باکس آفیس: Jigsaw رقابت را بر هم می‌زند، Suburbicon از دور خارج می‌شود

تماشاگران سینما عطش زیادی برای چندبعدی بودن آخر هفته‌ی منتهی به هالووین نداشتند، که در آن فیلم ترسناک «جیگ‌ساو» Jigsaw با فروش ۱۶

تماشاگران سینما عطش زیادی برای چندبعدی بودن آخر هفته‌ی منتهی به هالووین نداشتند، که در آن فیلم ترسناک «جیگ‌ساو» Jigsaw با فروش 16.3 میلیون دلاری در آمریکا و کانادا، در مسیر قرار گرفتن در صدر جدول باکس آفیس آخر هفته است. وقتی آب از آسیاب بیفتد، این‌یکی از آهسته‌ترین بازه‌های زمانی سال خواهد بود.
«جیگ‌ساو» که هشتمین قسمت مجموعه‌ی «اره» Saw از کمپانی لاینزگیت Lionsgate است و قرار است روح جدیدی در کالبد این مجموعه بدمد، اما گویا با فروش کمتر از تمام قسمت‌های این مجموعه، به‌جز قسمت قبلی خود: «اره 6» Saw VI که در سال 2009 فروش سخت 14.1 میلیون دلاری را رقم زد، اکران می‌شود.
«جیگ‌ساو» به کارگردانی برادران مایکل اسپیریگ Michael Spierig و پیتر اسپیریگ Peter Spierig بار دیگر درباره‌ی گروهی از افراد حبس شده در دام‌های پیچیده‌ی مرگ است که توسط یک جانی مرموز چیده شده‌اند. این فیلم درمجموع بازخوردهایی منفی دریافت کرد، اما فیلم‌های مجموعه‌ی «اره» Saw هیچ‌وقت موردعلاقه‌ی منتقدان نبوده‌اند و مخاطبان در سینمااسکور به آن امتیاز B دادند — که برای فیلم‌های ترسناک و مخصوصاً مجموعه‌ی «اره» Saw قوی محسوب می‌شود.جایگاه دوم جدول باکس آفیس متعلق به‌عنوان دیگر لاینزگیت Lionsgate، Boo 2: A Madea Halloween با حدود 10 میلیون دلار فروش است. این عدد معادل افتی حدود 53 درصد است که جمع فروش داخل آمریکا را برای این کمدی تایلر پری Tyler Perry پس از 10 روز نمایش در سالن‌های سینما به 35.5 میلیون دلار می‌رساند.
«طوفان جغرافیایی» Geostorm از کمپانی وارنر Warner با فروش تخمینی 5.7 میلیون دلار در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. همچنین فیلم ترسناک و خون‌بار «روز مرگت مبارک» Happy Death Day از کمپانی یونیورسال Universal با فروش تخمینی 5.1 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرارگرفته و فیلم علمی-تخیلی «بلید رانر 2049» Blade Runner 2049 از وارنر Warner با فروش تخمینی 4 میلیون دلار در آخرین جایگاه لیست پنج فیلم برتر باکس آفیس آخر هفته قرار گرفتند.
با نگاه به سایر فیلم‌های باکس آفیس این هفته به درام نظامی «تشکر به خاطر خدمتتان» Thank You for Your Service با بازی مایلز تلر Miles Teller برمی‌خوریم که با فروش حدود 3.7 میلیون دلار بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد و در مقام ششم جای گرفت، درحالی‌که کمدی تاریک «سابربیکن» Suburbicon به کارگردانی جرج کلونی George Clooney با فروش ناچیز 2.8 میلیون دلاری شکست بزرگی خورده و در جایگاه نهم قرار گرفت.«سابربیکن» Suburbicon برخلاف داشتن بازیگران برجسته‌ای مانند مت دیمون Matt Damon، جولیان مور Julianne Moore، و اسکار آیزاک Oscar Isaac، و همچنین داشتن فیلم‌نامه‌ای که در اصل به قلم جوئل کوئن Joel Coen و ایتان کوئن Ethan Coen (و بازنویسی توسط کلونی Clooney و گرنت هسلو Grant Heslov) نوشته‌شده، بازخوردهایی ضعیف و امتیاز فاجعه‌بار D- در سینمااسکور دریافت کرد. این فیلم درباره‌ی جامعه‌ی دهه‌ی 1950 است که ظاهر آرامش، ذات کله‌شق و در حال افولش را پنهان می‌کرد.
«تشکر به خاطر خدمتتان» Thank You for Your Service مورد استقبال بیشتری از طرف منتقدان و مخاطبان قرار گرفت، و بازخوردهایی قوی در کنار امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد. این فیلم به کارگردانی جیسون هال Jason Hall، فیلم‌نامه‌نویس «تک‌تیرانداز آمریکایی» American Sniper، ساخته‌شده است؛ همچنین با بازی تلر در نقش یک بازنشسته‌ی جنگ عراق که در تقلاست تا با زندگی شهرنشینی دوباره وفق یابد. هال Hall فیلم‌نامه‌ی این فیلم را هم با اقتباس از کتاب دیوید فینکل David Finkel نوشته است.در باکس آفیس اختصاصی، «مربع» The Square از چهار منطقه فروشی حدود 76،000 دلار خواهد داشت که میانگین هر سالن سینما 19،000 دلار خواهد بود؛ «هرچه می‌بینم تویی» All I See Is You کمپانی اپن‌رود Open Road فروشی حدود 135،504 دلار از 283 سالن سینما خواهد داشت (با میانگین 479 از هر سالن)؛ و درام عقیده محور Let There Be Light حدود 1.8 میلیون دلار از 373 منطقه فروش خواهد داشت (4،826 دلار از هر سالن سینما).
درحالی‌که باکس آفیس داخل آمریکا آخر هفته‌ی بی‌سروصدایی را گذراند، فیلم ابرقهرمانی دیزنی Disney و مارول Marvel به نام «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok در خارج از آمریکا سروصدای زیادی به پا کرده است و در 36 مارکت با فروش تخمینی 107.6 میلیون دلار اکران شده است (که حدود 52 درصد بازار هدف بین‌المللی‌اش را شامل می‌شود).این رقم آن را از سایر عناوین اخیر مارول Marvel مانند «نگهبانان کهکشان بخش دوم» Guardians of the Galaxy Vol. 2 و «دکتر استرنج» Doctor Strange در مقایسه با عملکرد آن‌ها در همین مناطق و با توجه به نرخ تبادلی امروزی، بالاتر می‌برد. «راگناروک» Ragnarok در داخل آمریکا و سایر مناطق باقی‌مانده، در سوم نوامبر اکران می‌شود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان