به گزارش ایسنا، محسن پورکیانی امروز دوشنبه در مراسم هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران در سالن اجلاس سران، گفت: بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه که دولتی هم هست، باید نخستین شرکتی باشد که در زمینه الکترونیکی کردن امور صدور بیمهنامه ها گام بردارد.
وی همچنین از برنامه بیمه ایران برای بهبود رتبه توانگری آن خبر داد اظهار کرد: توانگری مالی این شرکت در سال 1395 در رتبه 4 بوده است، اما کمیته ویژهای برای برنامه ریزی ارتقای آن تشکیل شده است تا این رتبه بهبود یابد.
پورکیانی با اشاره به پیگیری پروندههای بیمه ای خسارت های بزرگ در بخش های مختلف اقتصادی بویژه آتش سوزی پتروشیمیها در سال گذشته، گفت: پوششهای بیمه بنگاههای اقتصادی از طریق کنسرسیومی به رهبری بیمه ایران ارایه شده است.
وی ادامه داد: هر چند بیمه ایران یک شرکت دولتی به حساب می آید، اما بزرگترین شبکه نمایندگیهای بیمه را در اختیار دارد که بخش خصوصی واقعی به شمار می روند.
وی تاکید کرد: از واگذاری هر چه بیشتر امور به همراه آموزش به بخش خصوصی استقبال می کنیم.
پور کیانی با بیان اینکه در قانون بیمه شخص ثالث بیمه ایران ملزم شده این نوع پوشش را برای همه متقاضیان ارایه کند، تاکید کرد: این کار به معنی کوچک کردن بازار بخش خصوصی نیست و بیمه ایران هرگز بازار بخش خصوصی را هدف قرار نداده است، زیرا بر این باور است که صنعت بیمه در ایران ظرفیتهای خالی بسیاری دارد که می توان با توسعه این صنعت، سهم همه شرکت ها در بازار بیمه را محفوظ کرد.
مدیرعامل بیمه ایران توسعه بیمه عمر و زندگی را اولویت این شرکت در سالهای پیش رو اعلام کرد و گفت: توسعه این رشته بیمه ای طبق برنامه ششم توسعه با هدف توسعه چتر حمایتهای بیمه ای از شهروندان ایرانی در دستور کار است.