فرادید؛ بلندپروازترین برند چینی حوزه خودرو محصولاتش را یکی پس از دیگری روانه بازار ایران میکند تا با شکست رکوردهای پیاپی رکوردهای برندهای اروپایی را یکی پس از دیگری بشکند. پس از تولید مداوم چری بعد از یک دهه در ایران، گویا این شرکت بهتر از هرکس دیگری در
ایران رگ خواب مشتریان ایرانی را فهمیده و به صورتی پیوسته تلاش دارد تا بر شوق
خریداران برای دیدن و راندن و خریدن محصولات جدید بیفزاید. این تلاش جالب که از
ابتدا با اقبال خریداران نیز مواجه شده باعث شده تا این شرکت بتواند ایران را به
عنوان بزرگترین بازار صادراتی خود در جهان با فروش بیش از 280 هزار خودرو معرفی
نماید.
به گزارش فرادید، این شرکت اخیرا و به فاصله کمتر از 2 سال از ورود مدل تیگو5 به بازار
ایران، سری جدید این مدل را با نام ایکس55 در ردیف تولید خود برای زمستان 96 قرار
داده است. مدتی نیز هست که تصاویری از یک نسخه مشکی رنگ تیگو 5 جدید با پلاک تست
فنی در رسانه های منتشر گردیده و به نظر تولید این محصول در کرمان قطعی شده است. نگاهی به تیگو 5 ایکس یا ام وی ام ایکس55 نشان میدهد این کراساوور چینی ظاهری به مراتب بهتر از تیگو7 داشته و بلوغ سازنده چینی را تایید میکند.
چری تیگو 5 جدید که در اواسط سال 2017 میلادی
(اردیبهشت 96) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شده محصولی است
روزآمد با ظاهری کاملا متفاوت از تیگو 5 فعلی که کلاس کراساوورهای کوچک مانند
هیوندای توسان قرار داشته و از زبان طراحی برند چری بهره کافی برده است. پوزه این
خودرو از چراغهایی سه قسمتی و پویا، سپری حجیم و پف آلود، کاپوت کوتاه و یک
جلوپنجره عضلانی مواج تشکیل شده تا شکل نهایی کار به صورت جالبتر از محصولات قبلی
چری دربیاید. از تغییرات اساسی چری تیگو 5 جدید فضای داخلی و طراحی کابین این
خودرو است که کاملا متفاوت از نسل فعلی ساخته و طراحی شده تا چری هویتی کاملا
مستقل را از خود نشان دهد. نگاهی به فضای داخلی خودرو نشان میدهد طراحی اتاق کاملا
ساده و به دور از هیاهو نجام گرفته که
گرچه به محقر جلوه دادن کنسول مرکزی ایکس55 انجامیده اما احتمالا کار با داشبورد
را سادهتر از همیشه میکند. پشت آمپر و نشانگرهای این محصول جدید چری نیز تقریبا
همان چیزی است که قبلا نظیر آن را در سری گرانتر تیگو 7 مشاهده کردهایم.
پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو در چین
همان موتور 1.5 لیتری توربویی است که در ایران روی تیگو7 سوار شده و با حداکثر
توان 148 اسب بخار عملکرد متوسطی دارد. البته شاید این خودرو در ایران با همان پیشرانه
2 لیتری تنفس طبیعی موجود در نسل فعلی عرضه گردد. مدیران خودرو در خصوص قیمت و
زمان عرضه این خودرو اطلاعاتی را منتشر نکرده است اما با توجه به رنج فعلی قیمت
محصولات این خودرو و برخی شایعات، ایکس55 جدید با قیمتی 105 تا 115 میلیونی به
بازار عرضه شده و تا پایان سال نخستین نمونههای این محصول به خریداران تحویل میگردد. هنوز اما مشخص نیست
ورود عمده خودروهای برند چری به رنج قیمتی بالای صد میلیون موفقیت آمیز خواهد بود
یا روند افول این شرکت نوپا را کلید میزند. فعلا که بازار به مدل تیگو 7 روی خوش نشان نداده است.