داستان بازی تاج و تخت؛ دیوار (۶)

پیش‌از‌این بحثمان به رانده‌شدن مهاجمان شمالی به سرزمین‌های همیشه زمستان در هزاران سال پیش اشاره کردیم و به شباهت‌های آن زمستان طولانی و زمستانی که فرارسیده، نیم‌نگاهی انداختیم

داستان بازی تاج و تخت؛ دیوار (6)

پیش‌از‌این بحثمان به رانده‌شدن مهاجمان شمالی به سرزمین‌های همیشه زمستان در هزاران سال پیش اشاره کردیم و به شباهت‌های آن زمستان طولانی و زمستانی که فرارسیده، نیم‌نگاهی انداختیم. نوشتیم که وستروسی‌ها به فرماندهی آزور آهای، مهاجمان را به سرزمین‌هایشان بازگرداندند و برای جلوگیری از ورود دوباره ایشان، دیوار ساختند. اینک گذرا به این راهکار گذرا اشاره می‌کنیم.

⛔ هشدار! اگر هنوز سریال بازی تاج و تخت را ندیده‌اید، بهتر است از خواندن ادامه مطلب صرف‌نظر کنید.

دربارۀ دیوار

پیش‌از‌این اشاره کردیم که طی زمستان طولانی، در‌نهایت ساکنان وستروس موفق شدند که نیروهای حمله‌کنندۀ شمالی را شکست دهند و ازنو به سرزمین‌های همیشه زمستان بازگردانند. نیز اشاره کردیم که برای اینکه از حملۀ این مهاجمان جلوگیری کنند، دیواری بس بلند ساختند و نیروهایی گماردند تا از ورود مهاجمان جلوگیری کنند. ابتدا از این سازه و چگونگی ساخت آن می‌گوییم و در مراحل سپسین، از نیروهای نگه‌دارندۀ آن.

ساخت دیوار گیم آف ترونز

دیوار چگونه ساخته شد؟

پس از اینکه وستروسی‌ها به فرماندهی آزور آهای، مهاجمان را به سرزمین‌های همیشه زمستان راندند، فردی از خاندان استارک‌ها، به نام برندون استارک یا برندون معمار (Brandon the Builder) با استفاده همراهی نیرو‌های وستروسی و غول‌ها (giants)، ساخت سازه‌ای را آغاز کردند تا از ورود مهاجمان جلوگیری کنند.

ابعاد دیوار

بلندای آن را بیش از دویست متر تخمین زده‌اند و حتی قسمت‌هایی از آن به سیصد متر هم می‌رسد. برای اینکه بلندای این سازه در سریال بازی تاج و تخت بیشتر هم بشود، پایه‌های آن را در بلندترین قسمت‌های منطقه قرار داده‌اند که این سازۀ عظیم، بلندترین حالت ممکن را داشته باشد.

با‌این‌حال، این سازه در ابتدا به همین اندازه نبوده است. طی قرن‌ها و قرن‌ها کار ممتد، و استفاده از همراهی غول‌ها، همواره بر اندازه و قطر این دیوار افزوده‌اند. یخ‌هایی را از دریاچه‌های یخ‌زده بریده و آورده‌اند و مدام بر روی هم سوار کرده‌اند تا دیوار مستحکم و مستحکم‌تر شود.

درازای این سازه هم از محدودۀ رشته‌کوه‌های فراست‌فنگز (Frostfangs) تا خلیج فک‌هاست (Bay of Seals) است. در قسمت‌هایی درازای دیوار هم‌چون مار کارپیچ می‌شود و در قسمت‌هایی مانندخطی راست است که تا افق ادامه دارد. روی‌هم‌رفته درازایش را حدود هشتصد کیلومتر ذکر می‌کنند.

مخافظت از دیوار گیم آو ترونز

حفاظت

به‌منظور حفاظت از دیوار در طی هزاران سال، دو راهکار اندیشیده شده است:

  • جادویی قدیمی بر این سازه گذاشته شده است که از عبور موجوداتی که ماهیتی جادویی دارند، جلوگیری می‌کند (البته نظریه‌هایی وجود دارد که دمیدن در یک شیپور خاص می‌تواند باعث ریزش دیوار شود).
  • نیروها و سربازان وستروسی که از دیوار و اطراف آن محافظت کنند.

اینکه این نیروهای وستروسی چه کسانی هستند و چگونه از این سازه محافظت می‌کنند، موضوعی است که در نوشتۀ بعدی بدان اشاره خواهیم کرد. با روزچین و پاورقی دنباله‌دار داستان سریال بازی تاج و تخت همراه باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر