الیاس علوی شاعر افغان با مخاطبانش در ایران گفتگو می‌کند

جلسه دیدار و گفتگو با الیاس علوی، شاعر افغانستانی و برنده چند جایزه شعر، پنجشنبه در تهران برگزار می‌شود.

الیاس علوی شاعر افغان با مخاطبانش در ایران گفتگو می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس علوی در ولایت دایکندی افغانستان به دنیا آمد. به دلیل جنگ‌های داخلی در کودکی با خانواده‌اش به ایران مهاجر شد. علوی در اواخر سال 2007 به استرالیا مهاجرت کرد و ساکن شهر آدلاید است.

تاکنون سه مجموعه شعر از علوی منتشر شده است. اولین مجموعه شعر او با نام  «من گرگ خیالبافی هستم» در سال 1387 توسط نشر «آهنگ دیگر» (چاپ پنجم در سال 1394 توسط نشر نیماژ) در تهران به چاپ رسید. مجموعه شعر «بعضی زخم‌ها» در سال 1390 در کابُل و «حُدود» در سال  1393 توسط نشر «نیماژ» در تهران به چاپ رسید.

این شاعر افغانستانی در چندین فستیوال شعر برگزیده شده که از جمله می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد: جایزه بین المللی شعر صلح سیمرغ (1393)، سومین دوره جایزه شعر خبرنگاران (سال 1387 -تهران)، کتاب شعر جوان ایران ( 1387 -تهران) شبهای شهریور (1383 -1385) و جشنواره قندپارسی (شعر جوان افغانستان1384 و 85). علوی همچنین با مجله «درّ دری» و «خط ّ سوم» در طی 10 سال گذشته همکار هنری بوده است.

الیاس علوی دوره فوق لیسانس خود را در رشته هنرهای زیبا در دانشگاه «جنوب استرالیا» به پایان رسانده و تاکنون 7 نمایشگاه انفرادی و بیش از 20 نمایشگاه گروهی برگزار کرده است. او همچنین به تدریس هنر در مکاتب استرالیای جنوبی می‌پردازد.

جلسه دیدار و گفتگو با الیاس علوی در ساعت ده صبح پنجشنبه یازدهم ابان در نیاوران، کاشانک، نرسیده به اجودانیه، پلاک210.مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی. شهر کتاب کاشانک.

جلسه دیدار و گفتگو با الیاس علوی به عنوان یکصد و ششمین جلسه پنجشنبه صبح‌های مجله بخارا با همکاری کتابفروشی شهر کتاب کاشانک، مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی محفل، ساعت 10 صبح پنجشنبه یازدهم آبان ماه و با حضور نویسندگان و شاعران ایران و افغانستان در شهر کتاب کاشانک واقع در در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، پلاک 210، برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر