می‌توان لاغر شد (۲)

بخش دوم- با توجه به تبلیغات مختلف در این زمینه بله کار آسانی است؛ فقط باید چند عدد قرص بخورید. فلان رژیم غذایی را دنبال کنید و یا از برخی تجهیزات موجود استفاده نمایید.

می‌توان لاغر شد (2)

 

سیستم حمایتی شما

وقتی که به تنهایی تصمیم می‌گیرید یک زندگی سالم داشته باشید، داشتن یک سیستم حمایت‌کننده به شما انرژی بیشتری می‌دهد. مثلاً وقتی سایر افراد خانواده‌تان درک کنند شما چه کار می‌کنید و از کاری که انجام می‌دهید چه هدفی دارید، ممکن است آنها نیز شما را همراهی کنند و یا دست کم شما را از رسیدن به اهداف‌تان باز ندارند.

اگر همسرتان مخالف برنامه‌های شماست و می‌خواهد طبق برنامه قبلی با همان سبک و شیوه زندگی کند، باید کمی دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید تا بدون وارد شدن خدشه به روابط‌تان بتوانید به اهدافتان جامه عمل بپوشانید.

سلامت روحی و روانی

اگر اضافه وزن شما دلایل دیگری دارد، مثلاً به خاطر آسیب‌هایی که در گذشته متحمل شده‌اید و با غذا با آنها مقابله می‌کردید و یا اینکه در اثر افسردگی به پرخوری روی می‌آوردید، کاهش وزن برای شما بسیار مشکل خواهد بود. برای بسیاری از افراد غذا نوعی تسلی‌بخش است که کمک می‌کند با برخی مشکلات روحی و عاطفی مقابله کنند.

اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، بهترین کار برای لاغرتر شدن این است که از یک مشاور و روانپزشک کمک بگیرید. شما باید مشکل خوردن هیجانی خود را به طور ریشه‌ای درمان کنید. اختلالات مربوط به غذا خوردن در بیشتر موارد منجر به چاقی زیاد می شود؛ لذا برطرف کردن این اختلالات حتماً در رفع چاقی مؤثر خواهند بود.

اهداف شما

اگر برای خود هدف‌های غیرممکن تعیین کرده‌اید، ما تضمین می‌کنیم که شکست خواهید خورد. اگر مثل یک شکست‌خورده دائمی رفتار کنید، رسیدن به اهداف برای شما بسیار دشوارتر می‌شود. راه‌حل این است که همیشه اهداف قابل قبول و منطقی برای خود در نظر بگیرید. اما کدام هدف‌ها قابل قبولند؟ این اهداف بستگی به ژنتیک افراد، عادات آنها، مقدار ورزشی که می‌کنند، متابولیسم بدنشان و برخی موارد دیگر دارد.

تمایل به شکست

همه ما در زندگی خود روزهای خوب و روزهای بد داریم و هیچ‌چیز این دنیا کامل نیست. وقتی که در روزهای خوب و خوش هستیم، هرچه می‌خواهیم میوه و سبزیجات تازه می‌خوریم، به پیتزا و فست فود حتی نگاه هم نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم تحرک فیزیکی بیشتری داشته باشیم و پر جنب و جوش باشیم، اما در روزهای بد زندگی‌مان، دیرتر از خواب بیدار می‌شویم، با خود ناهار نمی‌بریم و وقت ناهار هر چیزی که دم دستمان بیاید، می‌خوریم.

نای حرکت کردن نداریم و بی‌هیچ جنب و جوشی روزمان را شب می‌کنیم. واقعی‌ترین بخش زندگی هر انسانی داشتن روزهای خوب و خوش و روزهای بد و سخت در کنار هم است. هیچ‌گاه نباید دلسرد شویم. به خاطر انجام برخی اشتباهات نباید خود را بازنده و آماده شکست بدانیم. باید سعی کنیم با تصمیم‌گیری‌های بهتر و تلاش بیشتر، برخی از شکست‌هایمان را جبران نماییم.

انعطاف‌پذیری

شما بارها و بارها از ایجاد تغییرات در سبک و شیوه زندگی شنیده‌اید، اما وقتی که مجبورید ساعت‌‌ها کار کنید و هیچ فرصتی برای پیاده‌روی کردن و برخی برنامه‌های دیگر ندارید، چه باید کرد؟ یا اینکه برای رسیدن به کلاس ورزشی که در آن ثبت نام کرده‌اید مجبورید زمان زیادی را در ترافیک بمانید و بیشتر زمان کلاس را از دست بدهید؟ هر اتفاق دیگری می‌تواند شما را از راهی که انتخاب کرده‌اید، دور کند.

اما تنها چاره شما این است که انعطاف‌پذیر باشد. گاهی اوقات ممکن است فرصت‌هایی برایتان پیش بیاید که کمی ورزش کنید؛ اما چون مثلاً کفش مناسب همراه ندارید، منصرف می‌شوید. اگر از قبل برای چنین روزهایی خود را آماده کنید، علی‌رغم تمام مشغله‌ها و پرکاری‌ها می‌توانید از کوچک‌ترین فرصت‌ها، بیشترین استفاده‌ها را ببرید. مثلاً اگر وقت کمی دارید، می‌توانید غذای‌تان را از قبل تهیه کنید و وقتی در ماشین نشسته‌اید آن را بخورید.

به این ترتیب از وقت ناهار خوردن برای انجام حرکات ورزشی حتی در محیط کار استفاده کنید. افرادی که انعطاف‌پذیری کمی دارند، هنگام قرار گرفتن در موقعیت‌های پر مشغله زندگی تمام درها را به روی خود می‌بندند و فقط خود را درگیر کار می‌کنند. اما آیا همین افراد با وجود تمام مسؤولیت‌هایشان باز هم از 24 ساعت شبانه‌روز، نمی‌توانند 30دقیقه را به خودشان اختصاص دهند و یا دست‌کم 10 دقیقه؟ به هر حال کاچی به از هیچی!

 

 

برای خواندن بخش اول- می‌توان لاغر شد- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر