ماهان شبکه ایرانیان

مدل شومینه، از حالا فکر زمستونت باش!

شومینه: مدت زیادی از آن زمان که شومینه‌ها محلی برای دورهم جمع شدن تمامی خانواده برای گپ‌های دور همی و یا سرگرمی‌های شاد بود نمی‌گذرد؛ اما این روزها کاربری شومینه‌ها به‌ عنوان عنصر مرکزی خانه تغییر کرده است و شاید بسیار کمرنگ‌تر شده است این روزها بیشترین و شاید هم تنها کاربری آنها در خانه زیبایی و ابزاری برای گرم کردم محیط باشد؛ به همین منظور در ای ...

شومینه: مدت زیادی از آن زمان که شومینه‌ها محلی برای دورهم جمع شدن تمامی خانواده برای گپ‌های دور همی و یا سرگرمی‌های شاد بود نمی‌گذرد؛ اما این روزها کاربری شومینه‌ها به‌ عنوان عنصر مرکزی خانه تغییر کرده است و شاید بسیار کمرنگ‌تر شده است این روزها بیشترین و شاید هم تنها کاربری آنها در خانه زیبایی و ابزاری برای گرم کردم محیط باشد؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم شما را با انواع شومینه، راهنمای خرید شومینه مناسب و روش های نصب شومینه آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع شومینه در دکوراسیون داخلی

شومینه ها از تنوع بالایی در طراحی برخوردارند، فرقی نمی‌کند شما به دنبال شومینه‌ای مینیمال هستید و یا شومینه‌ای بزرگ و کلاسیک. حتی این روزها شومینه‌هایی مخصوص فضای خارجی ویلاها و حیاط‌ها طراحی‌شده است که جلوه و کاربری جدیدی به فضا می‌افزاید. در برخی موارد برای ایجاد حسی نوستالژیک و خاص از فرم کوره‌های گرد قدیمی استفاده می‌شود که با هیزم کار می‌کنند تا زیبایی و حس گرما وارد فضای خارجی و باز خانه ها شود. در مطلب انواع شومینه و روش ساخت آنها می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. 

در چیدانه بیشتر بخوانید: 
انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون داخلی

شومینه الکلی جایگزینی بی دردسر برای شومینه های سنتی

راهنمای خرید شومینه مناسب 

  • در حال حاضر شومینه‌های چوبی، زغالی و نفتی به علت آلودگی محیط‌زیست در بسیاری از کشورها ممنوع شده و دیگر استفاده نمی‌شوند، پس بهتر است اگر شما هنوز هم درحال استفاده از این شومینه‌ها هستید فردی را برای تعویض و به‌روز رسانی سیستم شومینه خود استخدام کنید.
  • دقت کنید که شومینه‌ گازی ازنظر قیمتی گزینه مناسب‌تری نسبت به شومینه‌های برقی هستند و گرمای بیشتری نیز تولید می‌کنند، پس اگر به دنبال شومینه ای کارا با قیمت مناسب هستید به دنبال شومینه های گازی بروید.
  • شومینه‌ها ازنظر طراحی و سبک تنوع بالایی دارند. از شومینه‌ دست‌ساز و شومینه سنگی گرفته تا شومینه‌های مدرن فلزی، شومینه‌های تخت مدرن و شومینه‌های کلاسیک همگی در میان عموم رایج هستند.

انواع شومینه فضای باز 

صحبت درباره شومینه‌های فضای باز بسیار گسترده است زیرا این عناصر در حیاط محلی برای دورهمی ها و شب‌نشینی‌ها هستند. آتشدان‌های دکوری، دست‌ساز، حتی شومینه ای در فرم میز و چند کاره در سایزها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند و اکثر آنها به گونه ای طراحی می‌شوند که با فضای خارجی تناسب داشته باشند و به‌سرعت بخش جدایی‌ناپذیری از منظره حیاط می‌شوند. مطلب انواع شومینه فضای باز، 15 چهره جدید گرما در محوطه! در رابطه با انتخاب شومینه های فضای باز شما را بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

به‌طورکلی انتخاب شومینه، چه داخلی و چه خارجی کار ساده‌ای نیست، زیرا دامنه انتخاب‌ها وسیع است. بهترین گزینه مشاوره با طراحان دکوراسیون داخلی است تا شما را در انتخاب سایز، سبک، محل قرار دهی شومینه جدیدتان راهنمایی کنند. کمک گرفتن از طراحان داخلی، متخصصان در زمینه ی شومینه و دیگر متخصصان این حوزه می‌تواند در مراحل مختلف از انتخاب تا نصب شومینه گره‌گشا باشد.

راهنمای نصب شومینه 

میدانم تمامی ما فکر می‌کنیم که نصب و ساخت شومینه کار ساده‌ای است و خودمان از عهده آن برمی‌آییم، اما باید در نظر داشته باشیم که کوچک‌ترین اشتباه در ساخت یا نصب شومینه می‌تواند هزینه‌ای سنگینی به بار آورد و بدون شک یک فرد تازه‌کار و بی‌تجربه از عهده‌اش برنمی‌آید. در هنگام نصب شومینه نکات امنیتی بسیار ظریف و مهمی هستند که انجام صحیح آنها ضروری است. آگاهی و بررسی دقیق به شما این فرصت را می‌دهد که مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید و از نصب صحیح شومینه مطمئن باشید.

شومینه کلینیک ویلایی اعلائی

شومینه کلینیک ویلایی اعلائی

4950000تومان
 

تمیز کردن شومینه 

 اگر شما هم جزو آن دسته از عزیزانی هستید که شومینه مد نظرتان را پیش تر انتخاب کرده اید و می خواهید آن را برای فصول سرد سال دوباره راه اندازی کنید، بهتر است پیش از هر کاری مطلب تمیز کردن شومینه با 3 روش ساده خانگی را در رابطه با تمیز کردن شومینه و راه اندازی مجدد آن بخوانید تا این کار را ساده تر از قبل انجام دهید.

شومینه باغی گالری تراس

شومینه باغی گالری تراس

1300000تومان
شومینه هیزمی گالری تراس

شومینه هیزمی گالری تراس

1200000تومان
شومینه اتانولی

شومینه اتانولی

نامشخص

 قیمت شومینه 

تعرفه ی قیمت شومینه و اجرا آن در بازار بسته به نوع شومینه از 900 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان متغیر است. 

متخصصان شومینه را از کجا پیدا کنیم؟

خودتان را با گزینه‌های متعدد سردرگم نکنید. با محدود کردن انتخاب‌هایتان به اهالی فن چیدانه، پروژه خود را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید. اگر شما در حال انجام پروژه‌ای بزرگ هستید و نیاز به همکاری افراد باتجربه در دیگر زمینه‌های ساخت‌وساز دارید می‌توانید سری به پروفایل افراد متبحر در چیدانه بزنید و با مطالعه تجربیات پیشین آن‌ها همکاری با فرد مدنظر خود را شروع کنید.

برای اطلاع از قیمت، چگونگی ثبت سفارش، ارتباط با فروشندگان و اهالی فن این حوزه کافی است روی نام هر شرکت کلیک کنید و به سادگی با اهالی فن این حوزه در چیدانه ارتباط بگیرید.

نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان