ماهان شبکه ایرانیان

موثرترین روش‌های خانگی درمان جای جوش صورت

تقریباً همه ما در دوران بلوغ و نوجوانی با مشکل آکنه و جوش صورت روبرو بوده‌ایم. جوش صورت با توجه به نوع پوست و ژنتیک، در برخی افراد به چند دانه کوچک خلاصه می‌شود، اما برخی از نوجوان‌ها و جوانان تا سال‌ها در گیر آکنه هستند و گاهی تا سال‌ها بعد لکه و آثار باقی مانده از جوش صورت، آن‌ها را آزار می‌دهد

موثرترین روش‌های خانگی درمان جای جوش صورت

تقریباً همه ما در دوران بلوغ و نوجوانی با مشکل آکنه و جوش صورت روبرو بوده‌ایم. جوش صورت با توجه به نوع پوست و ژنتیک، در برخی افراد به چند دانه کوچک خلاصه می‌شود، اما برخی از نوجوان‌ها و جوانان تا سال‌ها در گیر آکنه هستند و گاهی تا سال‌ها بعد لکه و آثار باقی مانده از جوش صورت، آن‌ها را آزار می‌دهد. برای درمان جای جوش صورت روش‌های خانگی را از یاد نبرید!

اگرچه روش‌های پزشکی متنوعی برای درمان جای جوش صورت وجود دارد، اما بسیاری افراد به دلایل متعدد وقت یا امکان مراجعه به پزشک را ندارند. بنابراین در این مقاله به معرفی انواع روش‌های خانگی برای درمان جای جوش صورت خواهیم پرداخت، تا با کمترین هزینه در منزل خود به پوستی صاف و زیبا دست یابید.

روش‌های خانگی درمان جای جوش صورت

از آنجایی که مراجعه به دکتر پوست وقت گیر و هزینه بر است و عده بسیاری نیز رغبت نمی‌کنند برای درمان یک یا دو جای جوش به پزشک مراجعه کنند، چند شیوه بسیار ساده برای درمان جای جوش صورت در منزل را به شما معرفی می‌کنیم.

خیار

خیار از آن دسته خوراکی‌هایی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. اما برای درمان جای جوش صورت فقط به آب آن نیاز دارید. تنها کافی است روزانه به مدت 20 دقیقه صورت خود را به آب خیار آغشته نموده و سپس با آب سرد بشویید تا منافذ باز پوستتان بسته شود. البته درمان جای جوش صورت با خیار باید این روش را حدود 2 ماه ادامه دهید.

آلوئه ورا، معجزه درمان لکه‌های پوستی

استفاده از گیاه آلوئه ورا سال‌ها است که در درمان جای جوش و لک رایج است و روشی مطمئن می‌باشد که علاوه بر درمان جای جوش‌ها، از افزایش تعداد آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. برای درمان جای جوش با آلوئه ورا، می‌توانید یک برگ بزرگ این گیاه را از عطاری یا برخی داروخانه‌ها تهیه نموده و هر روز تکه کوچکی از آن را برش دهید. سپس با مالیدن مایع ژلاتینی داخل گیاه روی پوست، اقدام به درمان جای جوش صورت یا درمان انواع زخم‌ها نمایید.

چای سبز

یکی از بهترین برطرف کننده‌های التهابات پوستی و برطرف کننده لک صورت، چای سبز است. برای درمان جای جوش صورت با چای سبز، یک قوری چای سبز دم کرده و صبر کنید تا سرد شود. سپس با پنبه آغشته به چای سبز روی جای لک جوش بزنید. می‌توانید این کار را شب پیش از خواب انجام دهید و صبح صورت خود را بشویید.

چای سبز

آبلیمو

از آب لیموترش می‌توانید برای درمان جای جوش صورت در زمانی که این قسمت از پوست تیره شده باشد، استفاده نمایید. همچنین از آب لیموترش می‌توانید برای روشن کردن پوست نیز استفاده کنید. برای درمان جای جوش با آب لیمو، محل مورد نظر را آغشته به مقداری از آب یک لیموی تازه نموده و صبر کنید تا خشک شود و در حقیقت جذب پوستتان گردد. سپس پوستتان را با آب سرد شستشو دهید.

عسل، اکسیر درمان جای جوش

از دیرباز تاکنون عده بسیاری برای جلوگیری از ایجاد جای زخم، روی آن عسل می‌مالند. شما نیز می‌توانید از عسل برای درمان جای جوش استفاده کنید. هر روز روی محل مورد نظر کمی عسل بمالید و پس از گذشت 10 الی 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید تا معجزه این شهد خوش طعم در درمان جای جوش صورت را به چشم ببینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان