باکس آفیس آخر هفته: Happy Death Day پیروزی دیگری را برای ژانر وحشت رقم زد

«روز مرگت مبارک» Happy Death Day یونیورسال Universal و بلام‌هاوس Blumhouse که به پیشواز هالووین رفته است، در این آخر هفته با فروش قوی ۲۶

«روز مرگت مبارک» Happy Death Day یونیورسال Universal و بلام‌هاوس Blumhouse که به پیشواز هالووین رفته است، در این آخر هفته با فروش قوی 26.5 میلیون دلاری در 3149 سالن سینما اکران شد و پیروزی دیگری برای ژانر وحشت به ارمغان آورد.
این فیلم کم‌هزینه به کارگردانی کریستوفر لندن Christopher Landon ساخته‌شده است و در آن جسیکا راث Jessica Rothe در نقش یک دانشجو روز به قتل رسیدن خود را چندین بار تجربه می‌کند تا هویت قاتل خود را کشف کند. «روز مرگت مبارک» هزینه‌ای معادل 5 میلیون دلار برای ساخت صرف کرد و ادامه‌دهنده‌ی موفقیت عناوین دیگر یونیورسال و بلام‌هاوس در 2017، «آن» It و «شکافته» Split، است.بیشتر مخاطبان «روز مرگت مبارک» را خانم‌ها تشکیل دادند (54 درصد) و تماشاگران جوان برای تماشای آن صف کشیدند. بیش از 65 درصد خریداران بلیت این فیلم زیر 25 سال سن داشتند. در خارج از آمریکا، این فیلم در 11 مارکت اولیه‌ی خود با 5 میلیون دلار فروش اکران شد و فروش جهانی خود را به 31.5 میلیون دلار رساند.
در باکس آفیس آمریکای شمالی «روز مرگت مبارک» شکست سنگینی را بر «بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 وارد کرد، این فیلم با افت 54 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش 15.1 میلیون دلاری به جمع فروش 60.6 میلیون دلار در آمریکا رسید. آلکون اینترتینمنت Alcon Entertainment، سونی Sony و وارنر Warner Bros. درمجموع 150 میلیون دلار خرج ساختن آن کردند و راه درازی دارد تا آن را جبران کند.
«بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 در خارج از آمریکا 29.3 میلیون دلار فروش داشت که جمع فروش خارجی خود را به 98 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 158.6 میلیون دلار رساند. اگر تخمین‌های یکشنبه درست باشند، این فیلم بازار خارجی را به فیلم چینی «به دلت بد نیار» Never Say Die واگذار کرده است، که 30 میلیون دلار در چین و 278 میلیون دلار درمجموع فروش داشته است.

«بلید رانر» تا 27 اکتبر در چین و ژاپن اکران نمی‌شود، البته این فیلم در کره‌ی جنوبی اکران 1.7 میلیون دلاری را در این آخر هفته تجربه کرد (برای مقایسه جالب است بدانید «کینگزمن: محفل طلایی»Kingsman: The Golden Circle با فروشی نزدیک به 17 میلیون دلار در کره‌ی جنوبی اکران شد).
«بیگانه» The Foreigner اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms با فروش 12.8 میلیون دلار از 2515 سالن سینما در داخل آمریکا در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این شروع خوبی برای فیلمی است که با 35 میلیون دلار بودجه ساخته‌شده و تابه‌حال بیش از 88 میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش داشته است. (این محصول مشترک چین و آمریکا قرار است جمعه در چین اکران شود).این فیلم به کارگردانی مارتین کمپل Martin Campbell که امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد، با بازی جکی چان Jackie Chan و درباره‌ی یک مأمور سابق ارتش است که با کشته شدن دختر نوجوانش در یک عملیات تروریستی باانگیزه‌های سیاسی، به بازنشستگی خود خاتمه داده و دوباره وارد کار می‌شود. او وارد بازی موش و گربه با یک مقام دولتی انگلیسی (پیرس برازنان Pierce Brosnan) می‌شود که گذشته‌اش می‌تواند حاوی ردپاهایی از هویت قاتلان باشد.
فیلم ترسناک و موفق «آن» از کمپانی‌های نیولاین سینما New Line Cinema و وارنر Warner، با فروش 6.1 میلیون دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفت، درحالی‌که «آنابل: آفرینش» nnabelle: Creation نیولاین در باکس آفیس جهانی از مرز 300 میلیون دلار عبور کرد.«کوه‌های میان ما» The Mountain Between Us کمپانی فاکس Fox با بازی ادریس البا Idris Elba و کیت وینسلت Kate Winslet با افت 46 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش 5.7 میلیون دلاری به جمع فروش 20.5 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید و در جایگاه آخر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت.
«پروفسور مارستون و واندر وومن» Professor Marston and the Wonder Women برای مخاطبان مسن‌تر در سطح ملی به نمایش درآمد. این فیلم با فروش 737،000 دلاری از 1229 سالن سینما و میانگین ناچیز 600 دلار برای هر سالن سینما، بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد. این درام به نویسندگی و کارگردانی آنجلا رابینسون Angela Robinson بر اساس زندگی واقعی ساخته‌شده و درباره‌ی چگونگی خلق شخصیت خیالی واندر وومن توسط یک روان‌شناس آمریکایی است. لوک ایوانز Luke Evans، ربکا هال Rebecca Hall، و بلا هیتکوت Bella Heathcote در آن ایفای نقش می‌کنند. استودیو سیکس Studio 6 تهیه‌کننده‌ی این فیلم بوده و حقوق مالکیت آن در داخل آمریکا برای آناپرنا Annapurna است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان