باکس آفیس سینمای جهان و معرفی فیلم بلید رانر ۲۰۴۹

دوستان کافه هفت سلام. در هفته‌ای که گذشت موفق به دیدن یکی از فیلم‌های پرفروش باکس آفیس هفته گذشته شدید؟ اگر از علاقمندان سینمای وحشت هستید باید از دیدن فیلم «آن» که در هفته گذشته صدرنشین باکس آفیس سینمای جهان بود، لذت برده باشید. البته دلقک ترسناک این هفته جایگاه اول خودش را از دست داده است. با هم سری به جدول باکس آفیس سینمای جهان می‌زنیم.

باکس آفیس سینمای جهان و معرفی فیلم بلید رانر 2049

دوستان کافه هفت سلام. در هفته‌ای که گذشت موفق به دیدن یکی از فیلم‌های پرفروش باکس آفیس هفته گذشته شدید؟ اگر از علاقمندان سینمای وحشت هستید باید از دیدن فیلم «آن» که در هفته گذشته صدرنشین باکس آفیس سینمای جهان بود، لذت برده باشید. البته دلقک ترسناک این هفته جایگاه اول خودش را از دست داده است. با هم سری به جدول باکس آفیس سینمای جهان می‌زنیم.

باکس آفیس سینمای جهان- هفته سوم مهرماه

رتبه نام فیلم فروش هفتگی (میلیون دلار) مجموع فروش
1 بلید رانر 2049 31,5 31,5
2 کوه میان ما 10,1 10,1
3 آن 9,6 304,9
4 پونی کوچولوی من: فیلم 8,8 8,8
5 کینگزمن: محفل طلایی 8,1 79,9
6 ساخت آمریکا 8 79,9
7 لگو نینجاگو 6,7 43,8
8 ویکتوریا و عبدل 4,1 5,9
9 مرگ‌بازان 3,8 12,3
10 نبرد دو جنس 2,4 7,6

اکران «بلید رانر 2049» و سقوط دلقک ترسناک در باکس آفیس

در باکس آفیس سینمای جهان در هفته‌ای که گذشت شاهد صدرنشینی فیلم‌های تازه اکران شده هستیم. سینمای وحشت از رتبه اول جدول فروش قبلی به رتبه سوم سقوط کرد و جای خود را به فیلم جدید «بلید رانر 2049» (Blade Runner 2049) داد.

در تغییرات باکس آفیس سینمای جهان همچنین شاهد بودیم که فیلم «ساخت آمریکا» در دومین هفته اکرانش با 6 پله تغییر در جایگاه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار گرفت. «کینگزمن: محفل طلایی» هم از رتبه سومی به جایگاه پنجمی باکس آفیس سینمای جهان نقل مکان کرد.

در هفته‌ای که گذشت فیلم «بلید رانر 2049» پیشتاز فروش در باکس آفیس سینمای جهان بود. این فیلم علمی – تخیلی با بودجه 150میلیون دلاری به کارگردانی «دنی ویلنو» و نویسندگی «مایکل گرین و همپتون فانچر» ساخته شده است. البته این نویسندگان با الهام از رمان علمی تخیلی «آیا آدم ‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» به قلم «فیلیپ‌ ک. دیک» دست به نگارش فیلمنامه «بلید رانر» زده‌اند.

باکس آفیس سینمای جهان
رایان گاسلینگ و آنا د آرماس در نمایی از فیلم بلید رانر 2049

بازگشت «بلید رانر» بعد از یک نسل

نام «» برای علاقمندان پیگیر سینمای جهان به ویژه فیلم‌های علمی-تخیلی بسیار آشناست. این نام ما را با خود به سال 1982 (1361) و ساخت فیلمی به همین نام به کارگردانی «» می‌برد. همان‌طور که به یاد دارید فیلم «بلید رانر» اثری علمی- تخیلی درباره «پاد آرمان‌شهر» یا همان «مدینه فاسده» در آینده بشر بود. جامعه‌ایی که درست نقطه مقابل آرمان‌شهر مطلوب انسان‌هاست. ویران‌شهر که نشانی از ارزش‌های انسانی در آن نیست و تیرگی بر زندگی انسان غالب شده است.

در فیلم «بلید رانر 1982 » حضور گونه‌ای از انسان‌ها که ژن مصنوعی دارند و شورش کرده‌اند، روی زمین ممنوع می‌شود. پلیسی به نام «دکارد» مامور شناسایی و تعقیب این انسان‌ها می‌شود تا جامعه انسانی روی کره زمین را از خطرشان برهاند.

فیلم «ریدلی اسکات» در اکران شکست سختی خورد. نوآوری‌های ارزشمند این فیلم بعدها مورد توجه سینماگران قرار گرفت تا جایی که بسیاری از کارگردانان در ساخت فیلم‌های ژانر علمی-تخیلی از فیلم «ریدلی اسکات» الهام گرفتند.

تیزر بلید رانر 2049

«دنیس ویلنو» سکان‌دار ساخت «بلید رانر 2049»

از مدتها قبل شنیده‌ها حاکی از ساخت ادامه این فیلم بود و حتی گفته می‌شد «کریستوفر نولان» برای ساخت آن ابراز علاقه کرده است تا اینکه سرانجام «دنیس ویلنو» در جایگاه کارگردان «بلید رانر 2049» نشست و کارگردان اولین «بلید رانر» هم تهیه‌کنندگی آن را به عهده گرفت. «بلید رانر 2049» در اولین نمایش‌های خود با واکنش‌های مثبت منتقدان روبرو شده است و حتی در بخش‌های مختلف گزینه‌ای برای کسب اسکار 2018 به شمار می‌رود.

ربات‌های شبه انسان به جای انسان حکمران زمین می‌شوند؟

«بلید رانر» اولیه که درباره تقابل انسان و ربات است، ربات‌هایی که قابل تشخیص از انسان نیستند و «رپلیکنت» (رونوشت) نامیده می‌شوند. فیلم «بلید رانر 2049» به رابطه انسان و ربات و حضور ربات‌ها در جامعه انسانی نگاه تازه‌ای می‌کند. در این فیلم، زنی انسانی از یک مرد رباتی (ربات‌مرد) باردار شده است. این خود سرآغاز فصلی جدید در رابطه انسان و ربات است.

«بلید رانر» نام گروه پلیسی است که برای شناسایی و از بین بردن «رپلیکنت‌های» شورشی و خطرناک تشکیل شده است. در فیلم «بلید رانر  2049» یک بلید رانر جوان به نام افسر «کی» قصد دارد از یک راز کهنه سر دربیاورد. رازی که اگر افشا شود آرامش جامعه را بهم می‌ریزد.

افسر «کی» با زنی آشنا می‌شود که برای «رپلیکنت‌ها» خاطره می‌کارد. «بلید رانر» جوان از طریق این زن موفق می‌شود افسر «دکارد» بلید رانر قدیمی را که مدتها مخفی زندگی می‌کرده است، بیابد. او به کاری فراتر از پیدا کردن و کشتن ربات‌های شبه‌انسان کشیده می‌شود…

باکس آفیس سینمای جهان
هریسون فورد در فیلم بلید رانر 2049

ثروتمندترین سوپراستار کهنه‌کار سینما شکارچی ربات‌های انسان‌نما

«هریسون فورد» بازیگر کهنه‌کار و خوش‌سابقه هالیوود در فیلم «بلید رانر 1982» نقش «ریک دکارد» را ایفا کرده است. او یکی از کسانی بود که به ساخت ادامه این فیلم ابراز تمایل کردند. کمپین‌های بازاریابی نیز تاکید کردند بازگشت «هریسون فورد» بعد از فاصله زمانی یک نسل در «بلید رانر» جدید باعث جذب مخاطبان خواهد شد. فیلم‌های فورد نزدیک به شش میلیارد دلار فروش داشته است و او را تبدیل به یکی از سوپر استارهای ثروتمند کرده است.

«رایان توماس گاسلینگ» هنرپیشه و موزیسین کانادایی در فیلم «بلید رانر 2049» ایفاگر نقش اصلی فیلم یعنی افسر «کی» است. این بازیگر 36 ساله برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم کمدی (یا موزیکال) برای فیلم «لالاند» در سال 2016 شد.

سرطان، بازیگر کاندید نقش منفی «بلید رانر 2049» را کشت!

باکس افیس سینمای جهان
دوید بویی

یکی دیگر از بازیگران اصلی فیلم «بلید رانر 2049» «جرد لتو»، برنده جایزه اسکار و ایفاگر نقش منفی داستان به نام «نیاندر والاس» است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کارگردان این فیلم برای بازی این شخصیت منفی «دوید بویی» را در نظر گرفته بود. این بازیگر انگلیسی از برترین ستاره‌های موسیقی راک نیز محسوب می‌شده است. اما درگیری این هنرپیشه با سرطان و مرگش باعث شد تا حضور او مقابل دوربین «ویلنو» منتفی شود.

جوکر روانی در «بلید رانر 2049»

باکس آفیس سینمای جهان
جرد لتو در نقش جوکر فیلم جوخه انتحار و بازیگر نقش منفی فیلم بلید رانر 2049

کارگردان که شخصیت و حالات «بویی» را بسیار مناسب برای بازی شخصیت منفور فیلمش می‌دانست برای بازی این نقش در جستجوی شبیه‌ترین هنرپیشه به روحیات «بویی» بود سرانجام «» برای ایفای این نقش انتخاب شد.

«لتو» علاوه بر بازیگری، کارگردان، خواننده، ترانه سرا و نوازندهٔ گروه راک «ترتی سکندز تو مارس» نیز است. «لتو» را جذاب‌ترین گیاه‌خوار جهان می‌دانند. او برای بازی در فیلم «» موفق شد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست بیاورد. علاقمندان به سینما پیش از این بازی او را در نقش جوکر شرور و روانی «» به یاد دارند.

بازیگران: هریسون فورد، رایان گاسلینگ، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، جرد لتو، آنا د آرماس، سیلفیا هوکس

ژول ورن نویسنده علمی-تخیلی فرانسوی
ژول ورن یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ژانر علمی-تخیلی

در گذشته دور انسان‌ها از خواندن آثار «» به وجد می‌آمدند و از تصور آینده‌ای که او به نمایش می‌گذاشت شگفت‌زده می‌شدند. حالا امروز خیلی از موضوعات تخیلی مانند سفر به فضا به واقعیت‌های علمی تبدیل شده است. به نظر شما ممکن است در آینده‌های دور یا شاید نزدیک، مانند فیلم «بلید رانر» ربات‌های شبه‌انسان در کنار ما زندگی کنند؟!

یعنی ممکن است روزگاری برسد که بشر نابود شود و جایش را به ربات‌های شبه‌انسان بدهد؟ آینده نشان می‌دهد چقدر این پیش‌بینی ترسناک درباره سرنوشت انسان به واقعیت خواهد پیوست. شاید هم رویکرد انسان این موجود دو پای پر ادعا در عصر حاضر و نحوه رفتار او با هم‌نوعانش و طبیعت، خود به خود راهی به جز فنا در پی نخواهد داشت!!!

«بلید رانر 2049» را ببیند و دیدگاه‌تان را با کافه هفتی‌ها در میان بگذارید.🌷🎬🌺

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر