غذاهای ایرانی بدون گوشت را به سفره خود بیاورید

اکثر مردم فکر می‌کنند اگر قرار است غذایی درست کنند، حتما باید همراه با گوشت باشد. در حالی‌که، اصلا اینطور نیست و می‌توان بدون استفاده از گوشت، غذاهای خیلی خوشمزه و سالمی تهیه کرد. امروز تصمیم گرفتیم تا در آشپزخانه روزچین، گوشت را کنار بگذاریم و چند نمونه از غذاهای ایرانی بدون گوشت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

غذاهای ایرانی بدون گوشت را به سفره خود بیاورید

اکثر مردم فکر می‌کنند اگر قرار است غذایی درست کنند، حتما باید همراه با گوشت باشد. در حالی‌که، اصلا اینطور نیست و می‌توان بدون استفاده از گوشت، غذاهای خیلی خوشمزه و سالمی تهیه کرد. امروز تصمیم گرفتیم تا در آشپزخانه روزچین، گوشت را کنار بگذاریم و چند نمونه از غذاهای ایرانی بدون گوشت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی بدون گوشت

اگر دوست دارید میزان پروتئین دریافتی در رژیم غذایی‌تان را کاهش دهید، شاید بهتر باشد سراغ غذاهایی بروید که با سبزیجات طبخ می‌شوند و در آنها خبری از انواع و اقسام گوشت نیست. در این مقاله چند مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی بدون گوشت را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

کشک بادمجان

غذاهای ایرانی بدون گوشت

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

بادمجان سرخ یا کبابی شده: 500 گرم
کشک: به مقدار لازم
پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ: به مقدار لازم
گردو: 100 گرم

طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان، یکی از غذاهای ایرانی بدون گوشت است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. برای تهیه این غذای خوشمزه، بادمجان‌ها را با مقدار کمی روغن سرخ کنید. البته اگر طعم بادمجان کبابی را دوست دارید، می‌توانید بادمجان‌ها را کباب کنید.

بعد از مغز پخت شدن بادمجان‌ها، به کمک یک چنگال، آنها را له کنید. روی بادمجان مقداری آب بریزید تا بپزند. وقتی بادمجان حسابی پخته و له شد، پیاز داغ، سیرداغ و نعنا داغ را اضافه کنید. در همین مرحله می‌توانید گردوی خرد شده را نیز اضافه کنید.

در آخر مقداری کشک به مخلوط اضافه کنید. دقت داشته باشید که در صورت لزوم نمک را بعد از افزودن کشک بریزید تا اگر کشک شور بود، مشکل‌ساز نشود. کشک بادمجان شما آماده است! نوش جان☺

نرگسی

غذاهای ایرانی بدون گوشت
نرگسی، خوراکی سرشار از آهن

مواد لازم برای نرگسی

اسفناج: حدود یک کیلوگرم
تخم مرغ: سه عدد
پیاز: دو عدد
روغن، نمک و فلفل: به میزان لازم

دستور تهیه نرگسی

اسفناج را شسته و به قطعات کوچک تبدیل کنید. سپس یک لیوان آب و کمی نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. آب را خالی کنید. برای این کار با پشت قاشق به اسفناج فشار وارد کنید تا تمام آب آن خارج شود.

در ظرفی نچسب، پیازها را خرد کرده و در روغن سرخ کنید. اسفناج را به آن اضافه کنید و چند دقیقه دیگر سرخ کنید. سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید و تخم مرغ‌ها را روی پیاز و اسفناج بشکنید. نمک و فلفل را هم اضافه کرده و درِ ظرف غذا را بگذارید تا بپزد. دقت کنید که زرده تخم مرغ‌ها نباید سفت شود! نوش جان🙂

کوکو کدو سبز

غذاهای ایرانی بدون گوشت

مواد لازم برای کوکو کدو سبز

کدو سبز: چهار عدد
هویج: یک عدد
سیب زمینی: یک عدد
پیاز: یک عدد
تخم مرغ: سه عدد
آرد: یک قاشق غذا‌خوری
سبزی‌های معطر خشک: یک قاشق مرباخوری
پودر جوانه گندم: یک قاشق مرباخوری
روغن: به میزان لازم
نمک، زرد چوبه و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو کدو سبز

کوکو کدو سبز، یکی از غذاهای ایرانی بدون گوشت است که در مدت زمان کمی آماده می‌شود. برای تهیه این کوکو، در ابتدا کدو، هویج، سیب‌زمینی و پیاز را ریز رنده کنید. حالا آرد، نمک، فلفل، زردچوبه، سبزی‌های معطر و پودر جوانه گندم را اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را در ظرفی جدا بزنید، سپس تخم‌مرغ زده شده را به مایه کوکو اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. روغن را در تابه ریخته و پس از آن که داغ شد، مایه کوکو را به آن اضافه کنید.

وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، آن را بریده و طرف دیگر را سرخ کنید. به دلیل این که سبزی‌های این کوکو زیاد آب دارد، ممکن است کوکوی شما شل شود. به همین دلیل می‌توانید مانند کوکو سبزی یا کوکوی سیب‌زمینی این کوکو را نیز قالبی یا بصورت کتلت تهیه کنید.

ماکارونی با سویا و سبزیجات

غذاهای ایرانی بدون گوشت
ماکارونی با سویا، غذایی سالم…

مواد لازم ماکارونی با سویا و سبزیجات

ماکارونی: یک بسته 500 گرمی
فلفل دلمه‌ای: 75 گرم
قارچ: 150 گرم
سویا: نصف لیوان
پیاز: دو عدد درشت
رب گوجه: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماکارونی با سویا و سبزیجات

شاید به نظر شما ماکارونی یک غذای ایرانی نباشد، اما واقعیت این است که طرز تهیه ماکارونی (یا همان پاستا) در ایران با همه دنیا فرق می‌کند! به همین خاطر ماکارونی با سویا و سبزیجات را یک غذای وطنی درنظر گرفتیم که می‌تواند برای بچه‌ها جذاب باشد.

ابتدا پیازها را خرد کرده و در روغن تفت دهید. از طرف دیگر، سویا را درون مقداری آب ریخته تا نرم شود و بعد آبکش کنید. سویا را به پیاز داغ اضافه کنید و با هم تفت دهید. حالا رب گوجه را اضافه کنید و بعد فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده و قارچ را بریزید. در همین مرحله مقداری نمک، فلفل و پودر آویشن به مخلوط بیفزایید. حالا مقداری آب اضافه کرده و بگذارید تا سس ماکارونی کمی قل بزند و غلیظ شود.

از طرف دیگر ماکارونی را همراه نمک و زردچوبه در آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بجوشد. بعد آن را آبکش کنید. کف قابلمه را چرب کنید و مقداری نان یا سیب‌زمینی در آن بچینید. حالا ماکارونی و سس را لایه لایه روی هم بریزید و در قابلمه را ببندید تا بخار کند. بعد از نیم ساعت ماکارونی خوشمزه شما آماده است.

این ماکارونی خوشمزه همراه سویا، به مراتب خاصیت بیشتری نسبت به ماکارونی همراه با گوشت دارد و می‌توان آن را جزء خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی بدون گوشت به حساب آورد.

امیدواریم لیستی را که از غذاهای ایرانی بدون گوشت برایتان تهیه کردیم، حتما درست کنید، لذت ببرید و ما را از نظرات خود بهره‌مند سازید.😊

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان