رییس کل دادگستری تهران در همایش روز کارشناس:

اختلاف نظر در حوزه کارشناسی قابل قبول نیست

غلامحسین اسماعیلی در مراسم روز کارشناس که امشب در سالن اجلاس سران و با حضور مسئولان قضایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار کارشناسی گفت: من بر این باورم که در هیچ نظام فکری و مکتب حقوقی و اندیشه و ایدئولوژی آنگونه که فقه اسلام و مکتب تشیع به موضوع کارشناسی اهتمام داشته، هیچ مکتب دیگری را پیدا نمی کنید که تا به این اندازه به موضوع کارشناسی توجه داش ...

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی در مراسم روز کارشناس که امشب در سالن اجلاس سران و با حضور مسئولان قضایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار کارشناسی گفت: من بر این باورم که در هیچ نظام فکری و مکتب حقوقی و اندیشه و ایدئولوژی آنگونه که فقه اسلام و مکتب تشیع به موضوع کارشناسی اهتمام داشته، هیچ مکتب دیگری را پیدا نمی کنید که تا به این اندازه به موضوع کارشناسی توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: درست است که ما قضات بر این باوریم که کارشناسی قضاوت و تشخیص حکم نیست ؛ اما کارشناسی تشخیص موضوع است، تشخیص موضوعی که قضاوت و حکم مبتنی بر آن خواهد بود و اغلب تشخیص موضوع از تشخیص حکم سخت تر است.

اسماعیلی خطاب به کارشناسان دادگستری تصریح کرد: به همین جهت ما باید در کارشناسی ویژگی هایی را مدنظر قرار دهیم و توقع ما از شما این است که نظرتان یک نظر علمی، فنی، دقیق و غیرقابل تشکیک باشد.

وی ادامه داد: اظهارنظرها باید با تحلیل های کارشناسی همراه باشد، قطعاً ما به کارشناسانی متخصص ، باسواد، آموزش دیده و متبحر نیازمندیم.

اسماعیلی تأکید کرد: در کنار همه اینها کارشناس باید متدین و متعهد و عادل باشد. اگر کارشناس هرقدر اندیشمند باشد اما تدین و تعهد لازم را نداشته باشد قابل اعتماد نیست.

وی افزود : ما در نظام و حکومت جمهوری اسلامی هستیم و در این نظام به ما مسئولیت داده شده است پس کارشناس باید انقلابی باشد و نسبت به نظام و سرنوشت جامعه اهتمام داشته باشد.

وی ادامه داد: ما نیازمند جوانگرایی در عرصه های مختلف هستیم و هرچه به نسل جوان تحصیلکرده و متعهد میدان دهیم به پیشرفت کار کمک کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه کارشناسان رسمی دادگستری جامعه ای هستند که در مراجعه به بخش های مختلف دادگستری باید مورد تکریم قرار گیرند و البته همه در شأن و جایگاه خودشان باید تکریم شوند و ما جامعه کارشناسان را جامعه بی طرف در دعوا می دانیم.

اسماعیلی ادامه داد: گلایه می شود که با برخی کارشناسان بیشتر کار ارائه می شود این درحالی اسا که ما به جد دنبال عدالت توزیعی هستیم.

رییس کل دادگستری استان تهران در پایان گفت: اختلاف نظر در حوزه کارشناسی برای ما قابل قبول نیست زیرا کارشناسی تشخیص موضوع است و تشخیص حکم نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر