سبزیکاری در سطح کم (۱)

وقتی یک دانه گوجه‌فرنگی دست پرورده خودتان را با کادری دو نصف کنید آن وقت متوجه می‌شوید که بوی آن تمام فضای خانه را پر کرده.

سبزیکاری در سطح کم (1)

مهندس حسن بنی‌هاشمی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، هر چند که بسیاری از کارها ساده انجام می‌شود، ولی گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که فکر انسان را به خود مشغول می‌کند و آهسته، آهسته افسرده و ناامید می‌شود. حتماً تجربه کرده‌اید و برای‌تان پیش آمده که حوصله انجام هیچ کاری را نداشته باشید و گوشه‌ای بنشینید و به فکر و خیال‌های خود دامن بزنید و دلتان نخواهد کتابی مطالعه کنید، به تماشای فیلمی بپردازید و یا حتی به کارهای عادی و روزانه خویش برسید.

این در حالی است که اگر فکرتان را با کاشتن درخت و باغچه‌کاری و سبزیکاری مشغول نمایید، به راحتی می‌توانید دردهای پنهانی و بیماری‌هایی که باعث آزار و اذیت جسم و روح شما می‌شود را رها کنید و با روحیه‌ای شاد و دور از افسردگی به فعالیت بپردازید.

زمانی که فکر می‌کنید در کرت کوچک خانه‌تان یا در بالکن و یا حتی درون گلدانی کوچک و زیبا بذری کاشته‌اید، باعث می‌شود که دیگر افکار پوچ گذشته را فراموش کنید و شکل‌گیری فکر جدید موجب آرامش خاطر شما می‌شود و شب‌ها آسوده و راحت بدون اینکه خوابی عجیب و غریب ببینید در انتظار صبح به خواب می‌روید و می‌خواهید که هر چه زودتر صبح شود و با شادابی هر چه تمام‌تر به سبزیکاری (فعالیت) بپردازید.

هیچ لذتی بالاتر از این نیست که صبح زود وقتی که به باغچه کوچک خانه خود سر می‌زنید یا داخل گلدانی که چند بوته گوجه‌فرنگی کاشته‌اید گوجه‌هایی قرمز، درشت و خوش‌طعم را مشاهده کنید که روی بوته‌ها گوجه‌های‌ قرمز، درشت و خوش‌طعم آویزانند و به شما چشمک می‌زنند. جزء محالات است که هوس نکنید یکی از آنها را کنده و بیاورید با صبحانه (گوجه‌فرنگی تازه با پنیر) بخورید.

آن وقت تازه متوجه می‌شوید گوجه‌فرنگی یعنی چه، اینهایی را که از بازار می‌خرید طعم خوب و بو و خاصیتی ندارند. برای اینکه آنها را چند روز پیش که هنوز کاملاً نرسیده از بوته چیده‌اند و به بازار آورده‌اند. معلوم نیست چه کودی به آنها داده و یا با چه آب آلوده‌ای سیراب‌شان کرده‌اند.

وقتی یک دانه گوجه‌فرنگی دست پرورده خودتان را با کادری دو نصف کنید آن وقت متوجه می‌شوید که بوی آن تمام فضای خانه را پر کرده و وقتی آن را میل می‌فرمایید یاد سالیان گذشته می‌افتید که پدران و مادران در باغچه‌های حیاط چطور انواع و اقسام سبزی‌ها و صیفی‌جات را می‌کاشتند و از عطر و طعم و تازه بودن آن لذت می‌بردند، چرا که سرشار از ویتامین بودند و هیچ نیازی هم به دارو و دکتر نداشتند، زیرا سبزیجات با داشتن انواع ویتامین‌های مهم و حیاتی و مواد معدنی لازم جای مناسبی در تغذیه خانواده‌ها دارند و در تأمین سلامت و تندرستی انسان‌ها بی‌اندازه مؤثر می‌باشند. پس حتما از همین امروز شروع کنید. مطمئن باشید که نتیجه خوبی عاید شما می‌شود...

برای خواندن بخش دوم- سبزیکاری در سطح کم- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان