دولت چین دسترسی به شبکه LTE را روی اپل واچ سری ۳ مسدود کرد

کشور چین اخیراً دسترسی به شبکه LTE را بدون هیچ توضیحی روی اپل واچ سری ۳ مسدود کرده است. در حالی که هر سه اپراتور مخابراتی بزرگ چین در اختیار دولت این کشور قرار دارند، تحلیلگران می گویند این حرکت احتمالاً به خاطر نگرانی های دولت نسبت به دستگاه بوده است.

دولت چین دسترسی به شبکه LTE را روی اپل واچ سری 3 مسدود کرد

کشور چین اخیراً دسترسی به شبکه LTE را بدون هیچ توضیحی روی اپل واچ سری 3 مسدود کرده است. در حالی که هر سه اپراتور مخابراتی بزرگ چین در اختیار دولت این کشور قرار دارند، تحلیلگران می گویند این حرکت احتمالاً به خاطر نگرانی های دولت نسبت به دستگاه بوده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی می نویسد که قابلیت های LTE از ابتدای عرضه اپل واچ سری 3 از طریق China Unicom در دسترس بوده اند اما مشتریانی که مدتی بعد این پوشیدنی را تهیه کردند، دیگر قادر به اتصال به شبکه LTE نیستند؛ هرچند که نخستین خریداران، هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته اند.

تحلیلگران باور دارند که دولت چین نسبت به عدم امکان تشخیص افرادی که از اپل واچ استفاده می کنند نگران است و این موضوع، به تجهیز اپل واچ به eSIM باز می گردد.در واقع کشور چین روند رگولاتوری موبایل ها و دیوایس های مشابه را بسیار جدی می گیرد و کاربران باید با نام واقعی خود رجیستر شده باشند.

اما ساعت هوشمند جدید اپل، به جای سیم کارت های استاندارد از ورژنی کوچکتر به نام eSIM یا Embedded SIM بهره می برد که توسط اپل و نه اپراتورهای مخابراتی در دستگاه جای گرفته است. مزیت eSIM این است که کاربران می توانند به صورت نرم افزاری، میان اپراتور و طرح ها انتخاب کنند. اما در چین، حالا این سوال پیش آمده که اپراتورها و رگولاتوری ها  چطور قادر به تشخیص هویت دارندگان اپل واچ سری 3 خواهند بود.

China Unicom می گوید که دسترسی به LTE، به صورت «آزمایشی» ارائه شده بود و اپل هم می گوید که از این مشکل باخبر است. این حرکت تازه، یک بار دیگر رابطه میان اپل و دولت چین را پیچیده می کند. تا به این لحظه، چین از اپل خواسته که در ارائه اپلیکیشن های استریم زنده محدودیت های بیشتری اعمال کند و مدتی پیش هم از ساکنین کوپرتینو خواست تا 400 اپلیکیشن تغییر دهنده آی پی را از اپ استور حدف نماید. همه این اتفاقات درحالی به وقوع می پیوندد که اپل سهم خود از بازار چین را به برندهای محلی می بازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان