سیستم Face ID آیفون ۱۰ را با خواهر و برادرتان آزمایش نکنید

در روزهای اخیر شاهد انتشار ویدئوهایی بوده ایم که در آنها دو فرد دوقلو تلاش دارند Face ID اپل را به چالش بکشند. اگر این ویدئوها را دیده باشید می دانید که در برخی آنها سیستم شناسایی چهره آیفون ۱۰ مغلوب می شود، اما دلیل آن چیست؟

سیستم Face ID آیفون 10 را با خواهر و برادرتان آزمایش نکنید

در روزهای اخیر شاهد انتشار ویدئوهایی بوده ایم که در آنها دو فرد دوقلو تلاش دارند Face ID اپل را به چالش بکشند. اگر این ویدئوها را دیده باشید می دانید که در برخی آنها سیستم شناسایی چهره آیفون 10 مغلوب می شود، اما دلیل آن چیست؟

این امر به قابلیت های یادگیری ماشینی Face ID برمی گردد، در واقع هر بار که یکی از این دو فرد دیگر سعی در باز کردن قفل موبایل دارد اما موفق نمی شود و مالک اصلی با وارد کردن کد قفل صفحه را باز می کند، Face ID مشخصات چهره نفر اول را به هم دیتابیس خود اضافه می کند.اپل قبلا مسائل مرتبط به سیستم شناسایی چهره را در جزوه ای شرح داده و در بخش حریم خصوصی به این مساله اشاره کرده است:

داده های مربوط به Face ID به مرور زمان بروزرسانی و اصلاح می شوند. این سیستم در صورت مواجه شدن با فردی بسیار شبیه به کاربر اصلی، داده های آن را به خاطر می سپارد اما برای بازگشایی قفل، وارد کردن کد الزامی خواهد بود.

یکی از مزایای این سیستم مطابقت با تغییرات چهره از قبیل تغییر حالت مو، اصلاح ریش یا حتی جراحی های زیبایی است. گفتنی است هیچ از این داده ها به سروهای اپل ارسال نشده و کاملا در خود موبایل انجام می شوند.

بنابرین اگر این سیستم را با افرادی که شباهت زیادی به شما دارند امتحان می کنید، از وارد کردن کد بلافاصله پس از نمایش آن خودداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان