ماهان شبکه ایرانیان

ایلان ماسک: سخت افزار کنونی تسلا می تواند به خوبی انسان رانندگی کند

اواخر هفته گذشته تسلا گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که از ضرر بی سابقه و کاهش تولید دو مدل از خودروهایش حکایت داشت. با این وجود ایلان ماسک از پیشرفت در سیستم های هوش مصنوعی ماشین های خودران این شرکت خبر می دهد.ماسک معتقد است که سخت افزار به کار رفته در ماشین های خودران این کمپانی توانایی رانندگی مشابه انسان را دارد:

ایلان ماسک: سخت افزار کنونی تسلا می تواند به خوبی انسان رانندگی کند

اواخر هفته گذشته تسلا گزارش مالی سه ماهه سوم سال مالی جاری خود را منتشر کرده که از ضرر بی سابقه و کاهش تولید دو مدل از خودروهایش حکایت داشت. با این وجود ایلان ماسک از پیشرفت در سیستم های هوش مصنوعی ماشین های خودران این شرکت خبر می دهد.ماسک معتقد است که سخت افزار به کار رفته در ماشین های خودران این کمپانی توانایی رانندگی مشابه انسان را دارد:

سازمان های تنظیم مقررات برای پذیرش ماشین های خودران از ما انتظارات خاصی دارند. اگرچه من از استانداردهای آنها خبر ندارم اما اطمینان دارم که با استفاده از سخت افزار کنونی می توانیم سیستم هدایت ماشین های خودران به سطح مهارت انسان برسانیم. در حال حاضر نمی توانم اطلاعات زیادی به شما بدهم اما به زودی به پیشرفت بزرگی دست پیدا می کنیم.

اگرچه خودروهای تسلا در حال حاضر از سخت افزار لازم برای رانندگی در سطح پنج نیز برخوردار هستند اما هوش مصنوعی این دستگاه ها هنوز به جایی نرسیده که بتواند کنترل کامل سخت افزار را در دست بگیرد.

گفتنی است میزان خودکار بودن فرایند رانندگی در ماشین های خودران به پنج سطح زیر تقسیم بندی می شود:

سطح 1: هوش مصنوعی در این سطح بیشتر به عنوان یک دستیار عمل می کند. کروز کنترل و دستیار حفظ خودرو بین خطوط مسیر در این سطح قرار می گیرد.

سطح 2: سیستم خودران کنترل شتاب، ترمز و فرمان را بر عهده دارد اما در شرایط بحرانی راننده می بایست کنترل خودرو را در دست گرفته و مانع از بروز حوادث شود.

سطح 3: در این سطح راننده می تواند با خیال راحت به کارهای دیگر بپردازد چرا که هوش مصنوعی توانایی تصمیم گیری در شرایط مختلف را دارا می باشند. تفاوت این سطح با سطوح بالاتر در این است که در شرایط آب هوایی یا محیطی خاص راننده باید کنترل خودرو را بر عهده بگیرد.

سطح 4: میزان هوشمندی این خودروها به حدی است که راننده می تواند با خیال راحت استراحت کرده یا حتی بخوابد. با این حال این ماشین ها بیشتر در مناطق محدود مثل محوطه کارخانجات، دانشگاه ها یا شهرک های صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سطح 5: در این سطح نیازی به حضور راننده وجود ندارد و هوش مصنوعی اتومبیل توانایی کنترل آن تحت هر شرایطی را دارد.

لازم به ذکر است که ایلان ماسک اوایل سال جاری در «کنفرانس تد» تاکید کرده بود که تا دوسال دیگر با ارتقای هوش مصنوعی، ماشین ها کاملا خودران خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان