ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: فیلم Boo ۲ فیلم‌های Geostorm و Snowman را به لرزه انداخت

Boo ۲! A Madea Halloween از کمپانی لاینزگیت Lionsgate به کارگردانی تایلر پری Tyler Perry به‌آسانی توانست در اکران خود در این آخر هفته با فروش ۲۱

Boo 2! A Madea Halloween از کمپانی لاینزگیت Lionsgate به کارگردانی تایلر پری Tyler Perry به‌آسانی توانست در اکران خود در این آخر هفته با فروش 21.7 میلیون دلار از 2388 سالن سینما، در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد.
اما درمجموع برجسته‌ترین موضوع باکس آفیس این آخر هفته، وضع آشفته‌ی فیلم‌های دیگر آن بود، چهار فیلم دیگری که در سطح ملی اکران شدند شکست سنگینی خوردند. بزرگ‌ترین آن‌ها «طوفان جغرافیایی» Geostorm بود که پس از تأخیر زیاد توسط وارنر Warner و اسکای‌دنس Skydance تولید شد و مضمون آن فاجعه‌های زیست‌محیطی است. این فیلم با بودجه‌ای نزدیک به 120 میلیون دلار، بدون در نظر گرفتن تبلیغات، ساخته شد و اکران آن در داخل آمریکا 13.3 میلیون دلار فروش داشت.
حتی Boo 2 هم شروع بی‌نقصی نداشت و 24 درصد نسبت به اکران 28.5 میلیون دلاری قسمت قبلی خود Boo! A Madea Halloween در اکتبر 2016، با افت مواجه بود.پری Perry که این فیلم را کارگردانی کرده است ایفای نقش مادیا Madea را تکرار می‌کند. این بار مادیا، عمه بم Aunt Bam (با بازی کسی دیویس Cassi Davis)، ویو Viv (با بازی چاندرا کورلی-یانگ Chandra Currelley-Young) و هتی Hattie (با بازی پتریس لاولی Patrice Lovely) با اعضای خانواده‌ی خود قصد دارند کمپ بزنند که با هیولاها، دیو‌ها و لولوخورخوره‌ها مواجه می‌شوند. Boo 2 امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد و بیشتر مخاطبان آن را زن‌ها (با 65 درصد) تشکیل دادند.
«طوفان جغرافیایی» Geostorm، با بازی جرارد باتلر Gerard Butler، در جایگاه دوم باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم باید فروش قابل‌ملاحظه‌ای در خارج از آمریکا رقم بزند که در این آخر هفته در بسیاری از مارکت‌های آن به نمایش درآمد و با فروش 36.4 میلیون دلاری از 50 منطقه به جمع فروش خارجی 49.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 62.9 میلیون دلار رسید. این فیلم مقام برتر باکس آفیس خارجی را به «کینگزمن: محفل طلایی» The Kingsman: Golden Circle کمپانی فاکس Fox واگذار کرد که با اکرانی 40.3 میلیون دلاری در چین آخر هفته‌ی خود را با 48.7 میلیون دلار به پایان رساند. (جمع فروش جهانی «کینگزمن» به 344 میلیون دلار می‌رسد.)تا به اینجا، «طوفان جغرافیایی» در آسیا بهترین عملکرد را دارد و کره‌ی جنوبی 5.4 میلیون دلار را برای آن به ارمغان آورده است. این فیلم روز جمعه در چین اکران خواهد شد. جف گلدستاین، رئیس پخش وارنر، گفت: “ارقام خارج از آمریکا بسیار بهتر هستند.”
«طوفان جغرافیایی» از آغاز با چالش‌های زیادی درگیر بود. این فیلم اولین تجربه‌ی کارگردانی دین دولین Dean Devlin، تهیه‌کننده‌ی «روز استقلال» Independence Day، بود و به خاطر نتایج ضعیف در نمایش‌‌های آزمایشی بارها فیلم‌برداری مجدد برای آن انجام شد. وارنر همچنین به خاطر طوفان‌های هاروی Harvey، ایرما Irma و ماریا Maria در هفته‌های منتهی به «طوفان جغرافیایی» مجبور بود در تبلیغات آن تجدیدنظر کند.
در این فیلم، سیستم کنترل تغییرات آب و هوایی جهان — شبکه‌ای از ماهواره‌ها که به‌منظور جلوگیری از فجایع طبیعی و ایمن نگه‌داشتن انسان‌ها ساخته‌شده‌اند — از کنترل خارج می‌شود. یک مهندس ماهواره و فرمانده‌‌ی سابق ایستگاه فضایی (باتلر) باید پیش از آن‌که طوفانی جغرافیایی در تمام جهان گسترده شود، این مشکل را حل کند. جیم استرجس Jim Sturgess، اد هریس Ed Harris، اندی گارسیا Andy Garcia و ززی بیتز Zazie Beetz، هم در این فیلم بازی می‌کنند.ناظران باکس آفیس معتقدند «طوفان جغرافیایی» به خاطر بازخورد‌های ضعیف و امتیاز B- در سینمااسکور لطمه‌ی آشکاری خورده است. تماشاگران جوان تمایل کمتری به تماشای این فیلم داشتند و تنها 10 درصد مخاطبان کمتر از 18 سال سن داشتند، همچنین 23 درصد زیر 25 سال بودند. زمان‌بندی «طوفان جغرافیایی» با توجه به طوفان‌های ویرانگر، بسیار بد بود.
تماشاگران، به خاطر آتش‌سوزی‌های اخیر در کالیفرنیای شمالی و جاهای دیگر، در مورد رفتن به سینما و تماشای درام «تنها شجاعان» Only the Brave، مانند «طوفان جغرافیایی»، احساسات متناقضی داشتند. این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرارگرفته است، از کمپانی سونی Sony و بلک لیبل مدیا Black Label Media، با 6 میلیون دلار فروش از 2577 سالن سینما اکران شد و در جایگاه آخر لیست پنج فیلم برتر باکس آفیس قرار گرفت. «تنها شجاعان» Only the Brave درباره‌ی داستان واقعی زندگی افراد شجاعی در گرنیت ماونتن است که در 2013 به مبارزه با آتش‌سوزی تپه‌ی یارنل در آریزونا رفتند.«آدم‌برفی» Snowman از کمپانی یونیورسال و وورکینگ تایتل، تریلری با بازی مایکل فسبیندر Michael Fassbender هم در اولین اکران خود به‌سختی شکست خورد و از نمایش در 1812 سالن سینما تنها 3.4 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم به کارگردانی توماس الفردسون Tomas Alfredson با اقتباس از رمان پرفروشی به همین نام نوشته جو نزبو Jo Nesbo ساخته‌شده و درباره کارآگاه مصممی‌ست که تلاش دارد یک قاتل زنجیره‌ای را به دام بیندازد. ربکا فرگوسن Rebecca Ferguson، شارلوت گینزبورگ Charlotte Gainsbourg، ول کیلمر Val Kilmer و جی. کی سیمونز J.K. Simmons از دیگر بازیگران این فیلم پرستاره هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان