انگلیس باید صد سال رنج ناشی از بیانیه بالفور را جبران کند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یادداشتی برای روزنامه انگلیسی گاردین نوشت انگلیس باید صد سال رنج ناشی از بیانیه بالفور را برای مردم فلسطین جبران کند.

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان در یادداشتی برای یک روزنامه انگلیسی نوشت لندن باید رنج مردم فلسطین را بعد از بیانیه بالفور، وزیر خارجه صد سال پیش انگلیس، که منجر به تشکیل اسرائیل شد، جبران کند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یادداشتی برای روزنامه انگلیسی گاردین نوشت انگلیس باید صد سال رنج ناشی از بیانیه بالفور را برای مردم فلسطین جبران کند.

عباس برای گاردین نوشت، خیلی از مردم انگلیس ممکن است ندادند که آرتور بالفور که بود اما برای 12 میلیون فلسطینی نام بالفور خیلی آشناست.

وی در صدمین سالگرد بیانیه بالفور نوشت، نامه آرتور بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس در سال 1917 میلادی باعث شکل‌گیری جنبشی سیاسی شد که هدف آن خلق حکومت یهودی بود.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه نوشت، سال 1948 شبه نظامیان صهیونیست به زور بیش از 800 هزار مرد، زدن و کودک فلسطینی را از خانه‌هایشان بیرون کردند و در آن زمان که اسرائیل خلق حکومت خود را جشن گرفت، فلسطینی‌ها تیره‌ترین روز در تاریخ خود را جشن گرفتند.

وی تصریح کرد، نباید سالگرد بیانیه بالفور را جشن گرفت. تشکیل وطن برای یهودیان منجر به آزار و اذیت و سلب مالکیت از قوم دیگری شد و اکنون عدم توازنی میان اشغال‌گران و اشغال‌شدگان وجود دارد.

عباس نوشت، اکنون باید توازن دوباره برقرار شود و انگلیس مسئولیت بزرگی در این زمینه دارد. بیانیه بالفور در گذشته اتفاق افتاده و اکنون باید تغییراتی انجام بگیرد و این مساله نیازمند تواضع و شجاعت است.

وی ضمن استقبال از اقدام برخی مردم انگلیس گفت، 274 نماینده این کشور خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطینی شدند و هزاران نفر با امضای طوماری از دولت انگلیس خواستند به خاطر بیانیه بالفور عذرخواهی کند.

محمود عباس ادامه داد، مردم فلسطین مردمی هستند با تمدنی غنی و کهن و در طول 30 سال گذشته حمایت خود از راه حل دو دولتی اعلام کرده‌اند.

وی نوشت،‌ اما تا زمانی که حکومت اسرائیل مورد استقبال قرار بگیرد و مسئولیت ادامه نقض قانون بین‌الملل را به عهده نگیرد، هیچ انگیزه‌ای برای پایان اشغال‌گری نخواهد داشت.

رئیس تشکیلات خودگردان از اسرائیل و دوستان اسرائیل خواست این مساله را بفهمند که راه حل دو دولتی ممکن است روزی از بین برود اما مردم فلسطین همچنان آنجا هستند و برای آزادی خود که از طریق تشکیل دو دولت به دست می‌آید،‌ تلاش می‌کنند.

وی در پایان یادداشت خود برای گاردین نوشت، تنها زمانی که بی‌عدالتی‌ها کنار گذاشته شود شرایط برای صلح پایدار برای فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و بقیه ساکنان در خاورمیانه فراهم می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر