در این روزهای سرد و یخبندان، جنوبی‌ها هوایی مطلوب و بهاری را تجربه می‌کنند

کمتر کشوری را می‌توان یافت که در آن گوناگونی اقلیم‌ها مانند کشور عزیزمان ایران باشد

کمتر کشوری را می‌توان یافت که در آن گوناگونی اقلیم‌ها مانند کشور عزیزمان ایران باشد. ایران سرزمینی است که در هر فصل از سال که قصد سفر کنید انتخاب‌های فراوانی خواهید داشت. این روزها که اکثر نقاط کشور را برف و بوران درنوردیده است، در بیشتر شهر‌های جنوب هوایی معتدل و بهاری را شاهد هستیم. در این مطلب قصد داریم یکی از شهرهای جنوبی کشور که می‌تواند مکان مناسبی برای گردشگری زمستانی باشد را به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می‌کنم تا انتهای این مطلب با بنیتا همراه باشید.

شهر‌های زیبا در جنوب کشور کم نیستند؛ شهرهایی که هرکدام برای خود زیبایی و چشم‌نوازی خاص خود را دارند. شهر پیشنهادی ما در این مطلب اهواز است. اهواز یکی از شهرهای بزرگ ایران است. شهر اهواز را مرکز پیوند اقوام جنوبی می‌دانند. اهواز به سبب زیبایی‌های متنوع، سالانه میزبان تعداد قابل‌توجه‌ای گردشگر از سرتاسر ایران است. تعداد گردشگران این شهر در فصل زمستان به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.
زیبایی‌های این شهر بی‌شمار است و به همین دلیل ما فقط به تعدادی از این زیبایی‌ها اشاره می‌کنیم.

آبشار اهواز

اهواز

Credit: seeiran

آبشار اهواز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین آبشار‌های مصنوعی کشور است؛ حتی برخی آبشار اهواز را بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه می‌دانند. این آبشار بر روی هفتمین پل اهواز که از روی رودخانه کارون می‌گذرد احداث‌ شده است. نصب فواره در کنار این پل و نورپرداز‌ی‌های زیبا سبب شده است که زیبایی‌های این آبشار در شب دوچندان شود. گویی در اطراف این آبشار، آب و نور از هیجان و خوشحالی مردم به وجد آمده‌اند و به رقص و پای‌کوبی مشغول هستند.
آدرس: رودخانه کارون، پل هفتم

حرم علی ابن مهزیار اهوازی

اهواز

Credit: seeiran

علی ابن مهزیار اهوازی یکی از فقها، منجمان و دانشمندان بنام تشیع در عصر خود بوده است. گفته‌ شده است که این عالم بزرگوار محضر چهار امام بزرگوار (امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع)) را درک کرده است. ایشان به سبب مصاحبت با خاندان نبوت (علیهما سلام) صاحب کرامات و فضائل فراوان بوده است. مزار شریف این عالم فرزانه تشیع، در شهر اهواز واقع ‌شده است و روزانه میعادگاه خیل ارادتمندان به آستان اهل‌بیت (علیهم سلام) است. به تمام دوستانی که می‌خواهند به سفر خود جنبه معنوی را نیز بیفزایند زیارت بارگاه علی ابن مهزیار اهوازی را توصیه می‌کنیم.
آدرس: عامری
ساحل شرقی پل هفتم

پارک جزیره‌ی اهواز

اهواز

Credit: seeiran

پارک جزیره‌ی اهواز بزرگ‌ترین جزیره‌ی تفریحی و گردشگری کارون است. در این پارک شما فضایی امن و خانوادگی را تجربه خواهید کرد. این پارک شامل تمامی امکانات تفریحی و رفاهی از قبیل ست کامل بدن‌سازی، وسایل بازی کودکان، نمازخانه و پارکینگ است. این پارک اخیرا توسط شهرداری بازسازی‌ شده است و به مکانی دل‌نشین‌تر تبدیل‌ شده است. اگر به دنبال یک تفریح شبانه‌ی خانوادگی هستید ما رفتن به این مکان را به شما توصیه می‌کنیم.
آدرس: حوالی پل سفید در میانه رود کارون

پل راه طبیعت

اهواز

Credit: seeiran

اهواز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود شهری است مملو از پل‌های زیبا، به ‌طوری‌که شاید بتوان آن را شهر پل‌ها نامید. یکی از این پل‌های زیبا، پل راه طبیعت اهواز است. این پل که طول آن 500 متر و عرض آن 5 متر است دو پارک مهم و بزرگ این شهر به نام‌ پارک لاله و پارک ساحلی را به هم وصل می‌کند. شما با انتخاب این پل به‌ عنوان یکی از مقاصد گردش خود علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی این پل می‌توانید سری هم به دو پارک اطراف پل بزنید.
آدرس: جاده ساحلی جنب پارک ساحلی

ساختمان سه‌گوش اهواز (دانشکده ادبیات)

اهواز

Credit: seeiran

این ساختمان علاوه بر معماری منحصر به ‌فرد تاریخچه جالب و شنیدنی دارد. این ساختمان در سال 1308 افتتاح‌ شده است و از آن سال تا به حال ساکنین متعددی را به خود دیده است. از مقر ارتش متفقین در خوزستان و ستاد استانداری خوزستان گرفته تا دانش‌سرای عالی تربیت معلم و بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر و آخرسر هم این ساختمان زیبای سه‌گوش میزبان دانشجویان دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی بوده است. جز به‌جز این ساختمان روایتگر تاریخ معاصر خوزستان و نبوغ ایرانیان در معماری است. ما بازدید از این ساختمان را به همه گردشگران به‌خصوص دوستداران تاریخ و معماری توصیه می‌کنیم.
آدرس: امانیه
خیابان صدر میدان مولوی

بنای تاریخی معین‌ التجار

اهواز

Credit: seeiran

این بنای تاریخی یکی از بنا‌های شاخص تاریخی در شهر اهواز است. قدمت این بنا به دوره‌ی قاجار که کشتیرانی تجاری در کارون رونق ویژه‌ای داشت باز می‌گردد. این بنا متعلق به یکی از بازرگانان سرشناس بوشهری به نام حاج محمدتقی معین التجار بوده است و با کمک و همکاری محمدخان سعدالدوله در زمان قاجار بنا شد.
آدرس: بلوار ساحلی شرقی
قبل از پل سفید

توجه: نام خیابان‌ها و محلات در گویش‌های مختلف متفاوت است، بنابراین قبل از ورود به شهر نقشه‌ی کامل شهر را تهیه کنید تا در یافتن مکان‌های مورد نظر دچار مشکل نشوید. به شما پیشنهاد می‌کنم در هنگام سفر به این شهر حتما غذاهای جنوبی مانند فلافل و سمبوسه را امتحان کنید و از طعم لذیذ آن‌ها لذت ببرید. امیدوارم سفرهای زمستانی خوشی را در امسال تجربه کنید.

می‌توانید یک سری هم به «بوشهر؛ استانی مناسب برای مسافرت زمستانی» بزنید.

 

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان