مزایای ورزش یوگا

وقت شما گران‌بهاست. پس چرا باید وقت خود را صرف ورزش یوگا کنید؟ شما می‌توانید به سراغ زومبا، اسپینینگ و یا تکواندو بروید. چرت بزنید، به پیاده‌روی بروید و یا شنا کنید.

وقت شما گران‌بهاست. پس چرا باید وقت خود را صرف ورزش یوگا کنید؟ شما می‌توانید به سراغ زومبا، اسپینینگ و یا تکواندو بروید. چرت بزنید، به پیاده‌روی بروید و یا شنا کنید. 

واقعاً همه این‌ها عالی هستند و شما حتماً می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. اما شما باید یوگا را نیز انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورزش یوگا به مقاله یوگا چیست؟ سری بزنید. در اینجا 10 دلیل برای انجام این ورزش را بیان می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

 

1- شما استرس دارید

متأسفانه، استرس و دوستانش یعنی نگرانی و اضطراب، مشکل بسیاری از مردم است و تأثیرات مضر آن‌ها روی سلامت انسان نشان داده‌شده است. یوگا برای تسکین علائم فیزیکی استرس (حتی موقع حمله اضطرابی) و همچنین برای آرام کردن ذهن بسیار سودمند است. اغلب ورزش یوگا به از بین بردن استرس فرد و یا استرس محیط و محل کار کمک می‌کند.

 

2- شما نمی‌توانید انگشتان پایتان را با دست لمس کنید

همیشه مردم می‌گویند که شاید نتوانند ورزش یوگا را انجام دهند، چون آن‌ها نمی‌توانند انگشتان پای خود را با دست لمس کنند. این دقیقاً همان چیزی است که شما با یوگا می‌توانید انجام دهید. انجام منظم تمرینات یوگا تضمین می‌کند که انعطاف‌پذیری شما بهبود یابد. 

 

3- شما تمام‌روز را پشت میز نشسته‌اید

برای بسیاری از مردم که بیشتر روز کاری خود را پشت کامپیوتر نشسته‌اند، حالت و وضعیت بدن موضوع مهمی است. اگر با اتومبیل به محل کار می‌روید و در وقت استراحتتان نیز روی یک مبل می‌نشینید، به‌زودی به بیماری کمردرد دچار خواهید شد. 

یوگا به روش‌های مختلفی به شما کمک می‌کند تا ستون فقراتتان راست و شانه‌هایتان به سمت عقب قرار گیرد. این روش‌ها شامل کشش‌هایی است که می‌توانید در محل کارتان هم انجام دهید.

 

4- کمرتان آسیب می‌بیند

کمردرد بیماری همه‌گیری در یک جامعه بی‌تحرک است. حرکت کردن و انجام حرکات کششی چند بار در هفته می‌تواند از این بیماری پیشگیری کند و حتی دردی را که هم‌اکنون به آن مبتلا هستید را درمان کند. ازآنجاکه کمردرد می‌تواند به دلایل گوناگونی ایجاد شود، اگر درد مزمن دارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا به شما بگوید از انجام چه حرکاتی باید بپرهیزید.

 

5- شما می‌خواهید وزنتان را کم کنید

یوگا برای کاهش وزن، موضوع بحث‌برانگیزی است. بااینکه شواهد علمی وجود دارد که حتی پرتحرک‌ترین سبک‌های یوگا هم کالری زیادی را نمی‌سوزانند،شواهد بسیاری هم هست که برخی از مردم بر این باورند یوگا نقش مهمی در کاهش وزن آن‌ها داشته است. بااین‌وجود یوگا نقشی مکمل در ارتقای سبک زندگی سالم‌تر و بهبود انتخاب‌های روزمره بازی می‌کند.

عکس یوگا

 

6- شما مبتلابه آرتروز هستید

توصیه می‌شود افرادی که مبتلابه آرتروز هستند، بدن خود را حرکت دهند و فعالیت داشته باشند. اما آن‌ها به تمرینات آرامی نیاز دارند که مفاصل باهم برخورد کمی داشته باشند. یوگا ورزشی مناسب برای این کار است. اگر می‌توانید، کلاسی که برای افراد مبتلابه آرتروز برگزار می‌شود را پیدا کنید تا مطمئن باشید مربی شما با بیماری آرتروز و شرایط شما آشنایی دارد.

 

7- شما باردار هستید

اگر شما تابه‌حال یوگا را انجام نداده‌اید، هم‌اکنون فرصتی عالی برای شروع است. دلایل زیادی برای انجام یوگا در زمان بارداری(و حتی بعدازآن) وجود دارد. ورزش یوگا با باز کردن بدن شما و اعمال فن‌های تحمل درد، شما را برای یک زایمان راحت آماده می‌کند. کلاس‌های یوگای قبل از تولد، به شما آرامش می‌دهد و می‌توانید با تغییرات بدنتان ارتباط برقرار کنید.

 

8- شما می‌توانید یک وقفه برای استراحت داشته باشید

زمانی که کودک بودید و تحرک زیادی داشتید و مادرتان می‌گفت که یک‌نفس عمیق بکشید، به یاد می‌آورید؟ بله این روش هنوز هم مؤثر است. ورزش‌های هوازی که در کلاس‌های یوگا آموزش داده می‌شوند (تمرینات پرانایاما)، ابزارهای شگفت‌انگیزی برای بهبود عملکرد تنفسی و کنترل اثر آن روی سیستم عصبی مرکزی به شما ارائه می‌دهند. همچنین یوگا برای شما وقفه‌ای ایجاد می‌کند که در آن می‌توانید بقیه روزتان را استراحت کنید.

 

9- شما فقط می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید

شاید شما یوگا را در ابتدا تنها به‌عنوان یک ورزش امتحان کنید و یا برای کمک به حرفه ورزشی اصلیتان؛ اما پس از انجام یوگا، سریع خواهید فهمید که فواید یوگا فراتر از اثرات فیزیکی‌اش است. برخی از مردم با یوگا ارتباطی روحانی برقرار کرده‌اند و احساس و اخلاق متعالی‌تری دارند. 

 

10- افراد دیگری هم یوگا انجام می‌دهند 

همه افراد از پستچی محل تا مدیر شرکت و حتی مادرتان در حال انجام حرکات یوگا هستند. افزایش علاقه مردم به این ورزش، نشان می‌دهد که حتماً دارای تأثیرات مثبتی است. 

 همچنین در مقاله 8 مزیت انجام روزانه‌ی ورزش یوگا از مزایای دیگر آن آگاه شوید.

 

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان