تلاش برای شکست دادن Face ID، از ماسک چهره تا دوقلوهای همسان [تماشا کنید]

زمانی که اپل آیفون ۱۰ را بدون حسگر اثر انگشت معرفی کرد و فناوری تشخیص چهره Face ID را آینده ی احراز هویت بیومتریک نامید، کارشناسان و هکرها هم در سرتاسر جهان دندان تیز کردند تا نقص های این سیستم را یکی پس از دیگری برملا سازند.

تلاش برای شکست دادن Face ID، از ماسک چهره تا دوقلوهای همسان [تماشا کنید]

زمانی که اپل آیفون 10 را بدون حسگر اثر انگشت معرفی کرد و فناوری تشخیص چهره Face ID را آینده ی احراز هویت بیومتریک نامید، کارشناسان و هکرها هم در سرتاسر جهان دندان تیز کردند تا نقص های این سیستم را یکی پس از دیگری برملا سازند.

هرچه باشد، شبیه سازی چهره ای که همه آن را دیده اند نباید کار سختی باشد، موضوعی که در فیلم های علمی-تخیلی دهه گذشته هم به کرّات مشاهده شده بود. اما به مرور مشخص شد که دور زدن این سیستم امنیتی اگر ناممکن نباشد، واقعاً کار دشواریست.

این بار وال استریت ژورنال به سراغ آیفون 10 رفته و از انواع و اقسام روش ها استفاده کرده تا فیس آیدی را شکست دهد، اما موفق به این کار نشده است. آنها حتی به مرکز حرفه ای ساخت ماسک صورت هم مراجعه کردند اما مشخص شد که فریب دادن تکنولوژی تشخیص چهره اپل به این سادگی ها ممکن نیست.

همان طور که در آزمایشات قبلی هم دیدیم، Face ID حتی در تشخیص دوقلوهای شبیه به هم نیز مشکلی ندارد و فقط دوقلوهای واقعاً همسان را از یکدیگر تشخیص نمی دهد. بنابراین می توان با اطمینان کامل اعلام کرد که Face ID اپل فعلاً ایمن ترین فناوری تشخیص چهره در دنیای موبایل است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان