لاغری با چاقو (۲)

بخش دوم- عمل بای‌پس معده باعث کوچک‌تر شدن آن می‌شود؛ به طوری که فرد با خوردن حجم کمی از غذا احساس سیری می‌کند و در نتیجه کالری کمتری جذب بدن می‌شود و فرد شروع به لاغرتر شدن می‌کند.

لاغری با چاقو (2)

 

 بعد از عمل جراحی

 بیمار تا از بین رفتن اثر داروی بیهوشی، بی‌حرکت می‌ماند. کم شدن اثر این داروها با احساس درد همراه است. یکی دو روز اول پس از عمل به او سرم وصل می‌شود، ولی با بهبودی نسبی، کم‌کم شروع به نوشیدن حجم کمی آب می‌کند. 4-5 روز بعد از عمل نیاز به عکسبرداری دارد تا پزشک مطمئن شود هیچ‌گونه سوراخ و تراوشی وجود ندارد به این ترتیب که با بلعیدن مایع باریم، تصاویر اشعه ایکس دیده می‌شوند.

بعد از آنکه مشخص شد بیمار مشکلی ندارد، می‌تواند شروع به خوردن آب، سوپ و آبمیوه کند. بعد از پنج روز از بیمارستان مرخص می‌شود و به خانه باز می‌گردد. بخیه‌ها در عرض 10 روز ناپدید می‌شوند و زخم‌ها بهبود می‌یابند. اگر احساس درد کردید، می‌‌توانید ازparacetamol و ibuprofen استفاده کنید.

در غذا خوردن باید کمی تغییر ایجاد شود. وعده‌های غذایی‌تان بسیار کم می‌شوند و حجم غذایی که می‌توانید بخورید، بسیار کمتر از قبل است. روزهای اول غذاها غالباً به شکل سوپ و پوره هستند و برای مدتی غذاهای سفت و جامد از لیست غذایی حذف می‌شوند. مصرف برخی مکمل‌ها و ویتامین‌ها نیز توصیه می‌گردد.

از فعالیت زیاد نیز باید پرهیز کرد. بعد از عمل جراحی نیاز به یک آزمایش خون وجود دارد تا در مورد میزان مصرف ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن اطمینان حاصل شود. 4-6 هفته بعد بهبودی کامل حاصل می‌شود، ولی باز هم باید به توصیه‌های پزشک خود عمل کرد.

سایر پیچیدگی‌های بعد از عمل

 گاهی اوقات اتفاقاتی در حین عمل یا بعد از آن رخ می‌دهد. بسیاری افراد به مواد بیهوشی حساسیت نشان می‌دهند، دچار خونریزی شدید می‌شوند و یا لخته‌های خون زیاد در سیاهرگ پای آنها (DVT) به وجود می‌آید. هر چه سنگین‌ وزن‌تر باشید، احتمال بروز این عوارض بیشتر است.

اگر قبلاً به فشار خون بالا و دیابت نیز دچار بوده‌اید، دردسرهای بیشتری خواهید داشت. احتمال عفونت در محل زخم نیز وجود دارد. ممکن است در ریه‌های‌تان لخته خون ایجاد شود. کمبود ویتامین‌ها و املاح نیز سلامت شما را به خطر می‌اندازند. بعد از عمل جراحی بای‌پس معده همه افراد به یک اندازه وزن کم نمی‌کنند.

نوعی کم‌خونی مزمن نیز ممکن است در اثر کمبود ویتامین B12 ایجاد شود که با تزریقات و استفاده از قرص‌های مخصوص برطرف می‌گردد. از آنجا که بدن کلسیم کافی دریافت و جذب نمی‌کند، احتمال ایجاد مشکلات استخوانی و آرتروز وجود دارد.

حدود 30 درصد از بیماران بعد از عمل دچار سنگ کیسه صفرا می‌شوند؛ ولی به هر حال در این شیوه، وزن به سرعت کاهش می‌یابد. 96 درصد از بیمارانی که این عمل را انجام داده‌اند، به بهبودی رسیده و از خطراتی مثل کمردرد، مشکلات تنفسی، افزایش فشار خون، دیابت و افسردگی نجات پیدا کرده‌‌اند.

عوارض جانبی

بعد از عمل احتمال دارد دچار خون‌مردگی، درد و تورم پوست در نواحی زخم و بریده شده، شوید. بعد از غذا خوردن احتمالاً احساس بیماری و ناخوشی می‌کنید، زیرا حجم غذا‌ی تان به هیچ‌وجه با قبل قابل مقایسه نیست. مصرف زیاد مواد شیرین نیز باعث اختلال دامپینگ می‌شود.

این اختلال وقتی روی می‌دهد که غذا با سرعت زیاد از سیستم گوارشی عبور کند و باعث افت قندخون و افت فشارخون شود. گاهی اوقات احساس درد با اسهال همراه است. باید به توصیه‌های پزشک خود عمل کرده و غذاهایی با حجم کمتر بخورید و تا می‌توانید از خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید. بعد از هر بار غذا خوردن 20دقیقه در یک‌جا بنشینید و استراحت کنید و سپس به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

 

برای خواندن بخش اول- لاغری با چاقو- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان