فرادید؛ از سال قبل که پژو 3008 محصول فرانسوی پژو توانست در میان بهت همه عنوان بهترین خودروی سال 2016 اروپا را به دست آورد تا حالا که در اروپا شرف انتخاب بهترین اتومبیل سال 2017 است، تغییرات زیادی در وضعیت بهترین ها رخ نداده است. مثل همیشه یک آمریکایی در لیست حضور دارد، یک
فرانسوی، یک اسپانیایی، یک ژاپنی هم هستند و آلمانی های مغرور هم با دو کاندیدا، در شمار برترین خودروی سال 2017
اروپا قرار دارند.
به گزارش فرادید، تغییر ملموس فهرست نهایی تنوع بالای کشورهای سازنده و نیز توجه بیشتر به کراساوورهاست گرچه همچنان رگه هاچبک دوستی اروپاییها کاملا قوی مینماید. بر این مبنا سه کراساوور، دو هاچبک و یک سدان تنها خودروهایی هستند
که از دید مجلات معتبر اروپایی شایستگی انتخاب به عنوان خودروی سال اروپا را
دارند. این کار به سنت هر ساله، توسط مجله اروپایی اتو بست (European
Autobest) انجام شده و امسال نیز این رسانه فهرست نهایی خودروهای ممتاز سال برای کسب
عنوان بهترین اتومبیل سال 2017 را اعلام کرد. خودروهای باقی مانده
جهت کسب عنوان خودروی برتر سال اروپا به 6 مدل کاهش یافت و قرار است در ماه پایانی
سال 2017 برنده جایزه مشخص شود.جالب است که از شش خودروی نهایی تنها یک خودرو شرقی و ژاپنی بوده و باقی محصولات از کشورهای آمریکایی یا اروپایی انتخاب شده اند.
این یعنی تا 60 روز دیگر تکلیف خودروی برگزیده این
نظرسنجی مشخص میشود و برنده میتواند از مزایای بسیار این انتخاب نظیر اقبال
عمومی برای فروش بیشتر برخوردار گردد.این جایزه که به نام «European Autobest» شناخته
می شود، در تاریخ 15 دسامبر از بین فینالیست های باقی مانده، صاحب خود را خواهد
شناخت.نامزدهای نهایی کسب عنوان خودرو برتر اروپا به انتخاب 31 روزنامه نگار حوزه
خودرو از 31 کشور اروپایی بر اساس معیارهایی همچون کیفیت، طراحی، آسایش و راحتی،
سطح تکنولوژی و میزان در دسترس بودن خدمات و قطعات یدکی مورد ارزیابی قرار می
گیرند. این شش خودروی برجسته به شرح زیر هستند:
سیتروئن سی3 ایر کراس
جدیدترین کراساوور شرکت فرانسوی سیتروئن با طولی هماندازه پژو 2008،
ترکیبی عجیب از جاداری و تنوع است. خودرویی که هم زیبا و هم متفاوت است و در عین
حال ایمنی بالا و هندلینگ مناسب را به راننده و سرنشینان ارائه میکند. یکی از
نکات جالب در مورد این خودرو تمهیدی است که برای کابین ایر کراس تدارک دیده شده به
طوری که میتوان از 90 تریم ترکیبی مختلف
در رنگها و تجهیزات مختلف دست به انتخاب زد که در نوع خود کم سابقه است. ظرفیت
بار 520 لیتری و استفاده از موتور4 سیلندر توربوی مشهور پژو با نام پیور تِک از
جمله دلایل انتخاب سی3 ایر کراس است.
هوندا سیویک
با اینکه مدت زیادی از ورودش به بازارهای جهانی میگذرد اما تازه به
بازار اروپا پا گذاشته ازینرو در فهرست نهایی بهترین خودروی سال اروپا قرار گرفته
است. سیویک در ایران نیز محبوب است و در صف ورود به کشور قرار دارد. بررسی وضعیت
نسل جدید سیویک نشان میدهد این سدان ژاپنی در طول دو سال تنها در آمریکا شمالی و
اروپا حدود 900 هزار دستگاه فروش داشته است.
فورد فیستا
آمریکایی مغرور اما رازان و محبوب این لیست، مثل همیشه به محض معرفی
در فهرست نهایی کاندیدهای جایزه خودروی سال اروپا قرار گرفته و بالقوه شانس بالایی
برای کسب این عنوان دارد. جالب است بدانید این هاچبک کوچک از ابتدای سال تا ماه
هشتم میلادی بیش از 186 هزار دستگاه فروش داشته است.
اوپل گرنلند ایکس
دستپخت تازه اوپل که از تلفیق مدل موکا با سری اینسیگنیا به دست آمده،
بسیاری را به اوجگیری مجدد اوپل امیدوار کرده است. میراثدار برنده قبلی جایزه
اتومبیل سال اروپا یعنی پژو 3008، خودرویی است جذاب و قدرتمند که از
ابتدای سال بهبهعنوان جانشین مدل مریوا رونمایی شده و از قضا بسیار مجهز است به
طوری که حتی در نسخه پایه به سیستم تهویه مطبوع با فیلتر
ذرات و بو، بلوتوث، سیستم اخطار خروج از لاین جاده، شناسایی علائم راه و سیستم
کمکی استارت در شیب مجهز است.
فولکسواگن تی-راک
این مدل گزینه جدی کسب عنوان خودروی سال اروپا است. طراحی خودرو
تی-راک همانند سایر مدلهای فوکس خطی، تیز و مستقیم است اما برخی تغییرات نظیر
جلوپنجره 6ضلعی یا گلگیرهای پفآلود عقب به طرح کلی بدنه اضافه شدهاند تا ظاهر
تی-راک اندکی اسپورتتر گردد. در داخل اما فولکس با بهکارگیری برخی جزئیات مثل
تزئینات رنگی یا بهکارگیری سیستمهای ارتباطی، خریداران را ترغیب به خرید محصول
تازه خود میکند
سئات ایبیزا
هاچبک کوچک سئات که از پلتفورمی مشترک با فولکس پولو سود میبرد،
دیگر گزینه لیست نهایی بهترین خودروی سال اروپا است که در زمانی کوتاه توانسته
موفقیت بالایی را به دست آورده و نگاهها را به خود جلب کند. از جزئیات فنی
ایبیزای جدید میتوان به این نکته اشاره کرد که این خودرو اولین نمونهی گروه
فولکسواگن است که از پلتفرم MQB استفاده میکند. این خودرو در مدل جدید فاصلهی محوری بیشتر داشته
بنابراین فضای وسیعتری برای سرنشینان در عقب وجود دارد.
.