ماهان شبکه ایرانیان

ساخت منطقه صنعتی ۵۰۰ میلیارد دلاری در عربستان

عربستان سعودی که در تلاش برای رهایی از وابستگی اقتصاد به صادرات نفت است، یک برنامه ۵۰۰ میلیارد دلاریی برای ساخت یک منطقه صنعتی و تجاری را رونمایی کرد.

ساخت منطقه صنعتی 500 میلیارد دلاری در عربستان

به گزارش ایسنا، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اعلام کرد این منطقه به مساحت 26 هزار و 500 کیلومتر مربع معروف به NEOM کاملا از انرژی تجدیدپذیر تغذیه خواهد کرد و به صنایعی مانند انرژی و آب، زیست فناوری، غذا، تولید پیشرفته و سرگرمی متمرکز خواهد شد.

این خبر در گشایش کنفرانس تجاری بین المللی سه روزه "ابتکار سرمایه‌گذاری آینده" با حضور بیش از 3500 نفر از 88 کشور جهان اعلام شد.

ولیعهد عربستان دو تلفن در دست داشت که یکی مدل قدیمی 10 سال پیش و دیگری یک تلفن هوشمند بود. وی گفت تفاوت NEOM با مناطق نظیر آن، همانند تفاوت میان این دو گوشی است.

کاهش قیمت نفت، اقتصاد عربستان سعودی را با مشکلاتی روبرو کرده است. ولیعهد عربستان با هدف کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و متنوع سازی آن، مجموعه اصلاحات اقتصادی و اجتماعی را به اجرا گذاشته است.

مقامات سعودی امیدوارند از برنامه خصوصی‌سازی شامل فروش 5 درصد از سهم غول نفتی آرامکو، 300 میلیارد دلار تهیه کنند.

طبق اعلام صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان، این منطقه مجاور دریای سرخ و خلیج عقبه و نزدیک مسیرهای تجاری دریایی قرار دارد که از کانال سوئز استفاده می‌کنند. این منطقه به عنوان دروازه‌ای برای پل ملک سلمان که مصر و عربستان را به هم متصل می‌کند، عمل خواهد کرد.

کلوس کلاین فلد، مدیرعامل سابق زیمنس و آلکوا از سوی شاهزاده محمد بن سلمان برای اداره پروژه NEOM منصوب شده است.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی به منابع مالی و فنی عظیمی برای ساخت NEOM با ابعادی که در نظر گرفته شده است، نیاز خواهد داشت. تجربه گذشته نشان می‌دهد که چنین کاری دشوار خواهد بود.

عربستان سعودی انتظار دارد ساخت بخش اول NEOM تا سال 2025 تکمیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان