکوک

عملیات کرکوک
بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره عملیات کرکوک
1396/07/24 - 09:03
فرماندهی عملیات مشترک عراق گزارش داد که نیروهای عراقی کنترل تاسیسات گاز الشمال و پالایشگاه و نیروگاه برق کرکوک را به دست گرفتند.

بنابر گزارش‎ها نیروهای عراقی بر چندین مواضع در کرکوک تسلط یافتند.
پیشروی نیروهای عراقی به سمت کرکوک
1396/07/24 - 09:00
خبرگزاری رویترز گزارش کرد: نیروهای عراقی پیشروی به سوی شهر کرکوک را آغاز کردند.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش کرد: نیروهای عراقی خود را برای عملیات بازپس گیری اردوگاه «کی وان» در کرکوک آماده می سازند.


المیادین نیروهای عراقی مستقر در این عملیات را شامل نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروهای واکنش سریع و پلیس فدرال عراق اعلام کرد.


این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که هدف از پیشروی ارتش عراق رسیدن به پالایشگاه های نفت و پیشروی از سمت منطقه صنعتی این شهر می باشد.


در همین حال، شورای امنیت ملی عراق شامگاه یکشنبه با هشدار نسبت به اقدامات تحریک آمیز نیروهای وابسته به اقلیم کردستان در خارج از مرزهای این اقلیم، اظهار داشت: استقرار عناصر مسلح کرد خارج از محدوده امنیتی قانونی و برخی از عناصر وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در کرکوک به معنای اعلام جنگ علیه نیروهای نظامی عراق و مردم این کشور است.


همچنین یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، روز یکشنبه و پس از نشست سران احزاب عراقی که با حضور فواد معصوم رئیس جمهوری عراق و مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق برگزار شد، گفته بود: مقرر شد هیاتی از نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه به صورت مشترک کنترل فرودگاه ها و مدیریت امور نظامی استان کرکوک را برعهده بگیرند.


همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق سوم شهریورماه گذشته با وجود مخالفت دولت مرکزی عراق، کشورهای همسایه و سازمان ملل متحد، در سه استان اقلیم و در استان کرکوک که مورد اختلاف اقلیم و دولت مرکزی عراق قرار دارد، برگزار شد.


در پی برگزاری این همه پرسی یکجانبه، روابط بین بغداد و اربیل رو به تیرگی نهاده و دولت اقلیم کردستان عراق مدعی شده است که مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک وچاه های نفت آن، متعلق به اقلیم کردستان عراق است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر