سینمای ایران از حاشیه تا متن؛ هفته دوم آبان

به یک &#۸۲۲۰;از حاشیه تا متن &#۸۲۲۰; دیگه خوش اومدید. هفته‌ای که گذشت، پر بود از خبرای سینمایی و حاشیه‌هاش

به یک “از حاشیه تا متن “ دیگه خوش اومدید. هفته‌ای که گذشت، پر بود از خبرای سینمایی و حاشیه‌هاش. پس با ما همراه باشین تا بر طبق روال همیشگی، اول نگاهی به اخبار سینمای ایران بیندازیم و بعد کمی هم از پچ‌پچ‌ها و پشت پرده‌ها بگیم.
همون طور که می‌دونید جشنواره فیلم کوتاه تهران تموم شد و یک‌بار دیگه سعید روستایی چهره یک جشنواره شد. البته روستایی امسال به‌عنوان مدعو در این جشنواره حضور داشت. ماجرا هم از اونجایی شروع شد که یک خبرگزاری باکمی شیطنت و با پخش بریده‌ای از صحبت‌های روستایی باعث شد این شایبه به‌وجود بیاد که روستایی به دستیارهای کارگردان توهین کرده و ارزش کار اون‌ها رو پایین آورده. هنوز چندساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که مازیار میری که دست بر قضا مشاور کارگردان روستایی تو اولین فیلمش یعنی «ابد و یک روز» بود با انتشار نامه‌ای تند، خطاب به روستایی حسابی از خجالتش در اومد؛ اما بعدتر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که حرف‌های روستایی به طور کامل در اون مشخص بود و معلوم شد و روستایی فقط گفته برای فیلمساز شدن، من کارگردانی فیلم های کوتاه رو ترجیح دادم و حتی از زحمات دستیاران کارگردان‌ها تشکر هم میکنه.

سعید روستایی در پشت صحنه «ابد و یک روز»

شهرام مکری هم با ارائه توضیحات کامل در مورد این جلسه ورکشاپ که روستایی به عنوان مدعو در اون حضور داشت بیشتر به مشخص شدن صحبت های این فیلمساز جوان کمک کرد. خلاصه این‌که این وسط روسیاهیش موند به اون خبرگزاری هایی که این اخبار پخش کردن. آقای مازیار میری هم که سرگرم سریال جدیدشون به نام «هیئت مدیره» با بازی احسان کرمی، فرید سجادی حسینی، ثریا قاسمی و لیلی رشیدی، هستن فعلا وقت ندارن موضعشون رو نسبت به نامه بلند بالایی که منتشر کردن اعلام کنن.
مازیار میری تنها فیلمسازی نیست که این روزها مشغول ساخت سریاله. بهروز شعیبی هم با «گلشیفته» که گفته میشه در ژانر کمدی اجتماعی هست و کلی هم ستاره از جمله مهدی هاشمی و مهناز افشار در اون به ایفای نقش می پردازن، به مجموعه نمایش خانگی میاد. مجموعه اینترنی «پیکسل» هم با بازی سحر قریشی و نرگس محمدی هم منتظر پروانه نمایشه تا پخشش شروع بشه. ولی منتظر سری دوم «عاشقانه» نباشید، چون محمدرضا گلزار به صراحت اعلام کرد این اتفاق نمی‌افته، اما بعد از تعطیلات نوروز، یک مجموعه تازه به کارگردانی منوچهر هادی و بازی گلزار و ساره بیات و احتمال زیاد هومن سیدی تولید میشه.
حالا وقتشه یه سری بزنیم به تازه ترین اخبار جشنواره فجر.
رسول صدر عاملی با فیلم «سال دوم دانشکده من» که تماما در اصفهان فیلبرداری شده، امسال به جشنواره میاد.

هادی حجازی در «شاه‌کش»

وحید امیرخانی هم که ساخته اولش یعنی «در مدت معلوم» با استقبال خوبی مواجه شد این روزها مشغول ساخت دومین اثرش به نام «شاه‌کش» در ژانر درام معمایی‌ اجتماعی هست که بازیگرانی چون مهناز افشار، هادی حجازی فر و مجید صالحی در نقش هایی متفاوت در اون بازی میکنن. خبر خوب هم اینکه بالاخره پروانه ساخت «لاتاری» محمد حسین مهدویان صادر شد و از سوم آبان ماه رسما پیش تولید فیلم شروع شده، اما معلوم نیست تو این زمان اندک گروه بتونه فیلم رو برای حضور در جشنواره آماده کنه یا نه.
اما خبر دیگه‌ای که راجع به جشنواره فیلم فجر این روزها منتشر شده، احتمال حذف افتتاحیه از این جشنواره ده‌روزه است. خبری که واکنش حمید نعمت‌الله رو هم در برداشت و ایشون ضمن اینکه گفتن افتتاحیه جشنواره از اول هم کاربردی نداشته اعلام کردن هیچ چیز نباید از شکوه جشنواره فجر کم کنه. ما هم کاملا با شما موافقیم آقای نعمت الله، چه دوست داشته باشیم چه نه هنوز هم جشنواره فجر مهمترین رویداد سینمایی کشورمونه.
بعد از حرف و حدیث‌های بسیار بالاخره حضور “نورگل یشیل چای ” بازیگر ترکی در فیلم ایرانی «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی، با انتشار تصاویر تست گریم این بازیگر تایید شد و این بازیگر با ایفای نقش دختری ناشنوا همبازی فرهاد اصلانی شد.
سینمای ایران و سینماگراش هم‌چنان در عرصه های بین المللی در حال درخشیدنن. هم‌زمان با انتخاب پیمان معادی به عنوان داور جشنواره “پلها ” در یونان که اتفاقا فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» هم در این جشنواره حضور داشت، مهراوه شریفی نیا برای ایفای نقش سایه در اولین فیلم غزاله سلطانی، «پرسه در حوالی من»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن از این جشنواره شد، موفقیتی که به ایشون و تمام عوامل فیلم تبریک می‌گیم.

«پرسه در حوالی من»

«ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا»، فیلم جنجالی عبدالرضا کاهانی هم که هنوز مشکلش حل نشده و گویا به اصلاحات جدی تری نیاز داره. خیلی جدی تر!
دیگه وقته حاشیه‌هاست.
ایرج ملکی رو که می شناسین؟ کارگردان فرهنگ ساز اینستاگرامی؟ ایشون به‌تازگی اعلام کردن که فیلم بلند اولشون تموم شده و گفتن کارشون در حد کارای پیتر جکسون هست اما فعلا خبری از سلامت پیتر جکسون در دسترس نیست.
در حالی‌که در حاشیه اکران فیلم «خفگی» در سرتاسر ایران، صف‌های طولانی بسته می‌شه تا با نوید محمدزاده ستاره این فیلم عکس بگیرن، بخش خبری 20:30 با حمله به پوشش نامتعارف این بازیگر، یکبار دیگه خبرساز شد.
درست چند روز بعد از اینکه باران کوثری گفت میدونم تو تلویزیون ممنوع الکارم، صدا و سیما هم در واکنش به پخش تیزر تلوزیونی «شنل» آخرین فیلم باران کوثری گفت ایشون فقط می‌تونن تو یه پلان باشن! باران کوثری هم که کلا زود جوش؛ یک صحبتایی کرد که به ما مربوط نیست؛ اما اتفاق خوب اینکه در اکران خصوصی این فیلم، عوامل برای فاطمه معتمدآریا جشن تولد گرفتن و ما هم از همینجا، هفتم آبان ماه، تولد این ستاره دوست داشتنی سینمای ایران رو تبریک می‌گیم.
بعد از اینکه آقای دوربینی ازیکی از جلسات حجت الاسلام قرائتی اخراج شدن، سعید سهیلی گفت با کمال میل حاضره فیلمی بسازه و از ایشون برای ایفای نقش در اون دعوت کنه؛ یعنی این فیلم دیدن داره‌ها.در این بین، فرزاد موتمن هم با انتشار عکسی از خودش و الناز شاکردوست سر صحنه کار جدید این فیلم‌ساز، گفت که تازه فهمیدم سینمای ایران از همه ظرفیت های الناز شاکردوست استفاده نکرده، یعنی حتما باید تا گردن می‌رفتین تو آب تا این نکته رو بفهمین؟
خانم بهنوش بختیاری هم با انتشار عکسی از خودشون در بیمارستان خبر از بیماریشون دادن و از همه درخواست دعا کردن. ما هم براتون دعا می‌کنیم خانم بختیاری، ولی وجدانا یه چند دقیقه اون گوشی رو بذارین زمین.
اینم از حاشیه تا متن هفته دوم آبان ماه، هفته بعد با خبرای تازه تر برمی‌گردیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان