۵ عادت آدم‌های شاد و موفق

افراد شاد، اغلب موفق هستند، و بر عکس_ اما چطور می‌توان یک فرد شاد و موفق بود؟

افراد شاد، اغلب موفق هستند، و بر عکس_ اما چطور می‌توان یک فرد شاد و موفق بود؟

در زیر پنج عادت افراد شاد و موفق را می‌خوانید:

افراد شاد عاداتی دارند که هر روز آن ها را پیاده می‌کنند. آن ها زمان هایی را برای انجام کارهای سودمند می‌گذرانند و تأثیر بسزایی در حالات روحی شان و در نتیجه موفقیت‌شان می‌گذارند. در ذیل به این عادات اشاره شده است:

1.هر روز صبح، تخت خواب‌تان را مرتب کنید
می‌توانید صدای فریاد مادرتان را بشنوید که از اتاق کناری می‌گوید: "یادت نره تخت‌خوابت رو مرتب کنی! "، البته تخت خواب خیلی‌ها را هر روز مادرشان مرتب می‌کند، عادتی که وقتی از خانه‌ی مادری بروند برای شان مشکل ساز می‌شود! چرا؟ به دلایل زیر:

 تخت خواب معمولاً بزرگ‌ترین چیز در اتاق خواب است، یعنی اگر تخت خوابتان تمیز و مرتب باشد بقیه‌ی اتاق هم تمیز و منظم و مرتب به نظر می‌رسد.

این کار موجب افزایش شادی می‌شود، بنابر پرسش‌کاوی هانچ دات کام، "71% از کسانی که تخت خوابشان را مرتب می‌کنند احساس شادی دارند، در حالی که 62% از کسانی که تخت خواب شان را مرتب نمی‌کنند احساس ناشادی دارند.”

چارلز داهیگ در کتاب "قدرت عادت” می‌گوید: "مرتب کردن تخت خواب موجب افزایش بهره‌وری می‌شود و مهارت‌های قوی تری با وجود بودجه‌های محدود می‌سازد.”

پس نکته‌ی مهم چیست؟ به صدای مادرتان که در سرتان می‌پیچد گوش کنید و هر روز صبح تخت خواب‌تان را مرتب کنید تا فرد شاد و موفقی باشید.

2.زمانی را به سرگرمی‌تان اختصاص دهید

افراد شاد و موفق زمان‌هایی را برای خندیدن، آسودگی و سرگرمی داشتن در نظر می‌گیرند. آیا به سرگرمی‌هایی مثل آواز خواندن، ماهیگیری، یا کتاب خواندن علاقه دارید؟ برای انجام این کارها وقت بگذارید، کارهایی که خوشحالتان می‌کنند و شما هم خوب انجامشان می‌دهید. هرکسی دستِ کم چند چیزی دارد که خوب انجام می‌دهد و از آن لذت می‌برد. راهی پیدا کنید که این کارها را بیشتر انجام دهید. این طوری خیلی شادتر خواهید بود.

3.ورزش کنید و بخوابید

یافتن زمان و انرژی برای ورزش کردن طبق یک برنامه‌ی زمانی منظم، بسیار دشوار است. ولی ورزش نکردن برای سلامت جسمانی و ذهنی‌تان خوب نیست. ورزش کردن، مغزتان را هم مثل بدنتان متناسب نگه می‌دارد، این یعنی پس از ورزش کردن انرژی و استقامت بیشتری برای انجام بقیه‌ی کارهایتان در طول روز خواهید داشت. اگر به قدر کافی نخوابید و استراحت نکنید نمی‌توانید از ورزش کردن یا انجام کارهای دیگر، احساس خوبی داشته باشید. تقریباً همه باید هفت ساعت خواب در روز داشته باشند_ کمی بیشتر از این مقدار بستگی به سن دارد.

4.برنامه داشته باشید

بنجامین فرانکلین هر روز صبح از خودش می‌پرسید "امروز باید چه کار خوبی انجام دهم؟” و این بخشی از برنامه‌ی هدف‌گذاری روزانه‌اش بود. افراد موفق، هدف دارند _ اهداف سالانه، اهداف ماهانه، اهداف هفتگی، حتی اهداف روزانه. کسانی که می‌گویند "می‌خواهم در سال جدید فلان کار، فلان کار و فلان کار را انجام دهم” ولی آنها را نمی‌نویسند به اندازه‌ی کسانی که اهداف واقع‌بینانه دارند و آنها را می‌نویسند و در جهت رسیدن به آنها حرکت می‌کنند، موفق و شاد نیستند.

5.کتاب بخوانید

افراد شاد و موفق وقتی را برای خواندن در نظر می‌گیرند. بنابر مطالعات اخیر، خواندن داستان یا مطالب غیر داستانی، بینش‌های غیر‌معمول و ناآشکاری در زمینه‌ی کاری‌تان فراهم می‌کند و از این جهت در موفقیتتان سودمند است. روی یک نیمکت دنج بنشینید و یک کتاب خوب بخوانید و لذت ببرید از اینکه برای خودتان زمان می‌گذارید تا فرد شادتر و موفق تری باشید.

یادتان نرود تخت خواب‌تان را مرتب کنید.

نویسنده: رت پاور
ترجمه: بازده
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر