ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای مراقبت از پوست در سفر

هرچقدر هم که سودای سفر را در سر داشته باشید باید قبول کنید که سفر کردن کار پر استرسی است

هرچقدر هم که سودای سفر را در سر داشته باشید باید قبول کنید که سفر کردن کار پر استرسی است. ممکن است اتفاقات بد زیادی پیش بیاید مانند گم شدن گذرنامه، از دست دادن پرواز و عادت کردن به آب و هوای جدید. استرس ناشی از تمام این اتفاقات می‌تواند تاثیر بدی روی پوست شما بگذارد. از آنجایی که گاهی اوقات سفر کردن اختیاری نیست، ما از تعدادی از متخصصان پوست در مورد بهترین نکته‌ها برای مراقبت از پوست در طول سفر سوالاتی پرسیده ایم. پس در ادامه با بنیتا همراه باشید تا در این مورد بیشتر بخوانید.

1- نوشته روی محصولات را با دقت بخوانید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

هیچ چیز مانند سفر کردن نمی‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد. بنابراین باید تا جایی که می‌توانید از محصولاتی که پوستتان را خشک می‌کنند و باعث التهاب می‌شوند اجتناب کنید. از محصولات ضد پیری که حاوی رتینول یا رتین آ هستند و همچنین پاکسازی کننده‌های حاوی صابون به هیچ عنوان استفاده نکنید و به دنبال محصولاتی باشید که روی برچسبشان کلمه بدون “صابون” قید شده باشد.

2- لوازم ضروری را همراه خود ببرید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

چه بخواهید به نواحی گرمسیری سفر کنید یا به مناطق سردسیر، باید همیشه مرطوب کننده و ضد آفتاب را همراه خود داشته باشید. به دنبال محصولات ضد التهابی باشید که حاوی آنتی اکسیدان هستند مانند ویتامین C و E. این محصولات رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند بنابراین در صورت استفاده از این محصولات دیگر نیازی نیست نگران صورت خود باشید و می توانید تمام توجه خود را معطوف برنامه سفریتان کنید.

3- سعی کنید اکثر اوقات آرایش نکنید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

احتمال اینکه همسایه یا همکلاسی خود را در طول پرواز ببینید بسیار کم است بنابراین به پوستتان اجازه نفس کشیدن داده و آرایش نکنید. اما اگر ترجیح می دهید که حتما یک چیزی به پوستتان بزنید می‌توانید از ضعیف‌ترین انواع آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید به جای استفاده از فاندیشن از مرطوب کننده‌های رنگی و به جای رژ لب از مرطوب کننده لب استفاده کنید و ریمل را هم کلا کنار بگذارید زیرا هوای خشک کابین هواپیما مژه‌های شما را خشک کرده و باعث پوسته پوسته شدن ریمل و التهاب چشم شما می‌شود.

4- خوب بخوابید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

زمانی که کم می‌خوابید، پوستتان نامتعادل شده و باعث بروز آثار تخریبی روی پوست مانند جوش، حلقه‌های سیاه و ... می شود. بنابراین به بهانه سفر هم که شده کمی دیرتر از خواب برخیزید و اختلاف ساعت را هم در نظر داشته باشید. سعی کنید در پروازهای شبانه حتما بخوابید تا زمانی که به مقصد رسیدید سرحال باشید و بتوانید خودتان را راحت‌تر با شرایط اختلاف زمانی تطبیق دهید.

5- پیاده روی کنید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

می‌دانیم که زمانی که در سفر هستید دوست دارید بیشتر زمان خود را به گشت و گذار و دیدن مکان‌های دیدنی بگذرانید اما پزشکان معتقدند بهترین راه برای دفع سموم پوست، عرق کردن و به جریان انداختن خون است. اکثر مردم دوست دارند تنها از انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها و معجون‌ها برای پوستشان استفاده کنند اما سلامت قلب و عروق در سلامت پوست تاثیر گذار است. منظورمان این نیست که صبح اول وقت از خواب بیدار شده و به سالن ورزشی هتل بروید، فقط به خاطر داشته باشید که هر از گاهی ورزش کنید و به پیاده روی بروید و تا جایی که می‌توانید از مناطق دیدنی شهر با پای پیاده دیدن کنید.

6- رژیم غذایی درست داشته باشید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

سفر بهترین زمان برای کنار گذاشتن انواع رژیم ها و عادات غذایی است اما به یاد داشته باشد که رژیم غذایی روی سلامت پوست شما تاثیر گذار است خوردن غذاهای سرخ شده به مقدار زیاد، آب بدنتان را جذب کرده و پوستتان را خشک می‌کند. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن غذاهای سالم بخورید و در طول راه و سفر تا می‌توانید آب بنوشید.

7- خود را آماده کنید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

همانطور که تا به حال در مستندات مشاهده کرده‌اید همیشه در مورد ملافه‌های هتل جای نگرانی وجود دارد. جدای از جرم‌هایی که روی ملافه‌ها ممکن است وجود داشته باشد، بعضی از هتل‌ها از مواد شوینده قوی و اسپری‌های عطری در شست و شوی ملافه‌ها استفاده می‌کنند که ممکن است باعث بروز واکنش‌های پوستی شوند. بنابراین بهتر است که داروهای ضد حساسیت داخل چمدان خود داشته باشید. حتی بهتر است که از روبالشی خودتان برای حفظ ایمنی بیشتر استفاده کنید. در این صورت راحت‌تر می‌توانید بخوابید.

8- خسارت وارده را در نظر داشته باشید

مراقبت از پوست در سفرCredit: Alex Marino

زمانی که از سفر بازگشتید، صورتتان را پاکسازی کرده و از روش‌های مرطوب کردن پوست استفاده کنید. برخی پزشکان لایه برداری عمیق توسط اسید گلیکولیک یا دستگاه‌های مخصوص و استفاده از ماسک مرطوب کننده را پیشنهاد می‌کنند. و در نهایت در نظر داشته باشید که بعد از بازگشت از سفر به روتین خواب، رژیم غذایی سالم و روند مراقبت از پوست همیشگی خود باز گردید.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان