ماهان شبکه ایرانیان

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

واژه «زرنگی» دچار تحول مفهومی شده است

اهواز - دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:  متأسفانه واژه زرنگی دچار تحول مفهومی شده و به کسی زرنگ می گویند که کمتر درس بخواند و راحت تر نمره بگیرد یا کمتر کار کند و زودتر نمره بگیرد.

واژه «زرنگی» دچار تحول مفهومی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا موالی زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: قدری دچار تنبلی اجتماعی شدیم و این نکته مهمی است که باید به فرهنگ سخت کوشی برگردیم. امروز متأسفانه واژه زرنگی دچار تحول مفهموی شده و به کسی زرنگ می گویند که کمتر درس بخواند و راحت تر نمره بگیرد یا کمتر کار کند و زودتر نمره بگیرد.

وی افزود: برخی از کتاب هایی که در جامعه به چاپ می رسند، روی فرهنگ راحت طلبی و گسترش این فرهنگ در بین مردم تأثیر می گذارد؛ این مسئله به نفع کشور نیست و باید فرهنگ سخت کوشی و کار جمعی را در جامعه نهادینه کنیم. 

موالی زاده همچنین گفت: نیازمند یک سند ملی مدیریت آب هستیم که همچون یک میثاق ملی در حد قانون اساسی به آن پایبند باشیم و عمل کنیم. باید همین میزان آب موجود را به خوبی مدیریت کرده و با برنامه ریزی صرف کنیم.

دبیر شواری فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: یکی از ویژگی های ارزشمند جامعه خوزستان، توجه به کیان خانواده بوده و هست که باید حفظ و تقویت شود. خوشبختانه در استان خوزستان انصافا مؤلفه های بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگ عمومی داریم؛ دینداری، ولایتمداری، مهمان نوازی، شجاعت و خونگرمی از جمله این مؤلفه ها هستند. مردم نیازمند به نشاط اجتماعی هستند و باید خدمات دولت در خوزستان را منعکس کنیم؛ همچنین تلاش های مسئولان و دستگاه های اجرای مختلف نیز باید بازگو شود.

موالی زاده بیان کرد: سلام یک کلمه کوچک زیبا اما مؤثر در تنظیم روابط اجتماعی است؛ سلام بسیار اثربخش است و هنوز این فرهنگ در خوزستان وجود دارد که از جمله ویژه های مثبت هست که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه ازدواج سخت و طلاق آسان شده است، ادامه داد: باید به آسیب های نوپدید اجتماعی گسست نسلی و مشکلات فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشیم. 

موالی زاده با تأکید بر اینکه روح امید، نشاط و نگاه مثبت به آینده را باید تقویت کنیم، گفت: باید فرهنگ گفت و گو را در سطوح مختلف تقویت کرد تا سؤظن ها، مشکلات و برداشت های غلط به راحتی حل شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان