ماهان شبکه ایرانیان

با رژیم لاغری یک هفته‌ای سریع و سالم وزن کم کنید

نوع تغذیه و کم تحرکی عامل مهم بروز اضافه وزن در جوامع امروزی است. داشتن وزن مناسب و تناسب اندام یکی از معیارهای سلامتی و زیبایی است

با رژیم لاغری یک هفته‌ای سریع و سالم وزن کم کنید

نوع تغذیه و کم تحرکی عامل مهم بروز اضافه وزن در جوامع امروزی است. داشتن وزن مناسب و تناسب اندام یکی از معیارهای سلامتی و زیبایی است. معمولا رژیم‌های غذایی طولانی مدت هستند و خیلی‌ها حوصله ادامه دادن آن را ندارند یا ممکن است برای یک مناسبت خاص مثل مراسم عروسی‌شان بخواهند خیلی سریع وزن کم کنند. اگر شما هم دنبال یک رژیم لاغری سریع هستید پیشنهاد می‌کنیم با روزچین همراه باشید و رژیم لاغری یک هفته‌ای ما را امتحان کنید.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند برای لاغر شدن باید گرسنگی بکشند. رژیم‌های طولانی مدت که به شما گرسنگی می‌دهد سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد و حتی در ظاهر شما هم تاثیر ناخوشایندی می‌گذارد. در بعضی افراد گرسنگی طولانی مدت موجب ترشحات مسموم در بدن می‌شود.

نکات طلایی برای رژیم گرفتن

اگر به دنبال کم کردن وزنتان هستید به این نکات توجه کنید:

  • اولین نکته مهم این است که از روی آوردن به رژیم‌های سخت و طولانی بپرهیزید.
  • مکمل‌های غذایی را جایگزین وعده غذایی نکنید. به دنبال قرص‌های لاغری نباشید.
  • برای کاهش وزن باید از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و در کنار آن از یک برنامه ورزشی هم پیروی کنید.
  • فراموش نکنید که برای ورزش کردن هم باید برنامه صحیح و منطقی داشته باشید. هرگز خود را تحت فشار تمرین‌های ورزشی سخت قرار ندهید.
  • کنترل صحیح خورد و خوراک و ورزش منظم را در دستور کار خود قرار دهید.
  • هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. برنامه غذایی‌تان باید منظم باشد.
  • نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر تحت نظر پزشک هستید یا داروی خاصی را مصرف می‌کنید، حتما قبل از شروع رژیم با پزشک معالجتان مشورت کنید.

با رژیم لاغری یک هفته‌ای 8 کیلو وزن کم می‌کنید

در رژیم لاغری یک هفته‌ای برخلاف خیلی از رژیم‌های لاغری سریع دیگر، شما گرسنگی نمی‌کشید و آب بدنتان را از دست نمی‌دهید. لطفا دستورالعمل رژیم غذایی را همان‌گونه که در اختیارتان قرار می‌گیرد اجرا کنید تا در کنار حفظ سلامتی در یک هفته 8 کیلو وزن کم کنید.

به دلیل اینکه در این رژیم غذایی میزان قابل توجهی سبزی، میوه و آب در نظر گرفته شده است علاوه بر لاغری به ارتقاء سطح سلامتی‌تان هم کمک می‌کند. با به کار بردن این رژیم لاغری شما پوست شفافی خواهید داشت و دستگاه گوارشتان نیز تقویت می‌شود.

روز اول رژیم لاغری یک هفته‌ای: میوه‌های تازه

رژیم لاغری یک هفته‌ای

روز اول رژیم لاغری یک هفته‌ای روز میوه‌های تازه است. در اولین روز اجازه دارید که فقط از میوه‌ها مصرف کنید. از مصرف هر خوراکی دیگر حتی سبزیجات خودداری کنید. سعی کنید سراغ میوه‌های آبدار مثل طالبی و هندوانه بروید. محدودیتی در میزان مصرف ندارید. البته در بین میوه‌ها فقط دور موز را خط قرمز بکشید! نکته‌ای که در روز اول بسیار مهم است نوشیدن 8 تا 13 لیوان آب است.

سبزیجات تازه در سبد غذایی روز دوم رژیم لاغری یک هفته‌ای

رژیم لاغری یک هفته‌ای

به روز دوم رژیم لاغری یک هفته‌ای که رسیدید اجازه دارید سبزیجات خام و پخته هم به بشقاب شما راه پیدا کند. سیب‌زمینی هم در خانواده سبزیجات قرار دارد. پس می‌توانید سیب‌زمینی آب‌پز و بخارپز مصرف کنید. سیب‌زمینی به دلیل داشتن وعده غذایی خوبی به حساب می‌آید و مانع گرسنه شدن شما می‌شود.

تنها خط قرمز روز دوم شما روغن است. به هیچ وجه برای پختن سبزیجات از روغن استفاده نکنید. کاهو، هویج، خیار، کلم بروکلی و… را در وعده‌های غذایی خود جای دهید. روز دوم ممکن است در عملکرد دستگاه گوارشتان تغییری حس کنید که این امر طبیعی است. درست مثل روز اول نوشیدن 8 تا 13 لیوان آب را فراموش نکنید.

غذای روز سوم: ترکیبی از روز اول و دوم

به روز سوم رژیم لاغری یک هفته‌ای می‌رسیم. در روز سوم اجازه دارید هم میوه تازه مصرف کنید و هم سبزیجات. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که اجازه خوردن موز و سیب‌زمینی را ندارید. به شما توصیه می‌کنیم صبح میوه بخورید و عصر هم سراغ سبزیجات بروید.

اگر هم دوست داشتید می‌توانید ترکیبی از میوه و سبزیجات تازه را مصرف کنید. مثلا یک سالاد سبز که ترکیبی از کاهو و کلم و تکه‌های میوه باشد. در روز سوم هم باید مطابق دو روز قبل میزان فراوانی از آب بنوشید و حدود 8  تا 13 لیوان آب را در برنامه غذایی‌تان داشته باشید.

روز چهارم رژیم لاغری یک هفته‌ای: شیر و موز

رژیم لاغری یک هفته‌ای

در روز چهارم رژیم لاغری یک هفته‌ای می‌توانید سه لیوان شیر و 8 تا 12 عدد موز بخورید. برای مصرف این مقدار شیر و موز برنامه‌ریزی کنید تا در طول روز گرسنه نمانید. پیشنهاد می‌کنیم یک لیوان شیر و یک موز را صبح نوش جان کنید و برای ناهار یک لیوان شیر و 4 عدد موز را کنار بگذارید. عصرانه هم می‌توانید 3 عدد موز بخورید و در شام هم یک لیوان شیر و 4 عدد موز میل کنید.

روز پنجم: روز برنج و گوجه فرنگی

در روز پنجم از این رژیم لاغری می‌توانید برنج پخته بخورید. شما اجازه دارید یک فنجان برنج را برای ناهار نوش جان کنید و برای بقیه روز هم می‌توانید هفت عدد گوجه فرنگی بخورید. در روز پنجم از رژیم لاغری یک هفته‌ای باید بیشتر از روزهای قبل آب بخورید، پس در طول روز بین 12 تا 15 لیوان آب بنوشید.

برنج و سبزیجات در روز ششم رژیم لاغری یک هفته‌ای

وقتی به روز ششم رسیدید مثل روز قبل یک فنجان برنج بخورید. البته می‌توانید در کنار برنج پخته سبزیجات هم نوش جان کنید. فقط یادتان باشد اجازه ندارید سیب زمینی مصرف کنید. برای اینکه به سیستم گوارشتان کمک کنید حتما 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

آب میوه‌ها و سبزیجات در روز آخر رژیم لاغری یک هفته‌ای

به روز هفتم  از رژِیم لاغری یک هفته‌ای می‌رسیم. حالا می‌توانید در طول روز سبزیجات به جز سیب زمینی و انواع آب میوه مصرف کنید. برای وعده ناهار هم اجازه دارید یک فنجان برنج پخته بخورید.

امیدواریم این رژیم بتواند در کوتاه مدت شما را به اهداف تغذیه‌ای‌تان برساند. فقط مراقب باشید که این رژیم پیشنهادی برای افراد سالم است و اگر بیماری خاصی دارید، پیش از هرگونه تغییر در رژیم غذایی‌تان با پزشک خود مشورت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان