آووکادو را چگونه بخوریم؟ (+ فیلم طرز خوردن آووکاردو)

آووکادو میوه‌ای گلابی شکل، به رنگ سبز یا قهوه‌ای تیره است که هسته‌ای درشت دارد. مزه این میوه شبیه به مزه گوشت مرغ است

آووکادو را چگونه بخوریم؟ (+ فیلم طرز خوردن آووکاردو)

آووکادو میوه‌ای گلابی شکل، به رنگ سبز یا قهوه‌ای تیره است که هسته‌ای درشت دارد. مزه این میوه شبیه به مزه گوشت مرغ است. این میوه پر خاصیت، بومی آمریکای جنوبی و مکزیک است که خوشبختانه در ایران هم یافت می‌شود. طرز خوردن آووکادو و روش بریدن آن برای خیلی‌ها سوال است. در این مقاله با روزچین همراه شوید و طرز خوردن آووکادو همراه با خواص بی‌نظیر آن را ببینید.

نکاتی برای خرید آووکادو

قبل از هرچیز باید هنگام خرید آووکادو، به رسیده بودن آن توجه کنید. آووکادوی رسیده، سطح نرمی دارد و اگر آن را فشار دهید، فرو می‌رود. دقت کنید برای اینکه آووکادوی رسیده‌ای داشته باشید، باید پوستش کاملا تیره باشد. اما حالا اگر فروشنده فقط آووکادو با پوست سبز داشت نگران نباشید.

جالب است بدانید، آووکادو در تمام دنیا به صورت نرسیده و سبز رنگ چیده می‌شود و بعد از چیده شدن، مراحل رسیدن را طی می‌کند. پس می‌توانید آن را خریداری کرده و چند روز در فضای خانه یا جلوی نور آفتاب نگه دارید تا برسد و پوستش تیره و مشکی شود. بعد مورد استفاده قرار دهید.

فیلم پوست کندن و طرز خوردن آووکادو

پوست کندن و طرز خوردن آووکادو و بریدن آن بسیار ساده است. ابتدا آووکادو را شسته و خشک کنید. با چاقو یک برش کامل طولی دور تا دور آن بدهید. سپس دو تکه را با دو دست نگه داشته و در خلاف جهت یکدیگر بچرخانید. دو قطعه از هم جدا می‌شوند.

همیشه هسته آووکادو به یکی از تکه‌ها می‌چسبد. با تیغه چاقو، یک ضربه ناگهانی و محکم به وسط هسته بزنید. چاقو در آن فرو می‌رود. هسته را که به چاقو چسبیده را به راحتی جدا کنید. حالا آووکادو را به آرامی برش بزنید و مطابق ویدئو، به کمک یک قاشق آن را خارج کنید.

آووکادو را می‌توانید در انواع سالاد و غذاهای سرد استفاده کنید. یا حتی پوره آووکادو می‌تواند خیلی خوشمزه باشد که به امتحانش می‌ارزد.

ترکیبات موجود در آووکادو

آووکادو چرب است و درای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستین (Cystine)، تریپتوفان (Tryptophane) و تیروسین (Tyrosine) است. طی تحقیقات جدیدی که انجام شده، وجود چند نوع آنتی بیوتیک در آووکادو ثابت شده است.

دانه گیاه آووکادو دارای مقدر کمی (در حدود 2 درصد)، روغن است. این روغن غلیظ و سفت و به رنگ زرد مایل به سبز بوده که درای بو و طعمی مطبوع است.

روغن دانه آووکادو درای حدود 7 درصد روغن های اشباع شده مانند اسید پالمتیک (Palmitic)، اسید استئاریک (Steraric Acid)، اسید آراشیدیک (Arachidic Acid)، اسید میریستیک (Myristic Acid) و در حدود 80 درصد روغن های اشباع نشده مانند اسید اولئیک (Oleic Acid) و اسید لینولئیک (Linoleic Acid) است.

خواص آووکادو بی‌نظیر است!

طرز خوردن آووکادو
آووکادو میوه‌ای سرشار از خاصیت…

تحقیقات نشان داده که مصرف منظم آووکادو می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. پژوهشگران می‌گویند که ترکیبات موجود در آووکادو می‌تواند سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطانی که عامل ابتلا به سرطان دهان هستند را از بین ببرند.

آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند. اضافه کردن آووکادو به سالاد باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در سبزیجات سالاد 5 برابر سریع‌تر و بیشتر جذب بدن شما شود. راستی، سطح بالای فولاد موجود در آووکادو می‌تواند خطر سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و کاربردی باشد. اگر در مورد طرز خوردن آووکادو نظر یا تجربه‌ای دارید، حتما با روزجین به اشتراک بگذارید.😊

منبع:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر