این متخصص جواهر چگونه یک سفر دریایی به کاستاریکا را انجام داده است

رشما پاتل (صاحب فروشگاه طوفان آرام) در مورد منطقه پیورا ویدا چیزهایی را می‌داند.

رشما پاتل (صاحب فروشگاه طوفان آرام) در مورد منطقه پیورا ویدا چیزهایی را می‌داند.

کاستاریکا مدت‌هاست که به عنوان مقصد موج‌سواری شناخته می‌شود اما برای اینکه بتوانید سفر متفاوتی داشته باشید باید به دنبال ناشناخته‌ها باشید. امروز رشما پاتل صاحب فروشگاه جواهرفروشی شیک طوفان آرام نکاتی که در سفر به سانتا ترزا (یک شهر ساحلی در ترزا در جنوبی‌ترین نقطه شبه جزیره نیکویا در کشور کاستاریکا) باید رعایت کرد را با ما به اشتراک گذاشته است.

کجا باید بمانیم؟

هتل محراب آبی موج‌سواری: در اولین سفرمان به سانتا ترزا ما در هتل محراب آبی موج‌سواری (یک هتل و فروشگاه دوستدار محیط زیست) در یک قدمی ساحل و واقع شده در جاده اصلی مال پیس استقرار داشتیم. این هتل نمونه لوکس و مینیمال است. این هتل رستوران ندارد اما برای قهوه وچای صبحگاهی  یک آشپزخانه همگانی دارند و هر کدام از چهار خانه‌های ییلاقی رنگارنگ آن بسیار روشن و زیبا طراحی شده‌اند. برای رفتن به رستوران فلور بلانکا مسیر کوتاه پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری نیاز است. اینجا محل مناسبی برای تعطیلات موج‌سواری ما بود. بعد از ساعت‌ها آموزش ما دوست داشتیم چند قدم برداریم و در کنار یک استخر کوچک بنشینیم و در حالی آرام بگیریم که اطراف ما را جنگل و آسمان محاصره کرده‌ بود.

ساحل کاستاریکا

Credit: Courtesy Reshma Patel

فلور بلانکا: چند قدم پایین‌تر از هتل محل اقامت ما فلور بلانکا قرار دارد که یک تجربه کاملاً متفاوت است. اگرچه این محل از هتل ما بزرگ‌تر بود و یک محیط صمیمی و محصور در یک منطقه جنگلی را ایجاد کرده بود. در کنار ویلاهای لوکس و غذاهای خوشمزه (شامل بوریتوی عالی برای صبحانه و ترکیب آبمیوه‌های تازه جنگلی) یکی از چیزهای مورد علاقه در مورد فلور بلانکا، چشمه‌ی آبگرم آن بود. کارکنان هتل فوق‌العاده بودند و شرایط موجود در سطح استانداردهای بالای طراحی  مدیترانه‌‌ای و آسایش و ماساژ بود. ما عاشق این بودیم که بعد از یک روز یوگا کار کردن و موج‌سواری در استخر آب شور و گرم دراز بکشیم. وقتی شما در فلور بلانکا اقامت می‌کنید باید در و پنجره را ببندید. موجودات شگفت‌انگیز کوچک و بزرگی وجود دارند که می‌خواهند وارد اتاق‌ها بشوند. میمون‌ها روی سایبان بالای درخت‌ها در حال تاب خوردن هستند، ایگواناها در حال بالا رفتن از صخره‌ها هستند و در لحظاتی که انتظارش را ندارید خود را نشان می‌دهند، لاک‌پشت‌های دریایی عصرها به ساحل می‌آیند تا پناهگاهی را برای پنهان کردن تخم‌های‌شان پیدا کنند، خرچنگ‌ها در شب ساحل را اشغال می‌کنند و پرنده‌های زیبای گرمسیری را می‌شود در طول روز هم مشاهده کرد.

ساحل کاستاریکا

Credit: Courtesy Reshma Patel

کجا غذا بخوریم؟

آل‌چیلی وایولا محبوب‌ترین رستوران ما در سانتا ترزا است. غذاها ایتالیایی بود و همه چیز در یک آشپزخانه کوچک درست می‌شد که می‌شد در حالی که در یک باغ زیبا و صمیمی نشسته بودید آن را تماشا کنید. غذاهای خوشمزه‌ای در منوی آنها بود و همه چیز از مواد تازه درست شده بود. ما اغلب 2-3 بار برای صرف غذا به این رستوران و کارمندان دوست‌داشتنی‌اش می‌آمدیم. پیدا کردن این محل کمی سخت است و در جاده منتهی به پلایا کارمن است اما هر آدم محلی این محل را می‌شناسد و اگر راه خود را گم کنید، مسیر درست را به شما نشان می‌دهند.

غذاهای محلی که باید امتحان کنید:

پلاتوکونز که موز سبز له و سرخ شده است و در تمام رستوران‌های محلی موجود است.

محلی برای یوگا

یوگا را همراه یک مربی ایتالیایی به نام استفانو در فلور بلانکا انجام می‌دادیم. وقتی ما در سانتا ترزا بودیم یک برنامه خیلی سخت داشتیم شامل: دو ساعت موج‌سواری در صبح و یک ساعت و نیم تا دو ساعت یوگا همراه با استفانو. کلاس‌های او در یک محل باز در یک اتاق کنار ساحل بود که محیط ساکتی بود اما خود کلاس اینطور نبود. او به شما در گرفتن حالت‌های مختلفی کمک می‌کرد که خودتان فکر نمی‌کردید بتوانید آنها را انجام بدهید، یک حس شوخ‌طبعی در لهجه‌ی ایتالیایی او وجود داشت که او را خیلی جذاب می‌کرد.

 شهرهایی که باید حتماً ببینید

موج سواری

Credit: Courtesy Reshma Patel

پلایا کارمن جایی بود که من موج‌سواری را یاد گرفتم. توور معلم ما بود که در مرکز این شهر قرار داشت. همه او را می‌شناختند و دوستش داشتند. او و همسر زیبایش همیشه کاری می‌کردند تا حس غریبی به ما دست ندهد.

تجاربی که باید داشته باشید

غروب خورشید در هتل ویستا دل اولاس در مل پیز. ما چهار چرخه خود را در بالای تپه می‌راندیم و در لبه‌ی دنیا بودن را تجربه می‌کردیم. یک استخر بدون لبه که بالای یک اقیانوس وسیع قرار دارد پس تنها چیزی که شما خواهید دید فقط آسمان و دریای بی‌انتهاست. یک بار پذیرایی نیز در کنار استخر قرار دارد که وقتی منتظر غروب آفتاب هستید می‌توانید لبی هم تر کنید.

فلور بلانکا

Credit: Courtesy Reshma Patel

چه چیزی با خود ببریم؟

لباس‌های مخصوص کنار ساحل

1- پیراهن موج‌سواری. من قصد داشتم یک برند کاربردی را خریداری کنم مثل بیلوبانگ، اما من پیراهن‌های بچه‌گانه همه‌کاره برند سرفتاپ را برای محافظت از نور خورشید و حفظ اصطکاک روی تخته موج دوست داشتم.

2- کلاه آفتاب‌گیر. من کلاه‌های شیک ساخته شده توسط برند کلاید را دوست داشتم. مدل دریم وایزر به راحتی تا و در کیف جا می‌شود و با آن می‌توانید به تعطیلات بروید.

3- یک کیف ساحلی سبک و ضدآب مثل مدل آرسیدت وان.

4- حلقه جین آرنسبورگ برای رنگ درخشان و سبکی‌اش.

5- هر لباسی از برند تریسی فیث حالا فرقی نمی‌کند قدیمی باشد یا جدید. رنگ و طرح‌های او برای ایجاد یک حس مثبت و روح منطقه پیور ویدا سانتا ترزا ساخته شده‌اند. 

6- یک پتوی مناسب برای کنار ساحل از برند موزاییک

بهترین وسیله حمل و نقل

ما یک چهار چرخه اجاره کردیم تا در این شبه جزیره به جستجو بپردازیم. چند راه سنگ فرش‌شده وجود داشت بنابراین چهار چرخه به شما اجازه می‌دهد تا به بهترین ساحل‌ها و مقاصد در اطراف سانتا ترزا برسید. ما با استفاده از یک هواپیمای کوچک در سراسر شبه جزیره به گردش پرداختیم و با کمک چهار چرخه خود در مونتزوما (یک شهر فوق‌العاده دیگر) به جستجوی رستوران‌ها و ساحل‌ها پرداختیم. برای تغییر منظره ما در جنگل به پیاده‌روی پرداختیم تا به زیبایی آبشارها بپردازیم و تنی هم به آب زده باشیم.

جنگل های کاستاریکا

Credit: Courtesy Reshma Patel

شگفتی‌های پیش‌رو

خرچنگ‌های جنگلی. هر عصر صدها خرچنگ در شب بیرون می‌آمدند و راه‌ها پوشیده از آنها می‌شد.

کجا برای خرید برویم؟

چندین فروشگاه کوچک صنایع دستی در راه اصلی وجود داشت که کارهای دستی زیبا و لباس‌های ساحلی تولید شده توسط محلی‌ها در آنها قرار داشت. شما در آنجا منسوجات شگفت‌انگیزی را خواهید یافت.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان