ماهان شبکه ایرانیان

آبشار باتارا جورج معروف به غار سه پل/ جاذبه شگفت انگیز گردشگری در لبنان

دلایل زیادی برای سفر به کشور‌های آسیایی وجود دارد. در ادامه ی این مقاله با بنیتا همراه باشید تا یکی از شگفت انگیز ترین جذابیت گردشگری لبنان را به شما معرفی کنیم.

دلایل زیادی برای سفر به کشور‌های آسیایی وجود دارد. در ادامه ی این مقاله با بنیتا همراه باشید تا یکی از شگفت انگیز ترین جذابیت گردشگری لبنان را به شما معرفی کنیم.

این پدیده‌ی طبیعی شگفت انگیز، در سال 1954 توسط غار شناس فرانسوی هنری کویفِت (Henri Coiffait)کشف شد، 165 میلیون سال قدمت داشته و شکل گیری آن به عصر ژوراسیک باز می‌گرد؛ این پدیده ‌ی طبیعی، آبشار باتارا جرج (Baatara Gorge Waterfall) نامگذاری شده و به غار سه پل هم معروف است. آب این آبشار که تقریبا 250 متر ارتفاع دارد،  پس از عبور از میان سه حفره و پل، در نهایت به درون گودالی عمیق سرازیر می‌شود.

 

غار سه پل لبنان

 این آبشار در منطقه‌ی تنورین لبنان قرار گرفته و هرسال تعداد زیادی از گردشگران، برای تماشای این منظره‌ی زیبا به این مکان سفر می‌کنند. این در حالی است که در طی سال‌های اخیر، به دلیل شرایط آب و هوایی و سنگینی حضور مدام گردشگران در این منطقه، هشدارهایی نسبت به سقوط این پل ها به مردم محلی و توریست ها داده شده است ولی متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد!

 

غار سه پل لبنان

 بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فروردین و اردیبهشت ماه است، زیرا آبشار زیبای سه پل، از ذوب شدن برف های دامنه‌ی کوه‌های اطراف بوجود می‌آید و هوا نیز در این فصل بسیار مطلوب است.

غار سه پل لبنان

 اگر به این منطقه سفر کردید به علائم هشدار و خطر دقت کنید و به هیچ عنوان بر روی پل‌هایی که احتمال ریزش دارند شروع به قدم زدن نکنید.  دوربین عکاسی و فیلمبرداری خود را فراموش نکنید، چون احتمالا در عکس هایی که در این منطقه از خود می گیرید، شبیه به ستاره‌ی  فیلم‌های هالیوودی خواهید بود. و از آنجاییکه شما در منطقه‌ای حیرت انگیز قرار دارید که قدمت آن به دوران ژوراسیک بازمیگردد، در حین قدم زدن در این منطقه، داستان‌های جذابی که از این عصر شنیده‌اید را در ذهن خود مجسم کنید.

منبع: بنیتا

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان