تاثیر انار بر روی پوست

برخی روایات می‌گویند که درخت انار اولین بار در کشور ایران دیده شده است اما همانطور که می‌دانید امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا کاشته می‌شود

برخی روایات می‌گویند که درخت انار اولین بار در کشور ایران دیده شده است اما همانطور که می‌دانید امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا کاشته می‌شود. مردم چین به این میوه، میوه شانس می‌گویند و مصریان باستان معتقد بودند انار به آن‌ها عمر جاویدان می‌بخشد. این میوه دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد همچنین این میوه خوشمزه را هم می‌توان به صورت مستقیم و هم برای مصارف آشپزی استفاده کرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با خواص و تاثیرات انار بر روی پوست بیشتر آشنا شوید.  

انارCredit: MomJunction

محافظت در برابر خورشید

روغن دانه انار به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدن و مبارزه در برابر رادیکال‌های آزاد از شما در برابر آثار تخریبی نور خورشید بر پوست محافظت می‌کند. همچنین دانه انار دارای مقدار زیادی الاژیک اسید بوده و از این طریق با رشد تومورهای سرطان پوست مقابله می‌کند.

از بین بردن آثار پیری

آب انار به قوی شدن پوست کمک کرده و پیدایش خطوط و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد. همچنین به دلیل وجود ویتامین C عمر سلول‌های تولید کننده کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد و باعث جوانسازی پوست می‌شود. خوردن یک عدد میوه انار تا 48 درصد مصرف ویتامین C توصیه شده در روز را تامین می‌کند. 

انارCredit: Mother Nature Network

جوانسازی پوست خشک

روغن گرفته شده از دانه انار بهترین درمان برای پوست‌های خشک است زیرا به راحتی داخل پوست نفوذ کرده و دارای خواص ضدالتهابی و نرم کنندگی است. اسیدهای چرب امگا-5 و پونیسیک اسید موجود در این ماده، پوست‌های خشک و ترکدار را به سرعت نرم، مرطوب و جوان می‌کند و باعث بهبود زخم‌های پوست می‌شود.

مناسب برای پوست‌های چرب

شاید تعجب کنید اما انار برای پوست‌های چرب نیز مفید است و در اغلب محصولات مناسب برای مراقبت از پوست‌های چرب، از این ماده استفاده شده است زیرا با خواصی که دارد مانع از بروز جوش روی پوست‌های چرب می‌شود.

از بین بردن التهاب پوست

این میوه جادویی دارای خواص درمانی و ضد التهابی فوق‌العاده است و به دلیل پلی فنول‌هایی که دارد، خوردن میوه یا آب آن و استفاده مستقیم از روغن آن روی نواحی دارای التهاب، پوست را نرم کرده و التهاب آن را بهبود می‌بخشد. و بعد از بهبودی هیچگونه آثار زخم از خود به جای نمی‌گذارد.

انارCredit: Skinny Ms

درمان جوش و آکنه

بروز جوش و آکنه روی صورت می‌تواند به دلیل مشکلات سیستم گوارشی بدن باشد. نوشیدن آب انار باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش شده و به دلیل ویتامین C ای که دارد، میزان چربی پوست و در نتیجه جوش و آکنه را کاهش می‌دهد. برای این منظور می‌توانید آب انار را مستقیما روی نواحی دارای جوش و آکنه بزنید.

مرطوب کننده پوست

خواص انار در مورد مرطوب کردن پوست، حتی از چای سبز نیز بیشتر بوده و نوشیدن آب آن یا استفاده از روغن آن می‌تواند پوست را به سرعت مرطوب و نرم کند و آثار خشکی آن را از بین ببرد. 

احیا کردن سلول‌ها

انار از لایه بیرونی پوست محافظت می‌کند و به بازسازی سلول‌های درون پوست نیز کمک می‌کند و می‌تواند روند درمان را تسریع کرده و پوست را جوان و سالم نگه دارد.

از بین برنده عفونت پوست

افرادی که دارای عفونت یا دیگر مشکلات پوستی مانند اگزما هستند می‌توانند از دانه انار به عنوان یک راه حل خانگی برای درمان استفاده می‌کنند. زیرا دانه انار دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است و می‌تواند عفونت‌های پوستی را از بین ببرد. 

انارCredit: Remediesandherbs

راه‌های استفاده از انار بر روی پوست:

ماسک آب انار و خاک رس

برای درست کردن این ماسک فقط کافیست به جای آب از آب انار استفاده کنید. این کار هم باعث اضافه شدن مواد مغذی به ماسک شده و هم رایحه دلپذیری را ایجاد می‌کند. مقدار کافی از خاک رس را با آب انار طبیعی مخلوط کرده و به مدت 1 ساعت روی پوستتان بگذارید، سپس آن را بشویید. بعد از استفاده از این ماسک پوستتان زیبا، درخشان، شفاف، تمیز و نرم خواهد شد. 

لایه برداری با دانه‌های انار

اگر به دنبال لایه بردار خوب می‌گردید می‌توانید از دانه‌های انار استفاده کنید. دانه‌های له شده انار دارای مواد مغذی بوده و می‌توانند از طریق پوست جذب بدن شوند و همچنین لایه‌های مرده پوست را از بین ببرند. بعد از استفاده از این لایه بردار، صورتتان را به خوبی بشویید.

تونر آب انار

بعد از استفاده از محلول پاکسازی کننده پوست، می‌توانید از ترکیب آب انار و سرکه سیب به عنوان تونر استفاده کنید. از آب انار زیاد استفاده نکنید زیرا پوست را نوچ و چسبنده می‌کند.

روغن پاکسازی کننده با دانه انار

بهترین روش برای محافظت از نور خورشید استفاده از روغن پاکسازی کننده است. برای به کار بردن این تکنیک می‌توانید از روغن جوجوبا، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کنجد، روغن آووکادو، روغن انار و یا ترکیبی از این‌ها استفاده کنید. استفاده از روغن دانه انار که داخل یخچال خنک شده باشد می‌تواند پوست را به خوبی تغذیه و لایه برداری کند.  

ماسک مخصوص پوست‌های چرب

یک قاشق غذاخوری آب انار را با یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس صورت را با آب سرد بشویید. 

ماسک انار و لیمو

این ماسک به دلیل خواص آنتی اکسیدان قوی که دارد برای تغذیه صورت مناسب است و استفاده از آن پوست را تمیز و شفاف می‌کند. دانه‌های انار را به خوبی له کنید و با 6 یا 7 قطره آبلیمو تازه مخلوط کنید. این ترکیب را برای 30 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان