روش‌های ساده برای پخت خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی

همان‌طور که می‌دانید، تنوع غذایی در کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد است و هر منطقه‌ای، از شمال و جنوب و شرق و غرب، غذای خاص خودش را دارد. اما بعضی غذاها هستند که در همه مناطق کشور، طرفدار دارند و در مهمانی‌ها در منوی اصلی قرار می‌گیرند. امروز در آشپزخانه روزچین با ما همراه شوید و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را با روشی ساده و سریع بیاموزید.

روش‌های ساده برای پخت خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی

همان‌طور که می‌دانید، تنوع غذایی در کشور عزیزمان ایران بسیار زیاد است و هر منطقه‌ای، از شمال و جنوب و شرق و غرب، غذای خاص خودش را دارد. اما بعضی غذاها هستند که در همه مناطق کشور، طرفدار دارند و در مهمانی‌ها در منوی اصلی قرار می‌گیرند. امروز در آشپزخانه روزچین با ما همراه شوید و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را با روشی ساده و سریع بیاموزید.

قورمه سبزی، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی

خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی
قورمه سبزی، غذای اصیل ایرانی…

اغلب مردم، قورمه سبزی را یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی می‌دانند. این غذا در عین اینکه بسیار دلچسب است روش پخت چندان ساده‌ای ندارد. آیا یک روش ساده و آسان برای تهیه قورمه سبزی وجود دارد؟

برای تهیه قورمه سبزی خوشمزه، اول از همه دو یا سه عدد پیاز درشت را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید. پیاز زیاد، به خوشمزه شدن خورش شما کمک می‌کند. وقتی پیاز مقداری طلایی شد، تکه‌های گوشت را اضافه کنید و خوب در پیاز تفت دهد تا شیره گوشت خارج شود.

در کنار گوشت می‌توانید از قلم هم استفاده کنید. حالا لوبیا قرمز را که از قبل خیس کرده‌اید اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد برای چند دقیقه روی حرارت، تفت داده شوند. البته طبق سلیقه‌تان می‌توانید از لوبیا چیتی هم استفاده کنید.

برای تهیه یک قورمه سبزی خوشمزه، سبزی قورمه خیلی اهمیت دارد. در یک ترکیب مناسب، سبزی قورمه باید شامل تره، گشنیز و جعفری به یک اندازه و شنبلیله و اسفناج، یک سوم مقدار تره باشد. سبزی قورمه را حسابی سرخ کنید. پیشنهاد می‌شود با روغن جامد این کار را انجام دهید تا قورمه سبزی حسابی روغن بیندازد.😋

سبزی سرخ شده را به مخلوط گوشت اضافه کنید. قبل از اضافه کردن سبزی، می‌توانید مقداری شنبلیله خشک (در حدود یک قاشق غذاخوری) را در پیاز داغتان تفت دهید و سرخ کنید. این کار عطر قورمه سبزی را دو چندان می‌کند.

بعد  از اضافه کردن سبزی، مقداری آب به خورشت اضافه کنید. میزان آب خیلی اهمیت دارد. نباید قورمه سبزی شما آبکی شود. به ازای هر نفر، یک لیوان آب بریزید. اجازه دهید تا آب جوش بیاید و به قل قل بیفتد، بعد شعله را کم کنید و اجازه دهید تا قورمه سبزی شما با حرارت ملایم، ظرف چند ساعت، حسابی جا بیفتد.

در نیم ساعت پایانی طبخ هم نمک و ترشی خورش را اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از لیمو عمانی یا آب‌غوره استفاده کنید.

طرز تهیه خورش فسنجان خوشمزه

خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی

اگر شما هم خورش فسنجان را یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی می‌دانید، پس با ما همراه شوید. اگر خاطرتان باشد مدتی قبل روش پخت فسنجان شمالی را به شما آموزش دادیم. امروز به طرز پخت خورش فسنجان به طور کلی خواهیم پرداخت.

برای تهیه این خورش خوشمزه به مقدار قابل توجهی گردو نیاز دارید. گردوها را داخل مخلوط‌کن بریزید و آسیاب کنید. دو عدد پیاز درشت را بردارید و خوب، خرد کنید. گردوی آسیاب شده را به پیاز اضافه کنید و مقداری تفت دهید. حالا حدود هشت لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید گردو حسابی روغن بیندازد.

گردو باید حدود دو ساعت بپزد تا رنگ عوض کند و جا بیفتد، چه بسا بهتر باشد که یک ساعت دیگر هم صبر کنید! وقتی گردو روغن انداخت، حالا رب انار را اضافه کنید. بعد از افزودن رب انار، سرعت تغییر رنگ خورشت بیشتر و بیشتر می‌شود. میزان رب انار هم به ذائقه خودتان بستگی دارد.

در مرحله آخر، مرغ‌ها را که از قبل با نمک و فلفل و زردچوبه مزه‌دار کرده‌اید، در روغن سرخ کرده و به فسنجان اضافه کنید. در همین مرحله می‌توانید مقداری زعفران هم به خورشت اضافه کنید. همچنین اگر اهل فسنجان شیرین هستید، حدود 2-3 قاشق شکر هم به خورش اضافه کنید. بعد از یک ساعت، خورش شما آماده است.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل

خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی
کوفته، غذای معروف تبریزی

کوفته تبریزی هم از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که پختن آن کار هرکسی نیست.😉 اما نگران نباشید چون در این بخش از مجله آنلاین روزچین، فوت و فن تهیه این غذای خوشمزه را یاد می‌گیرید.

برای تهیه کوفته تبریزی خوشمزه، حدود دو پیمانه برنج را نیم‌پز کرده و آب‌کش کنید. یک پیمانه لپه را نیز پخته (ترجیحا در زودپز) و به برنج اضافه کنید. از ظرف دیگر، حدود 300 گرم گوشت چرخ شده را در پیاز داغ، با روغن کم تفت دهید و به آن نمک و فلفل و ادویه اضافه کنید.

مخلوط گوشت را به مخلوط برنج اضافه کنید. در همین مرحله سه عدد تخم مرغ اضافه کرده و حسابی ورز دهید. اگر خیلی نگران وا رفتن کوفته هستید، می‌توانید گوشت چرخ شده را به صورت خام به مواد اضافه کنید. سبزی کوفته شامل مرزه، ترخون، گشنیز و جعفری را اضافه کنید. برای این منظور می‌توانید از سبزیجات معطر به صورت خشک استفاده کنید.

ملات کوفته را همینطور ورز داده و حداقل برای 15 دقیقه این کار را انجام دهید. در آخر مقداری فلفل سیاه و نمک به کوفته اضافه کنید. کوفته‌ها را گرد کرده و در وسطشان تخم مرغ پخته قرار دهید. برای تهیه سس کوفته، مقداری رب گوجه را در پیاز داغ تفت دهید. سپس از سبزیجات معطر کوفته به آن اضافه کنید.

نمک و ادویه فراموش نشود! حالا مقداری آب اضافه کنید و در صورت تمایل چند عدد آلو یا هر چاشنی ترش دیگری که دوست دارید بریزید. کوفته‌ها را داخل سس قرار دهید تا بپزند. بعد از نیم ساعت کوفته شما آماده است.

روش تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی

خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی

آش رشته اصیل، بدون شک یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است. برای تهیه این غذای خوشمزه، حبوبات را از قبل خیس کنید. برای یک آش چهار نفره، یک پیمانه عدس، یک پیمانه لوبیا چیتی و نصف پیمانه نخود لازم دارید. حبوبات خیس شده را بپزید. حالا حدود 400 گرم سبزی آش اضافه کنید.

سبزی آش شامل جعفری، تره، گشنیز و اسفناج به مقدار بیشتر است. اجازه دهید تا سبزی حدود نیم ساعت بپزد. حالا پیاز داغ را که در زردچوبه تفت داده‌اید، اضافه کنید. در آخر رشته و کشک را اضافه کنید. یک کشک محلی مرغوب، به خوشمزه شدن آش خیلی کمک می‌کند. برای تزئین آش، از سیر داغ، پیاز داغ و کشک استفاده کنید. نوش جان!

امیدواریم که از خواندن دستور تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی لذت برده باشید. اما خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر شما کدام غذاها هستند؟ پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت، دستور تهیه آن‌ها را در روزچین بخوانید.😊

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان