جاهای دیدنی تهران/ موزه ملی ایران

یکی از جاهای دیدنی تهران موزه ملی ایران است که در خیابان امام خمینی، نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان ۳۰ تیر واقع شده و مجموعه‌ای عظیم از آثار تاریخی و پیش از تاریخ ایران است. این موزه دو بخش دارد: موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی.

  موزه ملی ایران

یکی از جاهای دیدنی تهران موزه ملی ایران است که در خیابان امام خمینی، نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان 30 تیر واقع شده و مجموعه‌ای عظیم از آثار تاریخی و پیش از تاریخ ایران است. این موزه دو بخش دارد: موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی.

این‌جا مهم‌ترین موزه ایران در زمینه مجموعه‌های باستان‌شناختی است. موزه ایران باستان در سال 1316 افتتاح شده و موزه دوران اسلامی در سال 1375. در موزه ایران باستان می‌توان اشیایی یافت از دوران پارینه‌سنگی (از حدود یک میلیون تا حدود 12 هزار سال پیش). همچنین اشیای مربوط به دوره ساسانی جدیدترین اشیای این موزه را تشکیل می‌دهند.

 انسان های نئاندرتال

از انسان‌های نئاندرتال که در دوره پارینه‌سنگی میانه در ایران ساکن بوده‌اند ابزارهای آتش‌زنه به دست آمده که در این موزه به نمایش درآمده است.

یک کاربر درباره این موزه نوشته: «اگر از ایران بازدید می‌کنید، این موزه می‌تواند نقطه شروعی تمام‌عیار برای درک تاریخ و فرهنگ ایران باشد. شما می‌توانید از دوران پارینه‌سنگی تا نوسنگی، تمامی قبایل و حاکمان را دنبال کنید، از جمله هخامنشی‌ها را. این موزه نیاز به سازمان‌دهی بهتری دارد اما با این حال بسیار جذاب است.»

 موزه ملی ایران

یکی از کاربران آمریکایی نوشته است: «یک راهنمای عالی بگیرید و بروید! ما راهنمایی عالی داشتیم که تمام تاریخ ایران را برایمان توضیح داد. بدون او احتمالا تا این حد حیرت‌زده نمی‌شدیم. موزه را خیلی دوست داشتم!»

یک کاربر هنگ‌کنگی نوشته: «این موزه خیلی جذابی برای گردشگران است تا تاریخ طولانی و فرهنگ غنی ایران را بیشتر درک کنند. کلکسیونی فوق‌العاده از محصولات باستانی آن‌جاست. 300هزار قطعه. موزه‌ای که حتما باید در تهران آن را دید!»

یک کاربر تایوانی هم نوشته است: «این موزه نسبت به ملی بودنش جای کوچکی دارد. اما کمک می‌کند که تاریخ بسیار طولانی و پررنگ ایران را بتوانند درک کنند. چند قطعه از تخت جمشید هم در آن هست. عالی است که این‌جا این گنجینه‌ها را ببینید و سپس به تخت جمشید فوق‌العاده بروید. جایی است که در تهران حتما باید از آن بازدید کنید.»

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر