ماهان شبکه ایرانیان

سوگواره شعر «مشک تشنه» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای شعر آیینی "مشک تشنه" با حضور شش استان کشور در چرام خبر داد.

سوگواره شعر «مشک تشنه» برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، رضا دهبانی‌پور با اشاره به برگزاری سومین سوگواره "مشک تشنه" در آبان‌ماه سال جاری گفت: این برنامه با حضور هنرمندان و شاعران استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و در راستای ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی به میزبانی شهرستان چرام برگزار می‌شود.

او نقش شعر و شاعری در ترویج فرهنگ عاشورا را نقشی بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: عمق حادثه عاشورا درس بزرگی است که همواره هنرمندان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و  هنری به سمت پرداختن به این موضوع سوق می‌دهد که در این بین نقش شاعران پررنگ و برجسته است.

دهبانی‌پور با بیان این‌که این سوگواره در دو بخش شعر فارسی و بومی برگزار می‌شود، بیان کرد: آثار در بخش شعر فارسی در قالب شعر سپید و کلاسیک و در بخش شعر بومی در قالب گویش محلی ارائه خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین مهلت ارسال آثار این سوگواره را ٩ آبان‌ماه سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: هر شاعر می‌تواند حداقل سه اثر به  به دبیرخانه این سوگواره در شهرستان چرام  ارسال کند.

او با اشاره به برگزاری سالانه این سوگواره در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سومین سوگواره شعر "مشک تشنه" به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و با مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انجمن شعر و ادب شهرستان چرام برگزار می‌شود.

دهبانی‌پور با تاکید بر حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت‌های هنرمندان بویژه در بخش شعر و ادبیات اضافه کرد: جشنواره‌ها و فعالیت‌های متعدد فرهنگی و هنری در شش‌ماهه دوم سال ٩٦ در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در استان اجرا خواهد شد.

هنرمندان و شاعران برای حضور در سومین سوگواره شعر منطقه‌ای "مشک تشنه" می‌توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی saeedkheradmand ٥٢ @gmail.com و یا آدرس پستی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان چرام، خیابان شهید اکابری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و شماره فکس ٠٧٤٣٢٣٦١٦٠٣ ارسال کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان