افزایش بی سابقه ارزش سهام اپل به دنبال عرضه آیفون ۱۰ به بازار

روز گذشته بازار بورس «نزدک» شاهد رویدادی تاریخی بود که طی آن اپل توانست با افزایش ارزش هر سهم خود به ۱۶۷ دلار، ارزش بازارش را به ۸۶۱ میلیارد دلار برساند.

افزایش بی سابقه ارزش سهام اپل به دنبال عرضه آیفون 10 به بازار

روز گذشته بازار بورس «نزدک» شاهد رویدادی تاریخی بود که طی آن اپل توانست با افزایش ارزش هر سهم خود به 167 دلار، ارزش بازارش را به 861 میلیارد دلار برساند.

اگر این شرکت بتواند ارزش هر سهم خود را 16 درصد دیگر بهبود بخشیده و به 193.6 دلار برساند به اولین کمپانی تریلیون دلاری تاریخ تبدیل خواهد شد.

دلیل افزایش ارزش سهام این شرکت استقبال کم نظیر خریداران از پیش فروش آیفون 10 بود است، به گونه ای که مسئولان اپل اعلام کردند تعداد سفارش های ثبت شده برای پیش خرید پرچمدار جدید این کمپانی فراتر از انتظارات آنها بوده است.پیش از این گزارش های بسیاری درباره کند بودن روند تولید آیفون 10 به خاطر چالش های از قبیل نمایشگر OLED و دوربین «TrueDepth» منتشر شده بود.

چالش های موجود باعث شد اپل نتواند دستگاه های کافی را برای تامین تقاضای همه کاربران تولید کند و سه میلیون موبایل آماده شده در همان دقایق اولیه به فروش رسیدند.

گفتنی است کاربرانی که اکنون آیفون 10 را پیش خرید کرده اند باید بین 5 تا 6 هفته منتظر دریافت آن بمانند، در حالی که این مدت برای آیفون 7 پلاس 2 تا 3 هفته بود، به همین خاطر اپل از تامین کنندگانش در تایوان خواسته ظرفیت تولید خود را به دو برابر برسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان