داستان بازی تاج و تخت؛ آزور آهای و استنیس (۳)

در نوشته‌های قبلی اشاره کردیم که ملیساندر و استنیس که بودند و زمینه و زمانۀ آن‌ها چه بود. همچنین مختصری اشاره کردیم که ملیساندر چرا به سراغ استنیس آمد و استنیس چگونه دعوت او را پذیرفت

داستان بازی تاج و تخت؛ آزور آهای و استنیس (3)

در نوشته‌های قبلی اشاره کردیم که ملیساندر و استنیس که بودند و زمینه و زمانۀ آن‌ها چه بود. همچنین مختصری اشاره کردیم که ملیساندر چرا به سراغ استنیس آمد و استنیس چگونه دعوت او را پذیرفت. اکنون وقت آن است اشاره کنیم که «آزور آهای» کیست که مهم‌ترین انگیزۀ ملیساندر برای آمدن به نزد استنیس است و به مرور از نشانه‌های آزور آهای خواهیم گفت که ملیساندر معتقد بود چنین نشانه‌هایی را در استنیس یافته است. با روزچین و بررسی دقیق داستان بازی تاج و تخت همراه باشید.

⛔هشدار! اگر هنوز سریال گیم آو ترونز را تا انتهای فصل پنجم ندیده‌اید، بهتر است از خواندن ادامۀ این متن پرهیز کنید.

زمستان

ملیساندر از نخستین کسانی است که از صف‌بندی نیروهای تاریکی باخبر شده است و دریافته که زمستانی که از راه می‌رسد، سوای از سختی و دشواری خود این زمستان، با سایر زمستان‌ها متفاوت است. در میانۀ حضور ملیساندر در میان نیروهای استنیس، یک‌بار با داووس (که همواره به ملیساندر با دیدۀ شک نگریسته) رو‌به‌رو می‌شود و به او می‌گوید:

این جنگ‌های کوچیک، در‌مقابل چیزی که پیش‌رو داریم، مثل کتک‌کاری بچه‌‌های کوچیک با همدیگه میمونه. اون‌که نباید اسمش رو برد، داره نیروهاشو جمع میکنه داووس سی‌ورث. یه ارتش بزرگ و اهریمنی با قدرتی ورای تصور. خیلی زود سرما و شبی که پایانی نداره از راه می‌رسه.

ارجاع سخن ملیساندر به درگیری‌هایی است که پیش‌از‌این، یک بار دیگر نیز رخ داده و (به زعم او) یکبار نیروهای پروردگار آتش در برابر «آن‌که اسمش را نباید آورد» رو‌در‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شمشیر لایت برینگر آزور آهای
لایت‌برینگر، شمشیر آزور آهای

حدود هشت‌هزار سال قبل زمستانی طولانی فرارسید و سال‌هایی همراه با گرسنگی و قحطی به ارمغان‌ آورد. در آن زمان، طی وقوع زمستانی تلخ و طولانی، نیروهای پروردگار یخ و مرگ، از شمالی‌ترین نقاط وارد قلمروی ساکنان وستروس شدند. آن‌ها با تیغ‌هایی نازک و ساخته‌شده از یخ، و همچنین با زنده‌کردن مردگان ساکنان وستروس، به مبارزه با زنده‌ها پرداختند. با ادامۀ فصل سرما، نیروهای تاریکی به پیشروی خود ادامه دادند و مدام ساکنان وستروس را به عقب راندند.

این روند ادامه داشت تا اینکه قهرمانی به نام آزور آهای، با شمشیر آتشین خود به نام لایت‌برینگر (Lightbringer)، رهبری نیروهای وستروس را برعهده گرفت و مدام نیروهای تاریکی را به عقب راند و به شمالی‌ترین قسمت‌های قاره، بازگشتشان داد.

ظهور آزور آهای در زمستان

با‌توجه‌به نشانه‌هایی که ملیساندر می‌بیند، می‌داند که پس از این تابستان طولانی، زمستانی طولانی از راه خواهد رسید که موقعیتی مشابه آنچه پیش‌از‌این روی داده است را به همراه دارد. همچنین، او می‌داند که طبق پیشگویی‌های کتاب باستانی آشایی ()، آزور آهای دوباره متولد خواهد شد و مجدداً به ستیز با نیروهای تاریکی خواهد پرداخت و اگر او در این نبرد شکست بخورد، «جهان نیز همراه با او شکست خواهد خورد».

استنیس آزور آهای
آیا استنیس، آنچنان که ملیساندر فکر می‌کرد، آزور آهای بود؟

اینکه نشانه‌های آزور آهای چیست و کدام‌یک از شخصیت‌های سریال با دانسته‌های ما از آزور آهای می‌توانند تطبیق داشته باشند، نکته‌ای است که در ادامه بدان بازخواهیم گشت.

👈 اگر در یاد‌آوردن قسمت‌هایی از سریال به مسئله‌ای برخوردید، پیشنهاد می‌کنم دیدن خلاصه‌های فصل به فصل گیم آف ترونز را از دست ندهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر